1.6D CR (Nyk. TD) Kytkin luistaa,vaihdettu alle 3tkm

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Miksutii
-
Viestit: 47
Liittynyt: 6.9.2010 23:01

1.6D CR (Nyk. TD) Kytkin luistaa,vaihdettu alle 3tkm

ViestiKirjoittaja Miksutii » 13.10.2010 21:49

Elikkäs ongelma on seuraavanlainen. Kytkin luistaa vaikka asetelma ,levy ja painelaakeri vaihdettu alle 3tkm sitten!

Ei sen nyt 0.6 ahdoilla ( KKK K14 )pitäis luistaa, nuohan on alle vakio td:n paineista?

Kytkin on 210mm , ja osat olivat uusia ja puhtaita asentaessa. Kone ei vuotanut öljyä stefoista eikä kytkinkoppa ollut paskainen kun 4-vaihteinen otettiin irti ja 5-vaihteinen heitettiin paikalleen...

ps. Kytkin "revittäessä " luisti myös ahtamattomana joskus hyvin vähän..

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 13.10.2010 22:19

minkähän merkkinen kytkin siellä on? halvin motonetistä? :) eipä olis uutta. LUK tai sachs kiinni

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 13.10.2010 22:27

halvin motonetistä? :) eipä olis uutta

Ja siinä motonetin halvassakin saattaa olla LUK:n levy... Kyllä jossain muualla on vika, jos 3000km jälkeen alkanut luistaan. Onhan se levy varmasti laitettu oikein päin sinne? Onhan kytkimen vaijeri säädetty oikein? Onhan kytkin ajettu sisään oikeaoppisesti, ajamalla maltillisesti ekat 500km?

Miksutii
-
Viestit: 47
Liittynyt: 6.9.2010 23:01

ViestiKirjoittaja Miksutii » 14.10.2010 15:43

Valeon kytkin sinne heiteltiin paikalleen.. Kytkinvaijerissa on noin 3cm tyhjää, eli ottaa vasta kun polkaisee hieman poljinta. Miten "oikein"päin?

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 14.10.2010 16:25

Eli kytkin levyssä on merkki kumpi puoli laitetaan moottoriin päin.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 14.10.2010 19:39

Gearbox side lukee yleensä. Äkkiäpä nuo rupeaa luistamaan jos stefoja ei uusita niin kytkinakselille kuin kampuran päähän. Myös vauhtipyörä vaikuttaa, jos se on kulunu ihan urille.

Miksutii
-
Viestit: 47
Liittynyt: 6.9.2010 23:01

ViestiKirjoittaja Miksutii » 14.10.2010 22:57

Voiko vauhtipyörää esim. sorvauttaa "karheammaksi" ? Olikin Magal- merkkinen kytkin mikä tuohon laitettiin, made in eu luki muttei se kyllä sitä meinaa että se hyvä olis :D 210mm kytkin sieltä pois otettiin, LUK oli merkki. noh ,ottaa tässä taas työn alle tuo kytkin kunhan vähän tuo menot/tulot taulukko rauhoittuupi .. Minkälainen urakka tuo on muuten vaihtaa nuo vaihdelaatikon akselin ja kampiakselin stefat? Onnistuuko normi tallaajalta?

Ps. Ei tuota kytkintä ilmeisesti väärinpäin saa edes asennettua ,ainakaan jos alkuperäinen on ollut oikeinpäin.. Toiselta puoleltahan tuossa kytkinlevyssä on akselin kiinnityspinta pitempi.

Qubik
-
Viestit: 66
Liittynyt: 14.8.2010 11:02

ViestiKirjoittaja Qubik » 14.10.2010 23:03

Tarkistitko sen pitkän rihlottettun akselin, ettei oo kulunut urille ja uusi levy ei päässe vapaasti liukuu pitki akselia? Laitoitko astelma kiinityspiltit momenttiavaimella ja kierrelukiteella? Onko käsin irritushaaruka heilutassa selvä klappi? Jos ei ole, niin painelaakeri ei oo kiinni irrotushaarukassa ja haaruka purista laakeria astelman vasteen. Onko se irrotushaaruka asennettu oikein päin?

Miksutii
-
Viestit: 47
Liittynyt: 6.9.2010 23:01

ViestiKirjoittaja Miksutii » 14.10.2010 23:14

Asetelman kiinnityspultit pulttikoneella -> kiinni on.

Haarukka? nyt meni jotain ohi multa. Mistähän tällaisen löytää? painelaakerin vain vaihdoin tyyliin edellinen pois ja uusi samoin päin paikalleen..

Qubik
-
Viestit: 66
Liittynyt: 14.8.2010 11:02

ViestiKirjoittaja Qubik » 14.10.2010 23:24

Anteeks mun suomi on vähää vajaa... no tarkoitin tota peltiliksua, mihin menee painelaakeri klipseilla kinni ja toiseen päähän menee kytkinvaijeri

Miksutii
-
Viestit: 47
Liittynyt: 6.9.2010 23:01

ViestiKirjoittaja Miksutii » 15.10.2010 16:37

Mistähän löytäisi tämän kytkinakselin stefan? eipä paikallisessa varaosaliikkeessä käynti ainakaan tuottanut tulosta ja motonetin nettisivutkaan eivät tuottaneet tulosta..

EDIT: löysinpäs alkuperäisen osanumeron ja koot.. Niillä pääsee ainakin alkuun.

Tuota painelaakerin klipsejä en oikein ymmärtänyt, ei mulla sellaisia ollut?

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 16.10.2010 12:02

Vauhtipyörässä ei sais olla uria tai nirhaumia. Kytkinakselin stefoja ei saa muualta kuin marmoritiskiltä ja sen on hintaki mukainen..


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa