1Z kone oli levällään sen keitettyä oikein kunnolla ja kantta jouduttiin oikaisemaan aika paljon (0,4mm) ja kun koneistaja sanoi sen olevan reilusti niin mietin pikku päässäni, että eihän se suora kansi tule yhtään lähemmäs mäntää mutta venttiilit tulee. Ratkaisuna ajoin venttiili lautasista materiaalia pois ja kun se oli aika hidasta niin ajoin vain 0,15mm pois ja laitoin kaksireikäisen pahvin tilalle kolmereikäisen. Nyt kun konetta käyttää niin noin 3000r/min kohdalla alkaa kuulua nakutus joka kuulostaa samalta kuin huono venttiilin nostaja mutta on terävämpi eikä kuulu alakierroksilla. En ole uskaltanut konetta sen enempää kierrättää. Eli voiko venttiili osua mäntään ja pitää ääntä vai onko tuo jotain muuta?
Koneessa on ollut venttiilin kantamis ongelmaa kuten aika monissa 1Z-koneissa mutta ei silloin ole kuulunut mitään vastaavaa vaikka kone silloin käy tosi huonosti jos ollenkaan. Kuinka paljon venttiilit jää auki kun pakopaineet piikittää ja venttiili jää hieman auki, onko se samaa suuruusluokkaa kuin tuo 0,4mm? Käykö 1Z-kanteen suoraan lisäjouset vai pitääkö vaihtaa myös jousenpitimet tai mitkä ne nyt on?
1Z:ssa sivuääniä + öljynlämpö koholla
Valvoja: ffp jäsenet
1Z:ssa sivuääniä + öljynlämpö koholla
Viimeksi muokannut Sibe, 1.11.2010 15:11. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Oli nokan ajoitus hiukan pielessä mutta se ei vaikuttanut ääntelyyn. Ääni hävisi kuitenkin kun auto ajettiin kunnolla lämpimäksi ja ei ole sen jälkeen ilmaantunut takaisin.
Ennen remonttia moottorin öljynlämpötila oli tasaisesti noin 90 astetta ja nyt nousee noin sataan vaikka vedenlämpö pysyy hyvin 90 asteessa. Mistähän voisi johtua? Voiko öljypumpun ylipaine venttiilin jumittuminen tai tukkeutuminen vaikuttaa? Tätä epäilen kun on oikeastaan ainut paikka jota en ole koneesta tarkistanut. Ölypumpun kyllä katsoin, että on kunnossa mutta ylipaineventtiili jäi katsomatta. Kone oli käynyt niin kuumana, että öljyn imuputkessa ollut muovinen loiskelevy oli sulanut möykyksi öljypohjaan ja sen palaset olivat lähes tukkineet imusiivilän. Tälläinen muovinpala voisi varmaan tukkia sen ylipaine venttiilin?
Ennen remonttia moottorin öljynlämpötila oli tasaisesti noin 90 astetta ja nyt nousee noin sataan vaikka vedenlämpö pysyy hyvin 90 asteessa. Mistähän voisi johtua? Voiko öljypumpun ylipaine venttiilin jumittuminen tai tukkeutuminen vaikuttaa? Tätä epäilen kun on oikeastaan ainut paikka jota en ole koneesta tarkistanut. Ölypumpun kyllä katsoin, että on kunnossa mutta ylipaineventtiili jäi katsomatta. Kone oli käynyt niin kuumana, että öljyn imuputkessa ollut muovinen loiskelevy oli sulanut möykyksi öljypohjaan ja sen palaset olivat lähes tukkineet imusiivilän. Tälläinen muovinpala voisi varmaan tukkia sen ylipaine venttiilin?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa