Passat ´02 130hp AWX 5v Tdi savutus
Valvoja: ffp jäsenet
Passat ´02 130hp AWX 5v Tdi savutus
Ongelmana on siis k-arvo joka on 2.1,sekä kulutus joka on reilun litran kovempi kuin pitäisi.Auto toimii moitteetta,eikä testeri antanut mitään virhekoodeja.190tkm takana,ja kansiremppa tiivisteen pettämisen johdosta tehty,tosin kulutus ja päästöt olivat samat ennen remppaakin.Vaihdoin kesällä uuden ilmamassamittarin.Ihan kuin seuraava tankkaus ois ollu pienemmäl kulutuksella,mut ei ihan varma(en itse tankannut).Eilen taas tankkasin 300km maantieajolenkin jälkeen ja kulutus 6.8L/100km.Katti on toimiva eikä tukossa.Oisko egr-venttiilillä osuutta asiaan?Mulla on V-checker pro 2,mutta en mä tiedä mitä anturiarvoja sillä pitäisi tarkistaa,ja mitä arvojen pitäisi olla.Jos jollain on hyviä ideoita,olisin kiitollinen vinkeistä.Ei toi talous tohon kaadu,mut pitäähän se saada kuntoon.
Tsekkaa aluksi testerillä jäähdytysnesteen lämpötila-anturin näyttämä. Löytyy ECUn ykkösblokista, alin kenttä. Yön yli seisoneesta autosta ko. näyttämän pitäisi olla suurin piirtein sama kuin ulkoilman lämpötila. Lue samalla mahdolliset vikakoodit.
EGR:n vaikutuksen saat helpoiten testattua irrottamalla EGR-venttiilille tulevan alipaineletkun. Muista kuitenki tukkia letkun pää sopivalla pultilla - muuten häviää jarrutehostin.
EGR:n vaikutuksen saat helpoiten testattua irrottamalla EGR-venttiilille tulevan alipaineletkun. Muista kuitenki tukkia letkun pää sopivalla pultilla - muuten häviää jarrutehostin.
Mul oli testeri näköjään himassa,joten pääsin mittaa vasta 12km kaupunkiköröttelyn jälkeen asteet,jotka olivat 75C.Auton mittaristossa taas näytti tasan 90C.Täytyy antaa jäähtyä nyt kunnolla ja sit mitata anturiarvo.Syöttääkö nää pumpparit kylmälle koneelle merkittävästi enemmän kakkua,vai onko vaan ruiskutushetki aikaisempi?Paljonkohan se anturinarvo saa heittää todellisuudesta ennenkuin on mitään merkitystä kulutukseen?Kylmänä savuttaa kivasti,mut sehän on vissiin normaalia?Tosin mun edellinen ´00 Cordoba jakopumppu-TDI ei kyl silloinkaan juuri savuttanut.
Lämpöanturi näytti ihan ok llukemia kylmänä.Maantieajossa taas huomasin että lämpö ei nouse ku 80-asteeseen.Vaihdoin termarin,ja nyt nousee tasan 90:een.Taitaa noissa olla mittariston lämpö"mittari" aika turha laite,koska näyttäny aina lämpöisenä tasan 90:ä,vaikka todellisuus olikin toista.Saas ny nähdä putoaako kulutus yhtään normilämpökoneella.Egr on nyt myös poissa toiminnasta.Ei kyl ajossa tunnu eroa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa