Eli aiemmin ahdot on pysyneet max 1.4bar nyt tuntuu että ahtaa jo kevyessä kiihytyksessäkin jo melko paljon 0.5-1bar, ja maksimissaa vetää 1.9bariin.
Ajolleen autossa ei tunnu juuri minkäänlaista muutosta että liikuisi huonommin/paremmin eikä oireile muutenkaan.
Ahtoputket ja alipaineletkut tarkistin enkä löytänyt vuotoja.
Auto siis golf iv alh koneella, vaihdettu isompi turbo(sama kuin 130tai150hv mallisessa), ahtoputkia vaihdettu isompiin, suuttimet muistaakseni 550 racet, ohjelmointi tehty. Muutokset tehty edellisen omistajan aikaan n.4 vuotta sitten. Kottero on ollut mulla vasta n. 1kk.
Mikähän ois vikana?
alh ahdot nousseet
Valvoja: ffp jäsenet
Jos oot ajellu vain kaupunkiajoa pieniä matkoja (alle 20km) nii on melko varmasti vnt siivet jumissa. Kerää karstaa kun ei pääse kuumenemaan niin paljo että karsta palas pois.
Mulla ollu auto siskolla lainassa vähän aikaa nii tuli sama homma. Se pitää puhdistella käsin pois ahtimesta tai ei mulla ainakaan lähtenyt ajamalla pois.
Mulla ollu auto siskolla lainassa vähän aikaa nii tuli sama homma. Se pitää puhdistella käsin pois ahtimesta tai ei mulla ainakaan lähtenyt ajamalla pois.
Juu elikkäs tuo n75 siitä oli mennyt, uusi tilalle ja jonkun n.300km sillä kerkesin ajella niin sama vika tuli takaisin, Voiko olla noin heikkotekoisia? Vai pitäiskö tässä olla tuon 130 tai 150hv mallisen säätöventtiili?
Tuo mikä alunperin hajosi oli muistaakseni A loppuinen, joka ei varaosamyyjän mielestä kuulunut tähän autoon vaan vm.03 eteenpäin. Tilalle laitetussa venttiilissä on eri kirjaimet eli varmaankin alkuperäinen.
Tuon vaihto menisi takuuseen, mutta kestääkö tuo vakio 66kw mallin/kannattaako siihen uutta samanlaista vaihdattaa?
Tuo mikä alunperin hajosi oli muistaakseni A loppuinen, joka ei varaosamyyjän mielestä kuulunut tähän autoon vaan vm.03 eteenpäin. Tilalle laitetussa venttiilissä on eri kirjaimet eli varmaankin alkuperäinen.
Tuon vaihto menisi takuuseen, mutta kestääkö tuo vakio 66kw mallin/kannattaako siihen uutta samanlaista vaihdattaa?
Liike vaihtoi toisen n75venttiilin takuuseen jonka jälkeen toimi taas vähän aikaa n.50-100km, miten voi alkaa toimimaan venttiilin vaihdolla vähäksi aikaa? Mitään vikakoodeja auto ei anna.
Vnt tanko liikkuu ihan hyvin jotain nitinää siitä kyllä kuuluu kun käsin liikuttaa, kokeiltu ottaa alipainekellolle menevä letku irti ja tukkia päät -> ei ahda juuri ollenkaan pienemmillä kierroksilla/kevyesti kiihdyttäessä, täyskaasulla kiihdyttäessä saa ahdot nousemaan 1,2bariin@+4000rpm sen alapuolella huomattavasti pienemmät ahdot(jtn 0,5barin luokkaa). Vedot alakierroksilla hieman kateissa ja pakoäänet muuttuu kovemmiksi..
MItenkäs se map anturi vaikuttaa, ohjaako se tuota n75:sta? oon kyllä yrittäny lukea aiheesta mut ei oo oikeen auennut..
Turbolla ajettu max. 120tkm, joten ei kait siipien vielä pitäis jumia. Saako sen purettua pois ALH koneessa yläkautta? [/img]
Vnt tanko liikkuu ihan hyvin jotain nitinää siitä kyllä kuuluu kun käsin liikuttaa, kokeiltu ottaa alipainekellolle menevä letku irti ja tukkia päät -> ei ahda juuri ollenkaan pienemmillä kierroksilla/kevyesti kiihdyttäessä, täyskaasulla kiihdyttäessä saa ahdot nousemaan 1,2bariin@+4000rpm sen alapuolella huomattavasti pienemmät ahdot(jtn 0,5barin luokkaa). Vedot alakierroksilla hieman kateissa ja pakoäänet muuttuu kovemmiksi..
MItenkäs se map anturi vaikuttaa, ohjaako se tuota n75:sta? oon kyllä yrittäny lukea aiheesta mut ei oo oikeen auennut..
Turbolla ajettu max. 120tkm, joten ei kait siipien vielä pitäis jumia. Saako sen purettua pois ALH koneessa yläkautta? [/img]
Helpostikin voi olla jo karstainen 120tkm ajolla, riippuu hieman ajotyylistä ja savutuksen määrästä. Eli varmaan se karstainen ahdin tai voihan jotain outoa vikaa olla siinä alipainekellossakin.
Turbon saa purettua yläkautta kun purkaa imusarjan siitä edestä. Nosturista on apua, mutta onnistuu kyllä ihan tasaisella maallakin.
Turbon saa purettua yläkautta kun purkaa imusarjan siitä edestä. Nosturista on apua, mutta onnistuu kyllä ihan tasaisella maallakin.
Nyt on turbo putsattu ja pelaa paremmin kuin koko aikana mitä on ollu.. Tosi "mukava" oli kyllä tällä kelillä autokatoksessa purkaa keulalta ja kylppärissä putsailla:)
Alipainekello oli kyllä jäykähkön oloinen, vähän sai herkistymään kun aikansa räpläili.. se sitten seuraavaks kai vaihtoon jos alkaa temputtamaan uudestaan..
Kuuluuko siinä pakopuolen "ropellin" alla olevan rikan heilua? tuossa se ainakin heiluu ja herätti ihmetystä.
Onnistuin yhden alipaineletkun paikankin rikkomaan, eli sen joka tulee siihen egr kylkeen tulevaan mötikkään joka säätää sitä läppää, mut kun egr ei ole toiminnassa niin ei varmaan tarttee edes sitä korjata? (ainakin pelaa ihan normaalisti kun tulppasin vaan sen ja letkun pään)
Alipainekello oli kyllä jäykähkön oloinen, vähän sai herkistymään kun aikansa räpläili.. se sitten seuraavaks kai vaihtoon jos alkaa temputtamaan uudestaan..
Kuuluuko siinä pakopuolen "ropellin" alla olevan rikan heilua? tuossa se ainakin heiluu ja herätti ihmetystä.
Onnistuin yhden alipaineletkun paikankin rikkomaan, eli sen joka tulee siihen egr kylkeen tulevaan mötikkään joka säätää sitä läppää, mut kun egr ei ole toiminnassa niin ei varmaan tarttee edes sitä korjata? (ainakin pelaa ihan normaalisti kun tulppasin vaan sen ja letkun pään)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa