Kytkimen vaihto AVB

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

RATSUNI
-
Viestit: 162
Liittynyt: 28.4.2006 12:17

Kytkimen vaihto AVB

ViestiKirjoittaja RATSUNI » 11.10.2010 11:55

Millainen homma tuollainen olisi kotikonstien? mitä otettava huomioon. Auto 3BG 100hv ja manuaali.
Olisiko jollain tietoa miten kauan kaksoismassavp kestää, tällä hetkellä ei ainakaan tärytä yhtään, ajettu 360tkm

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 13.10.2010 21:36

Aika laaja tuo kotikonsti käsitys.
Toiset asuu manskulla ja auto jollain sivukadulla.
Taikka on +200 neliöinen paja "kaikilla" vermeillä.
Myöskin riippuu hermon pituudesta.
Pitkällä hermolla jokunen torxi ja pari lankkua ja kynttilänvalo sekä bisseä.
Mennee pilsnerillä?

Sakari75
-
Viestit: 124
Liittynyt: 25.8.2008 20:31

ViestiKirjoittaja Sakari75 » 14.10.2010 20:26

Kiinnostaa toi kytkimen vaihto minuakin, vaikka ei vielä luista. Itsellä remontit tapahtuu sorapihalla ja taivas kattona. Kuinkas ylös toi keula pitäis saada että mahtuu laatikon tiputtamaan?

Tuna_
-
Viestit: 343
Liittynyt: 12.3.2008 19:18

ViestiKirjoittaja Tuna_ » 14.10.2010 21:07

Itse tuli vaihdettua kytkin pari vuotta sitten omaan passattiin jossa avb kone.

Saattaahan se pihallakin onnistua, mutta ei todellakaan ole häävistä hommaa. Itsellä oli käytössä autonosturi ja vaihdelaatikkonostin ym, kaikki mahdolliset remonttipajan tavarat ja kyllä siihen sai päivän katoamaan helposti.

Eihän siinä nyt muistaakseni mitään kovin erikoista silti ollut.
Auto ylös,
pohjapanssari irti
vetarit irti, oli jollain torx ruuveilla ja niin lujas että tuli hajotettu muutamat avaimet...
vaihdekepin vivuston irrotus laatikosta
nopeusmittarin johtojen irrotus laatikon päältä
kytkimensylinterin irrotus
startti irti

Ylhäältä päin sitten molemmat reunat purettava, paisuntasäiliö ja toiselta puolelta ilmanputsarin loota ja ilmaputket ym siitä moottorin takaa.

Sitten etsimään laatikon ruuveja joista muutamat todella v-mäisissä paikoissa, eikä meinannut päästä käsiksi ylhäältä eikä alhaalta.

Kunhan laatikon saa pois niin sittenhän on helppo vaihtaa kulutusosat sisälle ja tietenkin kytkimen keskitys siihen tarkoitetulla työkalulla.




Mutta summarum. Itse en kyllä lähtisi edes koitamaan kytkimenvaihtamista pihamalla ilman nosturia. Onnistuuhan se varmaan siinäkin, mutta on kyllä kaikkea muuta kuin mielekästä hommaa......


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa