"pohjapanssarin" vaikutus moottorin käyntilämpötil
Valvoja: ffp jäsenet
"pohjapanssarin" vaikutus moottorin käyntilämpötil
Eli mittarin mukaan lämmöt ovat keskellä skaala (90 astetta?), mutta vagcomin mukaan kone kävisi kuitenkin noin 15 astetta viileämpänä, eli onkos toi nyt sitten (viallisen)termarin vai pohjapanssarin puuttumisen ansiota?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
...eikä tarvi olla edes VCDS että näyttää pienempiä lämpöjä kuin mittariston viisari. Omassa Touranissa viisari on "90" kun lämpötila Climasta/VCDS:stä katsottuna on 70-75 astetta. Ajossa tuo ei juuri 84 astetta ylemmäs ole lämmennyt omissa ajoissa elokuun lopusta alkaen.
Tuosta taitaa olla maininta jopa ohjekirjassa, että piisaa kun normiajossa lämmöt on "sielläpäin". Eli 90 ei tarkota 90 astetta.
Itselle kun liike asensi pohjamuovin sen puuttumisen jälkeen huomasin melko selvästi kuinka syksyn keleillä auto lämpesi käyntilämpöön nopeammin. Luulisi jokseenkin järjellä ajateltuna että puuttuva tai huomattavan paljon pienempi ajoviima koneen alapuolelta edesauttavan lämpiämistä ja lämpimänä pysymistä.
Tuosta taitaa olla maininta jopa ohjekirjassa, että piisaa kun normiajossa lämmöt on "sielläpäin". Eli 90 ei tarkota 90 astetta.
Itselle kun liike asensi pohjamuovin sen puuttumisen jälkeen huomasin melko selvästi kuinka syksyn keleillä auto lämpesi käyntilämpöön nopeammin. Luulisi jokseenkin järjellä ajateltuna että puuttuva tai huomattavan paljon pienempi ajoviima koneen alapuolelta edesauttavan lämpiämistä ja lämpimänä pysymistä.
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Hieman aihetta sivuten kysyisin sellaista, kun Koivusen valikoimasta löytyvä rautapohjapanssari pitäisi 3bg passattiin asentaa, että olisiko järkeä päällystää se moottorin puoli panssarista silent coatilla? Vähentäisiköhän tuo melua yhtään? Jäi tuota auton vaimennusrojektista vaan jonkin verran yli...
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa