Eberin asennusta 2010 Poloon 1.6tdi cr

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Zemial
-

Eberin asennusta 2010 Poloon 1.6tdi cr

ViestiKirjoittaja Zemial » 2.10.2010 10:34

Onkohan kenelläkään kokemuksia Eeberin asentamisesta (D4WS) uuteen common rail 1.6 tdi autoon?

Onkohan näissä esimerkiksi polttoainejärjestelmä vastaava kuin mk4-aikakauden dieseleissä, että tuon polttoainelinjan voi haaroittaa vaan suoraan suodattimen jälkeen ilman ongelmia? Eli onko näissä siirtopumppua tankissa tai jossain erikseen haittaamassa järjestemän toimintaa jos tuon polttoainelinjan haarottaa matkalta?

Entäs meneeköhän näissä tuo automaatti-ilmastoinnin kanssa kytkentä samaan malliin kuin mk4:sessa vai ovatko sähköt muuttuneet miten paljon?

jyri.h
-

ViestiKirjoittaja jyri.h » 2.10.2010 11:48

Tankissa on nostopumppu eli joudut laittamaan eberille oman linjan tankista.

Webaston asennuksessa Passat 3C:hen, kytketään parikaapeli climatronicin ohjainpaneeliin joka hoitelee puhalluksen, 4golfin vastaavasta ei kokemusta. Uskoisin Polo 6R Climatronicin ja eberin kanssa toimiessa systeemin olevan samankaltainen kuin Passatissa.

Passat_tdi66
-

ViestiKirjoittaja Passat_tdi66 » 4.10.2010 20:12

Golffeissa ja Octavioissa ainakin on nykyään valmis nysä tankkiulosottona, eli ei ole paha rasti tehdä imuputkea tankkiin. Ei tarvitse edes siirtopumppumötikkää nostaa pois.
Nysä puukolla poikki ja vedät vain varsinaisen polttoainelinjan mukaisesti tankin päältä pohjan alle pa-putken. Itse vaihdoin pa-putken vasemmalle puolelle jarruputkien yhteyteen, kun eberi sijaitsee lopulta vasemmalla konehuoneessa.

Tuossa S-mallissahan joutuu sen eberin oman pumpun kiinnitämään johonkin myös. Itse olen suosinut dieseleissä SC-mallia, niin ei tartte pumpuille vedellä johtoja erikseen. Kaikista laitteista on tila kuitenkin löytynyt.

Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”