Moottorin vaihto mk4 Golf/Bora Tdi

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Borat5
-
Viestit: 19
Liittynyt: 3.11.2009 19:04

Moottorin vaihto mk4 Golf/Bora Tdi

ViestiKirjoittaja Borat5 » 7.10.2010 14:41

Onko kellään kokemusta neloskoppasen Golfin 1,9 tdi moottorin vaihtosta? Itsellä operaatio on edessä ja mietin kuinka tämä tulisi toteuttaa... Vinkit ja neuvot tässä vaiheessa säästävät työtunteja ja ennen kaikkea kirosanoja :)

Kannattaako keulaa purkaa, aiheuttaako ilmastointi ongelmia purkamisen suhteen? Ilmastoinnin kompuranhan saa sivuun, joten tuo ainoastaan keulan purku eniten epäillyttää.

Miten tiukkaa tekee jos yläkautta nostaa pois? Vaihteisto pitänee ottaa irti, vai saako moottoria käännettyä siten, että koko paketti nousisi?

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 7.10.2010 15:10

Sen enempää mk4 purkamatta sanoisin että keula osiksi ja ilmastoinnin kompura letkuineen sivuun jottei tarvi välttis aineita vaihtaa. kone ja laatikko pois sieltä sit ja toinen samanlaisena takas.

qosma
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.1.2004 23:53

ViestiKirjoittaja qosma » 7.10.2010 16:55

Ei tarvi keulaa purkaa. Nousee pakettina laatikon kanssa nätisti. vetarit, letkut , kompura jne. vaan koneesta irti

Nemi
-
Viestit: 78
Liittynyt: 14.11.2007 15:14

vaihto

ViestiKirjoittaja Nemi » 7.10.2010 18:08

Itse tein sväpin ajm to arl , helppo keika.
sähköt, letkut, vetarit askin päästä mutta alakautta putos ilman että tarvitsi edes konepeltiä irrottaa. Noin 10h meni amatööriltä tupakka taukoineen ja jakopään vaihtoineen tohon turaukseen.

Borat5
-
Viestit: 19
Liittynyt: 3.11.2009 19:04

ViestiKirjoittaja Borat5 » 7.10.2010 19:24

Alakautta ei taida lähteä, koska käytössä on vain hallitunkki. Keula pitäisi ilmeisesti saada melko korkealle jotta koko paketin voi alakautta järkevästi ottaa..?

Nemi
-
Viestit: 78
Liittynyt: 14.11.2007 15:14

ViestiKirjoittaja Nemi » 7.10.2010 19:36

Ei meilläkään mitään ihme härveleitä ollut käytössä, 2 x 2.5t hallitunkki, normaali moottori nostin, 1m kettinkiä ja muutama sakkeli.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 9.10.2010 14:54

Myö otettiin yläkautta polon ja golffin koneet pois, vaihdeltiin muutaman osa ja pistettin polon kone takaisin golffiin. Koeajot ajettiin n. 18h jälkeen aloituksesta. Toisella kerralla menisi varmaan n. 10h kun sen verran tuli opittua sen päivän aikana.

Koneet irroitettiin muuten sen ihmeemmin purkamatta vaihdelaatikkoineen, turboineen päivineen. Hiukan tiukkaa ottaa yläkautta tuosta golfista, mutta kyllä se sieltä tulee.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 59 vierailijaa