passat 3b 1.9tdi kaasupoljin vai mikä?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

arppa87
-
Viestit: 28
Liittynyt: 24.6.2007 0:02

passat 3b 1.9tdi kaasupoljin vai mikä?

ViestiKirjoittaja arppa87 » 21.10.2010 21:31

eli auto on on 1997vm. 1.9tdi 66kw passat.
ongelmana on nyt se että ei oikeen millään tahdo kulkea yli satasta vaikka painais kaasun lattiasta läpi :D
Kaasupolkimen liikerata ei ole kuin puolet normaalista jos sitäkään.
Eli mikähän tuossa polkimessa vois olla hätänä? Vai onko jossain muualla vikaa?

Antto-
-
Viestit: 886
Liittynyt: 1.10.2006 1:05

ViestiKirjoittaja Antto- » 21.10.2010 23:13

Voi kai se olla MAF tai N75 ? Jos se on kokoajan varaohjelmalla niin eipä siinä oikee vetoja ole.
Koodit ois hyvä lukea.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 22.10.2010 1:24

Kato vag-comilla ensin meneekö kaasupolkimen potikka "täysille", jos ei niin vika liene kaasupolkimen ja potikan välisessä vaijerissa tai em. osien kiinnityksissä.

arppa87
-
Viestit: 28
Liittynyt: 24.6.2007 0:02

ViestiKirjoittaja arppa87 » 26.10.2010 21:27

Kaasupolokimen liikkeen sain nyt ihan normaaliksi, mutta ei mitään vaikutusta kulkupuoleen.. Veikkaisin itekkin että tuo N75 ois rikkipoikki. Liekkö ihan normaalia että se oli öljyä täynnä? Saako noita N75:sia ihan perus varaosaliikkeistä?

Reaper
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.8.2003 18:17

ViestiKirjoittaja Reaper » 26.10.2010 23:52

Kannattaa tuo osa hommata alkuperäisenä. Alle 100 e pitäisi maksaa. Jos löytyy tarvikkeena niin ei kuitenkaan ole paljon hinta eroa. Noita N75 on monta eri versiota, saa helpommin kerralla oikean merkkiliikkeen kautta.

arppa87
-
Viestit: 28
Liittynyt: 24.6.2007 0:02

ViestiKirjoittaja arppa87 » 27.10.2010 12:54

Nyt sain vaihdettua tuon N75:sen mutta mitään muutosta ei tapahtunut. Käytin autoa pikaisesti yhden tutun korjaamolla ja se totesi että hukkaportti on kokoajan auki, ja turbo on kunnossa.. Mikähän tuossa sitten vois olla vikana? kaikki alipaineletkut oon käyny läpi ja vaihtanut vähänkin rispaantuneet uusiin, mutta silti auto on tuommonen raketti jolla ei moottoritielle oo asiaa :D

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 27.10.2010 15:01

Tutkippas ensin hukkaportin kellon kunto. Jos en ihan väärin muista pitäisi portin olla kiinni vakiona ilman minkään sortin ohjausta.

arppa87
-
Viestit: 28
Liittynyt: 24.6.2007 0:02

ViestiKirjoittaja arppa87 » 30.10.2010 12:15

Nythän se vasta tempun teki! Edellistä vikaakaan en oo saanu vielä korjattua nii tuli sitten taas joku mystinen onkelma.. Eilen illalla olin kotipihaan kääntymässä niin passatin rottelo päätti sammuttaa kaikki maholliset valot ja hirviä katku puski sisälle.. samaan aikaan sytty ABS merkkivalo ja käsijarrun merkkivalo vilikkuu ja sitten vielä joku rasittava piippaus kuuluu?!?! Mitähän tuo vois tarkottaa?

Antto-
-
Viestit: 886
Liittynyt: 1.10.2006 1:05

ViestiKirjoittaja Antto- » 30.10.2010 13:51

Pitäsköhä siitä lukasta koodit? Sulakkeet OK?
Voikoha se maton alla oleva mukavuusboxi aiheuttaa moisia ilmiöitä? Viisaammat? :o

arppa87
-
Viestit: 28
Liittynyt: 24.6.2007 0:02

ViestiKirjoittaja arppa87 » 30.10.2010 14:55

koodit on luettu moneen kertaan jo ja sulakkeet ok. Mukavuuspoksin vaihoin vaan ei ollu mitään vaikutusta. Kaikki maholliset sähkö heepelit on tällähetkellä pimiänä.. paitsi puhallin ja hanskalokeron valo joka palaa vain sillon kun lokero on kiinni.. Tuolta puhaltimen kautta tulee ihmeellinen metallin katku kun auto on käynnissä.. Vienko paalaamoon koko p*skan? Ja tosiaan kun paikallaan painaa kaasun pohjaan niin kiertää apaut 3200 ja siitä päästää tyhjäkäynnille niin alakaa käymään tosi huonosti, vähän niinku kävis kolmella!?


Edit: Sähkö heepelit korjaantu itestään ja metallinen katku on hävinny.. Tai siis ne sähköheepelit mitkä tuossa on toiminu. ikkunat, peilit, keskuslukitus ja polttoaine luukku on edelleen mykkänä.. Mikälie häikkä ollu ku oli palanu molemmat lähivalojen hehkut.

arppa87
-
Viestit: 28
Liittynyt: 24.6.2007 0:02

ViestiKirjoittaja arppa87 » 2.11.2010 15:51

Nonni! Auto on nyt kunnossa! En tiiä mikälie oli vikana, mutta äsken ku lähin liikennevaloista ihan normaalisti kaasu pohjassa niin pöläytti kunnon mustan pilven ja hupsistakeikkaa kaikki vähäsetki tehot tuli takas! :D Eli nyt taas uskaltaa moottoritiellekki. Oiskohan sitten ollu vaikutusta sillä ku eilen tukin EGR:än ja suihkuttelin jarrukliineriä maffiin? :)

arppa87
-
Viestit: 28
Liittynyt: 24.6.2007 0:02

ViestiKirjoittaja arppa87 » 15.11.2010 6:30

Taisi olla katalysaattori tukossa ku ei pelittäny.. Meneeköhän tuo enää päästöistä läpi jos tyhjentää katin?

ruhis
-
Viestit: 157
Liittynyt: 1.10.2007 20:52

ViestiKirjoittaja ruhis » 15.11.2010 10:17

Ei katti vaikuta mitään dieselin päästömittauksissa, kun mittaavat vain savun läpinäkyvyyttä... kannattaa tahdä katin sisälle läpivirtausputki ettei jätä sitä pönttöä "ontoksi" tulee näet aika ikävät kumina äänet.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa