Yleensähän, mitä olen vw:n huoltopojilta kuullut tuollaisessa on kkk:n ahdin, siis tässä mopomallissa. Nyt kuitenkin rantautui omalle pihalle tuollainen pitkä malli ja siinä onkin garretin ahdin? Eli tietääkö joku tuon tyyppiä lonkalta?
Cooleri on huono, vaikka todella hyvässä paikassa jne. Tähän olen tekemässä jigiä omaan, ja jos joku muukin sattuisi haluamaan niin jossain kohtaa elokuuta toivottavasti täältä löytyy pulttaamalla kiinni menevä mutta tulevaisuuteenkin riittävä versio aiheesta.
Suuttimet ovat mopommat kuin 174hp:ssa , kuinka paljon?
Onko jollain pumppusuuttimia irrallaan että pääsisi tutkailemaan?
T5 131hp suunnittelua.
Valvoja: ffp jäsenet
Tylsä yksinpuhelu...Kirjan mukaan:
Löytyy gt1749v, 1752v.. ei tajua. No ei siinä mitään. 128kw-malleissa on myös gt1752v ja bussimallissa gt2056v:tä.
Suuttimet siis pitäisi olla pienemmät tuossa 96kw:ssä kuin 128kw:ssä, mutta vaihtamalla 128kw:n turbon tulee molemmista ohjelmoituna ~210hp. Mene ja tiedä.
Löytyy gt1749v, 1752v.. ei tajua. No ei siinä mitään. 128kw-malleissa on myös gt1752v ja bussimallissa gt2056v:tä.
Suuttimet siis pitäisi olla pienemmät tuossa 96kw:ssä kuin 128kw:ssä, mutta vaihtamalla 128kw:n turbon tulee molemmista ohjelmoituna ~210hp. Mene ja tiedä.
5-pyttyisiä pumppareita on neljä moottoria (voi olla enemmänkin). Kaikissa on eri suutinkärjet mutta tuotosta on vain jotain hajatietoa.
Kaksi vanhempaa ilman DPF:ää:
-96 kW AXD, jossa KKK tai GT1749V, KKK:ta ei ilmeisesti saa uutena osana vaan korvataan Garrettilla. Isommalla ahtimella noin 200 hp max.
-128 kW AXE, jossa GT2056V. Isommalla ahtimella 230-240 hp.
Uudemmat DPF:llä ja uudemmalla VNT-systeemillä:
-96 kW BNZ, jossa GTB1749V. DPF poistettuna 190 hp vakiohiluilla.
128 kW BPC, jossa GTB1752V. Tästä ei ole mitään tietoa mutta yksi uusi ahdin on hyllyssä vaikka BNZ:n viritykseen.
Tilaan heti kaksi hyvää cooleria T5:een, jos sellaisia on joku tekemässä.
Vakio on ilman sisärivoitusta ja piilossa puskuripalkin takana 8-0.
Kaksi vanhempaa ilman DPF:ää:
-96 kW AXD, jossa KKK tai GT1749V, KKK:ta ei ilmeisesti saa uutena osana vaan korvataan Garrettilla. Isommalla ahtimella noin 200 hp max.
-128 kW AXE, jossa GT2056V. Isommalla ahtimella 230-240 hp.
Uudemmat DPF:llä ja uudemmalla VNT-systeemillä:
-96 kW BNZ, jossa GTB1749V. DPF poistettuna 190 hp vakiohiluilla.
128 kW BPC, jossa GTB1752V. Tästä ei ole mitään tietoa mutta yksi uusi ahdin on hyllyssä vaikka BNZ:n viritykseen.
Tilaan heti kaksi hyvää cooleria T5:een, jos sellaisia on joku tekemässä.
Vakio on ilman sisärivoitusta ja piilossa puskuripalkin takana 8-0.
Kytkin on vw:n mukaan sama.
Hariselta tuli tämä tehotieto, kun sanoin hänelle että tuossa 131hp:ssä on pienemmät suuttimet niin kertoi että ei ole vaan huomannut kun 131hp:stä tulee samoja potkuja 174hp:n ahtimella kuin 174hp:stakin. Eli ~210hp molemmista.
Saksasta sais kuulemma sitten tehoihinkin riittäviä suuttimia hintaan n.2000eskoa.
Ilmottelen kun tuota cooleriasiaa saan eteenpäin. Jos jollain on ylimääräsenä vakiocooleria niin voisin liisata / ostaa edullisesti sen malliksi. Nopeuttaisi työtä, ennen kun omasta on keula auki.
Hariselta tuli tämä tehotieto, kun sanoin hänelle että tuossa 131hp:ssä on pienemmät suuttimet niin kertoi että ei ole vaan huomannut kun 131hp:stä tulee samoja potkuja 174hp:n ahtimella kuin 174hp:stakin. Eli ~210hp molemmista.
Saksasta sais kuulemma sitten tehoihinkin riittäviä suuttimia hintaan n.2000eskoa.
Ilmottelen kun tuota cooleriasiaa saan eteenpäin. Jos jollain on ylimääräsenä vakiocooleria niin voisin liisata / ostaa edullisesti sen malliksi. Nopeuttaisi työtä, ennen kun omasta on keula auki.
Löytyy vakiocooleri irrallaan, pistä LTR privalla yhteystietosi.
174 hp AXEsta lähtee vakiota suuremmalla ahtimella min 230 heppaa.
131 hp AXD suuttimet on mitattu penkissä ja ovat hitusen suuremmat kuin 105hp neloskoneessa, eli silloin se 200 heppaa vitoskoneessa riittävällä ahtimella on linjassa.
Mutta jokainen voi kokeilla ja todeta itse tilanteen.
Uskaltaisin luvata ~300 hp suuttimet vaihtoperiaatteella noin 1000 eurolla ja ihan Suomesta. Ahdin yli 250hp tehoille onkin paljon vaikeampi asia, 230-250 onnistuu kyllä helposti bolt-on tyyliin AXD ja AXE moottoreihin.
174 hp AXEsta lähtee vakiota suuremmalla ahtimella min 230 heppaa.
131 hp AXD suuttimet on mitattu penkissä ja ovat hitusen suuremmat kuin 105hp neloskoneessa, eli silloin se 200 heppaa vitoskoneessa riittävällä ahtimella on linjassa.
Mutta jokainen voi kokeilla ja todeta itse tilanteen.
Uskaltaisin luvata ~300 hp suuttimet vaihtoperiaatteella noin 1000 eurolla ja ihan Suomesta. Ahdin yli 250hp tehoille onkin paljon vaikeampi asia, 230-250 onnistuu kyllä helposti bolt-on tyyliin AXD ja AXE moottoreihin.
-
- -
- Viestit: 17
- Liittynyt: 15.11.2004 19:55
Lainaan tätä vanhaa aihetta
eli onko saavutettu tommosia tehoja 340hv
näistä koneista.
Jossain mainitaan vaatimattommat 298hv tai
300hv ainakin ekaversiossa.
Selailin vähän netistä lisätietoa moottorista mutta en sitä löytänyt.
Kysymyshän on tämän Karmann Colorado rs moottorista.
http://www.youtube.com/watch?v=MWA1XSv3DHA
eli onko saavutettu tommosia tehoja 340hv
näistä koneista.
Jossain mainitaan vaatimattommat 298hv tai
300hv ainakin ekaversiossa.
Selailin vähän netistä lisätietoa moottorista mutta en sitä löytänyt.
Kysymyshän on tämän Karmann Colorado rs moottorista.
http://www.youtube.com/watch?v=MWA1XSv3DHA
Tuossahan on kaksi ahdinta. Luulis olevan ihan hyvin mahdollista tuo oikealla ahdinkombolla. Tollaisella olisiki ehkä hauska ajella, eikä olis tien tukkeenakaan. :)
http://www.youtube.com/watch?v=Z3xNl8JV ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=Z3xNl8JV ... re=related
Ruoka riittää nykyleluilla yli 380hepan, tandemipumpun kanssa tulee muutama juttu vastaan.
Ilmapuolelle on ne suurimmat muutokset tehtävä eikä niitä ole käyttikseen mahdollista laittaa suomessa. Tuon tehoisen tuplaturbon leimaaminen kun ei taida ihan heti onnistua..
GTB2260vk:lla tukehtuu noin 330hepalla kuin seinään, ei auta ruiskutusikkunan kanssa leikkiminen eikä ahto/pakosuhteen ajo suuntaan taikka toiseen.
275heppaa saa 174hp:n vakiosuuttimilla savuttomasti kun cooleri ja ahdinpolitiikka on kunnossa ja pysyy vielä ajettavana.
A8 audin 4.0TDI:n sais kyllä muutoskatsastettua..
Ilmapuolelle on ne suurimmat muutokset tehtävä eikä niitä ole käyttikseen mahdollista laittaa suomessa. Tuon tehoisen tuplaturbon leimaaminen kun ei taida ihan heti onnistua..
GTB2260vk:lla tukehtuu noin 330hepalla kuin seinään, ei auta ruiskutusikkunan kanssa leikkiminen eikä ahto/pakosuhteen ajo suuntaan taikka toiseen.
275heppaa saa 174hp:n vakiosuuttimilla savuttomasti kun cooleri ja ahdinpolitiikka on kunnossa ja pysyy vielä ajettavana.
A8 audin 4.0TDI:n sais kyllä muutoskatsastettua..
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa