VW Golf 130pd 4 motion ongelma. Ei vetoja alakierroksilla.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

teemu.o
-
Viestit: 19
Liittynyt: 23.9.2006 9:28

VW Golf 130pd 4 motion ongelma. Ei vetoja alakierroksilla.

ViestiKirjoittaja teemu.o » 28.9.2010 11:46

Hei!
Ja kiitoksia jos auttaa voitte!

Elikkä vika on seuraavanlainen:
Auto normikäytössä ja kun lähtee polettamaan, niin vasta kahden tonnin jälkeen tulee ahdot mukaan ja mustaa savua.

Vika valo syttyy joskus palamaan ja sillon tehot häviää myös korkealta. (vikatila). Vagilla koodit katottu. Heittää muistaakseni turbo,n75, imusarjavuoto.

Kokeiltu uutta n75:sta, Maffia, egr tukittu,väläri vaihdettu ja imuletkut paineistettu eikä vuotoja havaittu.

Tuntuu kuin ahdin ei lähtisi pyöimään tarpeeksi alhaalta= reagointiaika on pitkä.

Normi viathan on ahtimessa jos auto piikittää ahtoja= Vnt jumii, mutta kun näin ei ole tanko liikkuu nätisti kädellä ja alipainepumpulla. Kellokin on ehjä.
Näín tämä ei ole aiemmin toiminut vaan seisonnan jälkeen havaitsin vian.

FIN-Turbo
-
Viestit: 142
Liittynyt: 13.2.2006 23:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja FIN-Turbo » 28.9.2010 13:34

mittaapas alipaineet ohjausletkuista

teemu.o
-
Viestit: 19
Liittynyt: 23.9.2006 9:28

Apua..No niin mitattu on alipaineet ja testattu muutakin.

ViestiKirjoittaja teemu.o » 16.10.2010 21:36

Terve.

Mittasin alipaineet ilmanputsarista lähtevästä letkusta. Tulos ei ollut luotettava, koska huono mittari. Kuitenkin alipainetta on.

Pistin alipainepumpun kiinni turbon kelloon, tukin n75 letkunpätkän, ja imin 0.25 alipainetta niin, että sain turbon tangon ylös. Lähdin ajamaan, mutta veto ei muuttunut vaikka testasin alipaineella tai ilman.
Nyt testit purettu, ja antaa edelleen koodia 17964 Charge Pressure Control.

Auttakaa!

tuikku
-
Viestit: 255
Liittynyt: 27.11.2004 18:16

ViestiKirjoittaja tuikku » 17.10.2010 13:08

.
No, jos olet sitä mieltä, että ahtimessa ja siinä ympärillä on kaikki kunnossa, samoin kun ahtoputkistossa ja imusarjassa.

Niin
Imusarjan "läppä" ei aukea kunnolla.
Pakoputki tukossa.

Jarno.K
-
Viestit: 44
Liittynyt: 16.9.2003 8:59

ViestiKirjoittaja Jarno.K » 17.10.2010 15:38

Kaverin Passatti tdi -06 ilmoitti samaa vikaa (imusarjavuoto) niin turbon ja välijäädyttimen välisessä putkessa oli reikä.

teemu.o
-
Viestit: 19
Liittynyt: 23.9.2006 9:28

Noniin...Vika jatkuu..

ViestiKirjoittaja teemu.o » 18.10.2010 21:15

Moi.
Eli vm-04 pd 96kw ASZ 160tkm ajettu 4-motion golf kyseessä.
Mittasin tänään alipaineet paremmalla mittarilla auton ollessa tyhjäkäynnillä. Arvot olivat 0.6-0.8bar välissä.

Tein mittaukset: Egr-letkusta, turbon letkusta, säiliön letkusta. Kaikissa suurin piirtein sama arvo.

Sammutusläppäkin aukeaa normaalisti. Egr tukittu, antaa vaan vikakoodia siitä.

Voiko olla turbossa silti vika vaikka vain matalalla väännöt puuttuu? Heti kun päästään yli kahden tonnin ni tulee kunnon "piikki" ja sit mentiin.
Turbossakin tanko liikkkuu ja kellokin on ehjä, ahtovuotoja ei ole. Alkaa olemaan nämä perushommat tehty.

Ja kaikki tämä alkoi, kun auto seisoi jonkin aikaa.
Mitä antureita vielä voi olla mitä kannattaa kokeilla?
Kokeiltu MAF, N75.

Auttakee...

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 19.10.2010 13:28

Tuota, jäljelle jäävistä oikeastaan ainut vaihtoehto on, mikäli sinulla on se uusi n75 paikallaan, että kuumana ahtimen siivikko jumittaa. Huonolla tuurilla voi olla myös johtosarjavika niinkuin omassa kolopallossa oli aikanaan..

Onkos siellä vag-commia käytössä?

Onko tuo vikakoodi positive vai negative deviation, vaikko vaan tuo charge pressure control?

Jos kaikki on muka kohdallaan niin vag-commilla kun logitatte ryhmät 3,8 ja 11 niin kertoo jo paljon. Nelosvaihteella 1500rpm-rajoitin talla auki.

Pelkkä egr:n tukkiminenhan sekoittaa vnt-säätöä varsin tehokkaasti, jos sitä ei kompensoida ohjelmasta..

teemu.o
-
Viestit: 19
Liittynyt: 23.9.2006 9:28

Moi.

ViestiKirjoittaja teemu.o » 19.10.2010 14:46

Kyllähän on vag-com käytössä ja logitellutkin olen arvoja, mutta otanpa apinan selkään ja tutkin vielä kerran asian.

Auto tekee saman olipa kylmä tai kuuma turbo. Lämpötila-anturit kaikki näyttää vagilla OK arvoja.

Jep egr:än tukkiminen, pitää ohjelmoida. Taidan ottaa lätkän pois ja jos pystyy, ni vagilla säätää pienemälle egr:än toimintaa?mikä ryhmä ja miten?

Tukin vaan sen takia egr:än siksi, että jos olisi ollut ohivuotoa pakosarjaan.

Vikakoodi on saavuttamattomasta ahtopaineesta. Vaikka turbon kellon vetää alipainepumpulla ajossa auki, ni vedot ei muutu.

Kaikki osat mitä olen kokeillut on kaverin vastaavasta golfista, jota on piristetty "hieman".

Loggaan nuo ryhmät ja kerron infoa lisää.

Kiitoksia jo tähän astisista tiedoista.

Matti H.
ffp jäsen
Viestit: 56
Liittynyt: 1.9.2009 20:23

ViestiKirjoittaja Matti H. » 19.10.2010 22:41

Oletko kokeillut mitata alipainetta "runkolinjasta" kun autolla ajelee.Senhän pitäisi pysytellä siellä 800mbar hujakoilla.

teemu.o
-
Viestit: 19
Liittynyt: 23.9.2006 9:28

ViestiKirjoittaja teemu.o » 20.10.2010 7:28

Jep mittaillut ja alipaine pysyy.

Logitin kanavat 3,8 ja 11.

kanava 11. Alle kahentonnin kierroksilla ahtopyynti oli 2200 ja todellinen arvo 1100, eli perässä laahaa, mutta yli 2000 rpm ni ahot tulee mukaan ja seurailevat pyyntiä.

Kanava 3. Maffi antaa hyviä noin 1000-1400 arvoja. Egr. huitelee missä sattuu, kun se on vielä tulpattu.

Mitä kanavalta 8 pitäisi seurata ja verrata?

kiitoksia. Ja vika edelleen päällä.

teemu.o
-
Viestit: 19
Liittynyt: 23.9.2006 9:28

ViestiKirjoittaja teemu.o » 20.10.2010 9:54

Nii ja output testikin n-75: selle vaikuttaa toimivan. = tyhjäkäynnillä huomaa eron kun siivet rumppaa edestakaisin.

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 20.10.2010 10:34

äkkiseltään VNT vialta vaikuttaa jos kerta pikkukiekoilla ahdot ei nouse.

onko se VNT liikkuminen nyt oikein ja riittävä? kun vnt siivethän mene alipaineella kiinni ja nostaa turbon kiekkoja pikkukierroksilla, isommilla sit on aukipäin ja sillai. ja jos kuitenkin systeemi ahtaa isommilla kiekoilla muttei pienemmillä niin vnt toiminnassa jotain häikkää. joko alipaine ei ok, alipaineen ohjaus ei ok tai sitten siivet jumii ja kello jumii.

teemu.o
-
Viestit: 19
Liittynyt: 23.9.2006 9:28

ViestiKirjoittaja teemu.o » 20.10.2010 13:27

Noniin.

Alipaine toimii, ohjaus toimii, kello toimii, tanko liikkuu ja ahot ei vaan nouse.

Ajattelin itsekkin,että ahdin purkuun ja vnt:n tarkistus.

Viimeksi purin ex 1.9tdi 81kw audista turbon ja vnt:n puhdistin ja siinä oli selkeä vika, koska ahdot piikitti ja meni vikatilaan yliahtamisen vuoksi.

Tuntuu niin tyhmältä vialta, koska turbo aliahtaa......eikä kellovika, alipainevika tai maf ongelma.

Keksikää vielä.Kiitos.

teemu.o
-
Viestit: 19
Liittynyt: 23.9.2006 9:28

Ei vielekään.

ViestiKirjoittaja teemu.o » 21.10.2010 7:30

Joo-o

Eilen otin pakoputken irti ja kävin ajeleen lenkin pelkällä katilla......Vedot.... ei muuttuneet edelleen alavääntö poissa....

Nooh sitten KATTI irti ja tarkistus. Hyvinhän sieltä läpi näkyi, eikä tukoksia löytynyt. En käynyt ajaan lenkkiä, koska ilman putkea pakopaineet ilmeisesti nousee.

Mutta yhteevetona putki ei ole tukossa.

Ennakot toimii kanavalla 008 heti kun ahdot tulee mukaan.

-Teemu Oinonen-
Kiitoksia ja apua.

teemu.o
-
Viestit: 19
Liittynyt: 23.9.2006 9:28

Ja uutta turboa.

ViestiKirjoittaja teemu.o » 27.10.2010 18:00

Elikkäsätän tilasin uuden 150pd.n turbon.

Jahka saan uuden turbon ja puran entisen irti, niin uusi paikalleen, testaukseen ja kerron testituloksen tänne.

teemu.o
-
Viestit: 19
Liittynyt: 23.9.2006 9:28

Ja vaihdettu ON...

ViestiKirjoittaja teemu.o » 21.11.2010 20:02

Turbo on nyt vaihdettu, kun vihdoin aikaa oli. Testailtu joka suunnassa vedätys ja alaväännöt......

KAIKKI vedot on tallessa ja auto on nyt kunnossa.

Exän meinaan purkaa ja katsoa missä vika piilee, mutta alustavasti exän ahdin/turbiiniakseli on selkeästi jäykempi kun tämä nykyisen hengittimen.

Kiitoksia avuista.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 20 vierailijaa