Galluppia: osien kesto-km = 1.9 tdi 66kw

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

tdivirtanen
-
Viestit: 4
Liittynyt: 9.7.2010 23:57

Galluppia: osien kesto-km = 1.9 tdi 66kw

ViestiKirjoittaja tdivirtanen » 9.11.2010 17:41

omasta hajonnu:

startti : 280 tkm

mietin vaan millon esim laturi, kytkin yms. saapuu päätepysäkille. nyt menossa 316 tkm.

Että postatkaa käyttökokemuksia 1.9 tdi 66 kw koneisista henkilömallin kopeissa..

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 9.11.2010 17:55

Eikö tämä nyt ole hieman turha aihe, ketä kiinnostaa ja käyttäjästä on kiinni kuinka kauan osat kestää.
Suvussa 3 vagia jotka samaa ikäluokkaa ja samoilla bensakoneilla, ajomäärät vaihtelee jonkin verran mutta periaatteessa samoja palikoita niihin on vaihdeltu.

WEE-6
-
Viestit: 46
Liittynyt: 6.11.2008 14:37

ViestiKirjoittaja WEE-6 » 9.11.2010 19:40

Riippuu tuo osien kesto niin paljon käytöstä, esim. lukuisat toistuvat käynnistykset (pätkäajo) kuluttaa starttia ja muutakin tekniikkaa paljon enemmän, kuin matka-ajo. Kytkimeen pätee aika lailla sama. On nämä niin yksilökohtasia juttuja, että vaikea mitään järkevää vertailua saada aikaan.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 9.11.2010 19:59

Ihan turha noita on vertailla kun jokainen on yksilö. Eikä ainakaan kannata menettää yöuniansa sen perusteella että jollakulla joku palikka kesti 150tkm kun taas jollain muulla 350tkm. Käsittelee asiat sitä mukaa kun ne ajankohtaiseksi tulee eikä murehdi turhia, mikään ei kuitenkaan kestä ikuisesti :)

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 9.11.2010 20:32

Juuri näin.

markoantero
-
Viestit: 449
Liittynyt: 12.1.2007 20:50

ViestiKirjoittaja markoantero » 9.11.2010 21:09

Autot on yksilöitä,mutta myös kuskit.Toiset vaan saavat autonsa kestämään paremmin kuin toiset.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 9.11.2010 23:25

Kyllä se auton kesto on enemmän käyttäjästä kiinni kuin autoyksilöstä. Itse en oikein usko noihin yksilöjuttuihin autojen kohdalla, ellei kyseessä ole sitten kastunut tai jotenkin muuten vaurioitunut auto tai selkeä valmistusvirhe jonkun osan kohdalla. Esim. toisilla kerää talvella vettä cooleriin ja toisilla ei, toisilla katkeilee tai hapettuu sähköjohdot ja liittimet paikasta x, toisilla ei, toisilla ruostuu jne... Käyttäjästä ja pidosta kiinni, ei autoyksilöstä.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 10.11.2010 10:18

Ilmeisesti syytä tarkentaa aiemmin käyttämääni sanaa "yksilö". Jokainen käytetty auto on omanlaisensa yksilö käyttäjiensä ja historiansa mukaan. Toki minimaallinen vaikutus kokonaisuuteen on myös valmistustoleransseilla, raaka-aine erien eroavaisuuksilla yms asioilla joita ei voi tietää eikä ennustaa.
Mä näkisin että yksilö on tässä yhteydessä se kokonaisuus ja nimenomaan vain ja ainoastaan siitä yksilöstä kaikki on kiinni ;)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa