Otetaan sellainen hypoteettinen tilanne, että joku on niin tyhmä että ajaa auton syvään lätäkköön jolloin kone ottaa ja vetää vedet sisään. Vettä menee niin paljon sisään, että kone lakkaa käymästä. Kannattaako tuollaista konetta alkaa tekemään uusiksi vai etsimään uutta konetta? 1 ja 4 männät ovat YKK:ssa samalla tasolla. 2 ja 3 mäntä ovat AKK ja molempien kiertokanget on mutkalla. Mitä muuta oletettavasti koneessa on rikki? Pistetään muutama kuva alakerrasta vielä tämän hypoteettisen tilanteen jatkoksi:
http://markuskilpijoki.kuvat.fi/kuvat/sekalaista/30092010276.jpg
http://markuskilpijoki.kuvat.fi/kuvat/sekalaista/30092010279.jpg
http://markuskilpijoki.kuvat.fi/kuvat/sekalaista/30092010283.jpg
http://markuskilpijoki.kuvat.fi/kuvat/sekalaista/30092010286.jpg
AHU, menetetty peli?
Valvoja: ffp jäsenet
Eihän tuossa ole oikein hirveästi menetettävää; 2 ja 3 kanget ja männät irti.
Kanget tietenkin uusiksi, mutta tärkeämpänä se, onko männät osuneet kampiakseliin, ja ovatko muuten ehjiä.
Jos männät ovat kunnossa (eikä pytyissä naarmuja), ei muuta kuin 2 kankea samoilla merkinnöillä hakuun ja uusilla pulteilla ja laakereilla kone nippuun. Ehkäpä männänrenkaat ja kaikki laakerit, väliakselin helat ja öljypumppu uusiksi samalla, kilometrit tässä ratkaisijana.
Alakerran pyörittäminen (ilman noita 2 mäntää ja kankea) kertonee paljon.
Kanget tietenkin uusiksi, mutta tärkeämpänä se, onko männät osuneet kampiakseliin, ja ovatko muuten ehjiä.
Jos männät ovat kunnossa (eikä pytyissä naarmuja), ei muuta kuin 2 kankea samoilla merkinnöillä hakuun ja uusilla pulteilla ja laakereilla kone nippuun. Ehkäpä männänrenkaat ja kaikki laakerit, väliakselin helat ja öljypumppu uusiksi samalla, kilometrit tässä ratkaisijana.
Alakerran pyörittäminen (ilman noita 2 mäntää ja kankea) kertonee paljon.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa