"pohjapanssarin" vaikutus moottorin käyntilämpötil

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

der_wagen
-
Viestit: 132
Liittynyt: 5.11.2009 8:55

"pohjapanssarin" vaikutus moottorin käyntilämpötil

ViestiKirjoittaja der_wagen » 25.10.2010 16:23

Eli mittarin mukaan lämmöt ovat keskellä skaala (90 astetta?), mutta vagcomin mukaan kone kävisi kuitenkin noin 15 astetta viileämpänä, eli onkos toi nyt sitten (viallisen)termarin vai pohjapanssarin puuttumisen ansiota?

AhdettuSiitin
-
Viestit: 357
Liittynyt: 27.5.2006 18:13

ViestiKirjoittaja AhdettuSiitin » 25.10.2010 16:36

tai ihan vain ominaisuus

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 25.10.2010 17:32

Eikös toi mittari näytä aina puoltaväliä kun lämpö on auton mielestä normaalilla alueella?

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 25.10.2010 19:00

Enemmänkin sääntö kuin poikkeus että vcds näyttelee paljon pienempiä lämpötiloja kuin mittaristo. En olisi yhtään huolissaan tuosta jos sisällä riittää lämmintä.

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12

ViestiKirjoittaja ConD » 25.10.2010 19:23

...eikä tarvi olla edes VCDS että näyttää pienempiä lämpöjä kuin mittariston viisari. Omassa Touranissa viisari on "90" kun lämpötila Climasta/VCDS:stä katsottuna on 70-75 astetta. Ajossa tuo ei juuri 84 astetta ylemmäs ole lämmennyt omissa ajoissa elokuun lopusta alkaen.
Tuosta taitaa olla maininta jopa ohjekirjassa, että piisaa kun normiajossa lämmöt on "sielläpäin". Eli 90 ei tarkota 90 astetta.

Itselle kun liike asensi pohjamuovin sen puuttumisen jälkeen huomasin melko selvästi kuinka syksyn keleillä auto lämpesi käyntilämpöön nopeammin. Luulisi jokseenkin järjellä ajateltuna että puuttuva tai huomattavan paljon pienempi ajoviima koneen alapuolelta edesauttavan lämpiämistä ja lämpimänä pysymistä.

der_wagen
-
Viestit: 132
Liittynyt: 5.11.2009 8:55

ViestiKirjoittaja der_wagen » 26.10.2010 10:49

Ok, eli normaalilta löydökseltä vaikuttaisi. Pitää kokeilla laittaa toi pohjapanssari takaisin, ja katsoa saako tuosta asteen pari lisää VCDS:n puolelle. Mitään lämpenemisongelmia en autossa ole tosiaan havainnut.

SR2001
-
Viestit: 742
Liittynyt: 12.6.2006 9:54

ViestiKirjoittaja SR2001 » 27.10.2010 12:40

Termarin vaihto nosti mulla käyntilämpötilaa jonkin verran, eli voi sitä vikaa olla sieläkin.

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 27.10.2010 18:11

Hieman aihetta sivuten kysyisin sellaista, kun Koivusen valikoimasta löytyvä rautapohjapanssari pitäisi 3bg passattiin asentaa, että olisiko järkeä päällystää se moottorin puoli panssarista silent coatilla? Vähentäisiköhän tuo melua yhtään? Jäi tuota auton vaimennusrojektista vaan jonkin verran yli...


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa