2,0tdi (bkd) käynnistyy huonosti lämpöisenä, missä vika?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

tdi 00
-
Viestit: 137
Liittynyt: 9.9.2003 21:51

2,0tdi (bkd) käynnistyy huonosti lämpöisenä, missä vika?

ViestiKirjoittaja tdi 00 » 11.11.2010 18:16

Kylmänä ja puolilämpöisenä starttaa todella hyvin.mutta kun moottorilämmöt on noussut 90 asteeseen joutuu pyörittää enemmän ennen kuin käynnistyy (ehkä 2-3 s.) Ja sitten niinku räjähtäisi käyntiin.
Auton ohjelma Skoda huollossa juuri päivitetty, ei ollu siitä apuja.
Auto on vakio ohjelmalla. mittarissa 140tkm ja dsg vaihteinen.
Hyviä asiallisia vinkkejä otetaan vastaan.

rotfl
-
Viestit: 58
Liittynyt: 7.11.2009 16:14

ViestiKirjoittaja rotfl » 11.11.2010 18:23

Normaalia

Aje
-
Viestit: 240
Liittynyt: 27.5.2006 13:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Aje » 11.11.2010 18:27

Vähän tommosta täälläkin, mittarissa 135tkm ja samoin ohjelma päivitetty.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 12.11.2010 1:27

Starttikarttojen muutoksella tuo tulee kuntoon, eivät vaan skodalla osaa ;).

tdi 00
-
Viestit: 137
Liittynyt: 9.9.2003 21:51

ViestiKirjoittaja tdi 00 » 12.11.2010 12:34

Onko ketään asiantuntevaa starttikarttojen muuttajaa Etelä-pohjanmaan tai keski-suomen suunnalla?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 12.11.2010 12:44

Monestihan tuo muutetaan lastutuksen yhteydessä.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 12.11.2010 13:58

Omassa 137tkm eikä mitään, vielä...
Softakin on päivitetty pari vuotta sitten, se oli 9183 > 9821

mariko
-
Viestit: 146
Liittynyt: 27.9.2008 17:15

ViestiKirjoittaja mariko » 13.11.2010 12:35

Mitä tollanen päivitys kustantaa.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 13.11.2010 15:30

Se vie ainaki tunnin aikaa, mitä niiden tuntiveloitus onkaan?
Omas meni sillon takuuseen.

E: vagareenal oli juttua että olis joku uus päivitys, joka "vähentää" jään kertymistä ahtoputkiin käyttämällä konetta lämpösempänä tms... tiedä sitten koskeeko tätä moottoria.

tdi 00
-
Viestit: 137
Liittynyt: 9.9.2003 21:51

ViestiKirjoittaja tdi 00 » 13.11.2010 16:29

Minä sain päivityksen ilmaiseksi, kolme viikkoa sitten. Kyse kun oli tehtaan päivityksestä.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 13.11.2010 17:21

^Pääsetkö käsiks vag-comiin, jolla näkis version?

tunppi
-
Viestit: 228
Liittynyt: 1.2.2009 12:19

ViestiKirjoittaja tunppi » 13.11.2010 21:05

akku pitää olla myös hyvässä iskussa,jotta pyörittää startatessa moottoria riittävillä kierroksilla.

tuikku
-
Viestit: 255
Liittynyt: 27.11.2004 18:16

ViestiKirjoittaja tuikku » 14.11.2010 14:15

¨.
Mitäpä se "tehtaan päivitys" hyövää, jos ei se auta mitään.
Ohjelma ei anna lämpimälle koneelle syöttöä, ennenkuin eri lämpötiloissa vaadittava kierrosluku ylittyy.
Se on helppo sieltä korjata.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 14.11.2010 15:54

Akun laadussa ei tosiaan kannata nuukailla, eihän ne maksa paljo mitään.

tdi 00
-
Viestit: 137
Liittynyt: 9.9.2003 21:51

ViestiKirjoittaja tdi 00 » 14.11.2010 18:34

Ei tuo tehtaanpäivitys mitään auta.
Akku on uusi ym normi jutut käyty läpi.
Nyt kun oikein on tutkinut, niin jos lämmöt on noin 80 astetta lähtee hyvin käyntiin ja sit ku on 90 astetta saa "sahata" käyntiin. Henkimaailman juttuja...
Eli nähtävästi viriohjelma sisään....
Tällaisia "ominais vikoja" tuntuu olevan pikkasen liikaa vag konsernilla.

DjLeca
-
Viestit: 417
Liittynyt: 23.7.2003 18:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja DjLeca » 14.11.2010 19:04

^
Nyt sit kaikki konsernin autot on paskoja jos oma ei toimi niinku pitäis.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 14.11.2010 19:25

Edelleen odottelen tietoa versiosta ;)

Muutkin voi pistää oman roottorin versionumeron näkyville.

Edellisessa AGR golffissa oli vastaava ominaisuus, hävettävän hidas käynnistyminen vanhana.

e: niin omas on yhä alkuperäinen akku vuodelta 2006


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa