Elikkäs ongelma on seuraavanlainen. Kytkin luistaa vaikka asetelma ,levy ja painelaakeri vaihdettu alle 3tkm sitten!
Ei sen nyt 0.6 ahdoilla ( KKK K14 )pitäis luistaa, nuohan on alle vakio td:n paineista?
Kytkin on 210mm , ja osat olivat uusia ja puhtaita asentaessa. Kone ei vuotanut öljyä stefoista eikä kytkinkoppa ollut paskainen kun 4-vaihteinen otettiin irti ja 5-vaihteinen heitettiin paikalleen...
ps. Kytkin "revittäessä " luisti myös ahtamattomana joskus hyvin vähän..
1.6D CR (Nyk. TD) Kytkin luistaa,vaihdettu alle 3tkm
Valvoja: ffp jäsenet
halvin motonetistä? :) eipä olis uutta
Ja siinä motonetin halvassakin saattaa olla LUK:n levy... Kyllä jossain muualla on vika, jos 3000km jälkeen alkanut luistaan. Onhan se levy varmasti laitettu oikein päin sinne? Onhan kytkimen vaijeri säädetty oikein? Onhan kytkin ajettu sisään oikeaoppisesti, ajamalla maltillisesti ekat 500km?
Voiko vauhtipyörää esim. sorvauttaa "karheammaksi" ? Olikin Magal- merkkinen kytkin mikä tuohon laitettiin, made in eu luki muttei se kyllä sitä meinaa että se hyvä olis :D 210mm kytkin sieltä pois otettiin, LUK oli merkki. noh ,ottaa tässä taas työn alle tuo kytkin kunhan vähän tuo menot/tulot taulukko rauhoittuupi .. Minkälainen urakka tuo on muuten vaihtaa nuo vaihdelaatikon akselin ja kampiakselin stefat? Onnistuuko normi tallaajalta?
Ps. Ei tuota kytkintä ilmeisesti väärinpäin saa edes asennettua ,ainakaan jos alkuperäinen on ollut oikeinpäin.. Toiselta puoleltahan tuossa kytkinlevyssä on akselin kiinnityspinta pitempi.
Ps. Ei tuota kytkintä ilmeisesti väärinpäin saa edes asennettua ,ainakaan jos alkuperäinen on ollut oikeinpäin.. Toiselta puoleltahan tuossa kytkinlevyssä on akselin kiinnityspinta pitempi.
Tarkistitko sen pitkän rihlottettun akselin, ettei oo kulunut urille ja uusi levy ei päässe vapaasti liukuu pitki akselia? Laitoitko astelma kiinityspiltit momenttiavaimella ja kierrelukiteella? Onko käsin irritushaaruka heilutassa selvä klappi? Jos ei ole, niin painelaakeri ei oo kiinni irrotushaarukassa ja haaruka purista laakeria astelman vasteen. Onko se irrotushaaruka asennettu oikein päin?
Mistähän löytäisi tämän kytkinakselin stefan? eipä paikallisessa varaosaliikkeessä käynti ainakaan tuottanut tulosta ja motonetin nettisivutkaan eivät tuottaneet tulosta..
EDIT: löysinpäs alkuperäisen osanumeron ja koot.. Niillä pääsee ainakin alkuun.
Tuota painelaakerin klipsejä en oikein ymmärtänyt, ei mulla sellaisia ollut?
EDIT: löysinpäs alkuperäisen osanumeron ja koot.. Niillä pääsee ainakin alkuun.
Tuota painelaakerin klipsejä en oikein ymmärtänyt, ei mulla sellaisia ollut?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa