passat tdi 74kw-01 pakoputki rikki turbolta

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Sakari75
-
Viestit: 124
Liittynyt: 25.8.2008 20:31

passat tdi 74kw-01 pakoputki rikki turbolta

ViestiKirjoittaja Sakari75 » 7.7.2010 19:08

Eli haitariosa on hajonnut siitä heti turbon jälkeen.
Näyttäis olevan yhtä pakettia turbon laipalta aina ekaan kattiin? asti. Onko noita haitariosia joku jollain korjaillut vai meneekö koko putkiston etuosa uusiksi? Motonetista en löytänyt sopivaa osaa.

Nall3
-
Viestit: 545
Liittynyt: 10.3.2007 8:32

ViestiKirjoittaja Nall3 » 7.7.2010 19:14

Jos hitsikone pysyy hanskassa niin tee uus downpipe suosiolla. Putket mutkineen jouston kanssa maksaa about 60€ mätänetissä ja sinähän on hyvä syy tyhjentää katti samalla.

Sakari75
-
Viestit: 124
Liittynyt: 25.8.2008 20:31

ViestiKirjoittaja Sakari75 » 15.10.2010 21:37

Taas meni haitariputki rikki turbon jälkeen. Tosiaan jo kertaalleen vaihdettu uus haitariosa, mutta silloin en kattia tyhjännyt. Mikä ton rikkoo vai onko vain huonoa tuuria?

AD
-
Viestit: 27
Liittynyt: 9.8.2009 17:55

ViestiKirjoittaja AD » 22.10.2010 20:20

Veikkaisin vaan huonoa tuuria. Vai voisko olla, että vähä hitsattu väärään kulmaan uus joustoputki ja kangennut vaan itsensä rikki. Kulmamitalla oma meni kohtuu suoraan kiinni, vaikka ei kauheen tarkka sen kulman kans tarvinnu olla, kun tila anto hieman myötä. Auton jäykkyys ei ainakaa omaani ole rikkonut, vaikka haitariosan siihen pelkästään vaihdoinkin.

Kuva

EDIT: On sillä 20tkm ainaki sen jälkeen posooteltu eteenpäin..

Aje
-
Viestit: 240
Liittynyt: 27.5.2006 13:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Aje » 22.10.2010 22:29

Yhtenä syynä voi myös olla kulahtaneet moottorin tukikumit.
Kyllähän toi toki tuppaa muutenkin retkahtamaan.

Sakari75
-
Viestit: 124
Liittynyt: 25.8.2008 20:31

ViestiKirjoittaja Sakari75 » 6.11.2010 19:30

No niin. Suunnittelin jos yrittäis tällä kertaa vaihtaa ton haitariosan itse. Onnistuuko tollasen putken hitsaminen täytelanka migillä?esim: http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=78-9663 ja tolla 0.9m langalla? Joskus aikoinani olen kyllä hitsaillut vanhaan autooni rosterivaimentimen, mutta siitäkin on aikaa n.15 vuotta ja laitteetkin oli tuolloin kunnolliset..
Viime kerralla en motonetista löytänyt sopivan kokoista haitaria. Oliskos hyviä vinkkejä mistä löytäis? Nyt tulee kaikki pakokaasut ohjaamoon kun toi sisäilman suodatinkin on tossa poikenneen kohdan vieressä:)

AD
-
Viestit: 27
Liittynyt: 9.8.2009 17:55

ViestiKirjoittaja AD » 7.11.2010 16:29

Noh, ei tuo motonetin pätkä ollu itelläkään jämpti, muistaakseni heitti yli 5cm yli (Kuten kuvastaki näkyy). Downpipestä mutkan puolelta vähä palaa pois ja joustoputken "kulmasta" hieman pyöristystä, koska jouston pitää vielä mahtuakki suoraan siihen.

Migillä ei muistaakseni onnistu, kun se räkii vaan siihen valulaippaan (joustoputkeen tarttui kylläkin). Puikolla mielestäni onnistu hienosti.

divinee
-
Viestit: 93
Liittynyt: 17.7.2010 14:52

ViestiKirjoittaja divinee » 7.11.2010 19:02

Valurautapuikolla ehdottomasti jos haluaa että se valurautanen laippa pysyykin kiinni siinä joustopalassa, eikä lohkee irti lömpölaajenemisen seurauksena. Migillä ei tarvi ees koittaa.

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 7.11.2010 20:49

Täytelankamigit kannattaa jättää kauppaan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa