alh ahdot nousseet

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

joonaskh
-
Viestit: 24
Liittynyt: 24.10.2010 15:07

alh ahdot nousseet

ViestiKirjoittaja joonaskh » 24.10.2010 15:44

Eli aiemmin ahdot on pysyneet max 1.4bar nyt tuntuu että ahtaa jo kevyessä kiihytyksessäkin jo melko paljon 0.5-1bar, ja maksimissaa vetää 1.9bariin.
Ajolleen autossa ei tunnu juuri minkäänlaista muutosta että liikuisi huonommin/paremmin eikä oireile muutenkaan.
Ahtoputket ja alipaineletkut tarkistin enkä löytänyt vuotoja.
Auto siis golf iv alh koneella, vaihdettu isompi turbo(sama kuin 130tai150hv mallisessa), ahtoputkia vaihdettu isompiin, suuttimet muistaakseni 550 racet, ohjelmointi tehty. Muutokset tehty edellisen omistajan aikaan n.4 vuotta sitten. Kottero on ollut mulla vasta n. 1kk.

Mikähän ois vikana?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 24.10.2010 16:35

N75 tai vnt-siivet jumii

Ilexi
-
Viestit: 209
Liittynyt: 27.8.2007 22:30

ViestiKirjoittaja Ilexi » 30.10.2010 12:01

Jos oot ajellu vain kaupunkiajoa pieniä matkoja (alle 20km) nii on melko varmasti vnt siivet jumissa. Kerää karstaa kun ei pääse kuumenemaan niin paljo että karsta palas pois.

Mulla ollu auto siskolla lainassa vähän aikaa nii tuli sama homma. Se pitää puhdistella käsin pois ahtimesta tai ei mulla ainakaan lähtenyt ajamalla pois.

joonaskh
-
Viestit: 24
Liittynyt: 24.10.2010 15:07

ViestiKirjoittaja joonaskh » 10.11.2010 15:22

Juu elikkäs tuo n75 siitä oli mennyt, uusi tilalle ja jonkun n.300km sillä kerkesin ajella niin sama vika tuli takaisin, Voiko olla noin heikkotekoisia? Vai pitäiskö tässä olla tuon 130 tai 150hv mallisen säätöventtiili?
Tuo mikä alunperin hajosi oli muistaakseni A loppuinen, joka ei varaosamyyjän mielestä kuulunut tähän autoon vaan vm.03 eteenpäin. Tilalle laitetussa venttiilissä on eri kirjaimet eli varmaankin alkuperäinen.
Tuon vaihto menisi takuuseen, mutta kestääkö tuo vakio 66kw mallin/kannattaako siihen uutta samanlaista vaihdattaa?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 10.11.2010 16:58

Eli vika ei ollut N75:ssa. Puhdistapa seuraavaksi ne vnt:n siivet.

joonaskh
-
Viestit: 24
Liittynyt: 24.10.2010 15:07

ViestiKirjoittaja joonaskh » 10.11.2010 17:11

Oli koska se toimi venttiilin vaihdon jälkeen muutaman päivän normaalisti, tai en ainakaan keksi mistä muusta syystä olisi yhtäkkiä alkanut toimimaan. Ennen venttiilin vaihtoa vika ei poistunut kertaakaan päältä vaikka oli välillä lämpimässäkin tilassa ja ajelin reilun viikon sen vian kanssa..

joonaskh
-
Viestit: 24
Liittynyt: 24.10.2010 15:07

ViestiKirjoittaja joonaskh » 14.11.2010 17:38

Liike vaihtoi toisen n75venttiilin takuuseen jonka jälkeen toimi taas vähän aikaa n.50-100km, miten voi alkaa toimimaan venttiilin vaihdolla vähäksi aikaa? Mitään vikakoodeja auto ei anna.
Vnt tanko liikkuu ihan hyvin jotain nitinää siitä kyllä kuuluu kun käsin liikuttaa, kokeiltu ottaa alipainekellolle menevä letku irti ja tukkia päät -> ei ahda juuri ollenkaan pienemmillä kierroksilla/kevyesti kiihdyttäessä, täyskaasulla kiihdyttäessä saa ahdot nousemaan 1,2bariin@+4000rpm sen alapuolella huomattavasti pienemmät ahdot(jtn 0,5barin luokkaa). Vedot alakierroksilla hieman kateissa ja pakoäänet muuttuu kovemmiksi..
MItenkäs se map anturi vaikuttaa, ohjaako se tuota n75:sta? oon kyllä yrittäny lukea aiheesta mut ei oo oikeen auennut..

Turbolla ajettu max. 120tkm, joten ei kait siipien vielä pitäis jumia. Saako sen purettua pois ALH koneessa yläkautta? [/img]

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 14.11.2010 17:58

Helpostikin voi olla jo karstainen 120tkm ajolla, riippuu hieman ajotyylistä ja savutuksen määrästä. Eli varmaan se karstainen ahdin tai voihan jotain outoa vikaa olla siinä alipainekellossakin.

Turbon saa purettua yläkautta kun purkaa imusarjan siitä edestä. Nosturista on apua, mutta onnistuu kyllä ihan tasaisella maallakin.

joonaskh
-
Viestit: 24
Liittynyt: 24.10.2010 15:07

ViestiKirjoittaja joonaskh » 14.11.2010 18:09

Tarviiko imusarjan/muita tiivisteitä vaihtaa?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 14.11.2010 19:45

Eipä oikeastaan tarvii tiivisteitä uusia. Öljynpaluun tiivisteen voisi laittaa uuden, mutta muut kyllä kestää useamman käyttökerran.

joonaskh
-
Viestit: 24
Liittynyt: 24.10.2010 15:07

ViestiKirjoittaja joonaskh » 20.11.2010 17:02

Nyt on turbo putsattu ja pelaa paremmin kuin koko aikana mitä on ollu.. Tosi "mukava" oli kyllä tällä kelillä autokatoksessa purkaa keulalta ja kylppärissä putsailla:)
Alipainekello oli kyllä jäykähkön oloinen, vähän sai herkistymään kun aikansa räpläili.. se sitten seuraavaks kai vaihtoon jos alkaa temputtamaan uudestaan..
Kuuluuko siinä pakopuolen "ropellin" alla olevan rikan heilua? tuossa se ainakin heiluu ja herätti ihmetystä.

Onnistuin yhden alipaineletkun paikankin rikkomaan, eli sen joka tulee siihen egr kylkeen tulevaan mötikkään joka säätää sitä läppää, mut kun egr ei ole toiminnassa niin ei varmaan tarttee edes sitä korjata? (ainakin pelaa ihan normaalisti kun tulppasin vaan sen ja letkun pään)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa