Kysymyksiä Seat LEon 1,9 tdi - 01

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

jaarco86
-
Viestit: 23
Liittynyt: 7.6.2006 21:09

Kysymyksiä Seat LEon 1,9 tdi - 01

ViestiKirjoittaja jaarco86 » 28.9.2010 17:45

Hei.. eli olisi pari ongelmaa kyseistä diesel autoa koskien.. Keskuslukituksessa häikkää, sulakkeet ehjät ja moottorit pitäis olla kunnossa..mitä kannattaa lähteä katsomaan tai missä vika voi piileä..autossa ei ole kaukoohjausta lukitukselle..ja toinen kysymys koskien dumppia..onko kukaan asentanut kyseiseen autoon sitä, ja miten toimii,antaako vikakoodia tai muuta..ja mistä kyseisen dumpin voisi hommata diesel autoon..

kiitokset etukäteen

Mizka
-
Viestit: 102
Liittynyt: 13.7.2005 13:40

ViestiKirjoittaja Mizka » 28.9.2010 20:01

Dumpilla et tee mitään otsikon mukaisessa autossa (diesel). Oven/ovien johtosarjojen läpiviennit kannattaa kattoo ekana.

jaarco86
-
Viestit: 23
Liittynyt: 7.6.2006 21:09

ViestiKirjoittaja jaarco86 » 30.9.2010 8:02

Sainkin vähän erilaista tietoa... liekkö pitää paikkansa..

kyllähän siitä "teho" dieseleissä voi ruveta olemaan oikeata
hyötyäkin eli lisää turbon käyttöikää. Kovalla paineella kun iso
ilmamäärä painetaan imusarjaan ja löysätään äkillisesti veto niin kone
ei välttämättä kerkeä syödä kaikkea ilmaa ja näin ollen voi tulla
paineisku takaisin turbolle päin.

Tästä syystähän bensa turbot ovat varustettu jo tehtaalla
poistoilmaventtiilillä, ettei tulisi näitä ikäviä paineiskuja.
Bensa/kaasuläpällisessä koneessa tämä oire vain korostuu.

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 2.10.2010 11:20

Samalla tavalla ne venttiilit siellä aukeilee ja ilma menee niistä sisään kaasupolkimen asennosta riippumatta dieselissä, ei ilma venttiilistä sisään mennessään vielä tiedä että paljonko sinne tulee kaveriks polttoainetta sylinteriin suuttimesta justii enne räjähdystä. Toki koneen kierrokset tippuu kun kaasu nostetaan, mutta kyllä ne turbojen kierrokset tippuu yleensä paljon nopeemmin ku muun moottorin - eli ei pysty muodostumaan mitään paineiskuja.

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 2.10.2010 11:48

http://www.youtube.com/watch?v=rzhADMFfJSE
Tottaha tommonen pitää olla!

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 2.10.2010 13:21

Top 5 totuudet tällä palstalla:
1. Dumppi lisää turbon kestoikää dieselissä
2. Dieselkontorin Racet on ihan hyvät
3. Vesiruisku lisää tehoa diesel moottorissa
4. VNT-ahdinta ei saa huoltaa eikä säätää kotikonstein
5. Ohjelmointi maksaa 500-1000€

...ai että kun sain taas muutaman kaverin lisää...

Make89
-
Viestit: 62
Liittynyt: 20.7.2007 10:47

ViestiKirjoittaja Make89 » 2.10.2010 22:27

...Vittu mitä paskaa... Ei pelkkien suhinoiden takia EHKÄ dumppi oo se konsti..Osta bensa vehe ja laita siihen niitä "dumppeja".. :D Joo sori vähän ot... =)

jaarco86
-
Viestit: 23
Liittynyt: 7.6.2006 21:09

ViestiKirjoittaja jaarco86 » 3.10.2010 19:28

Elikkä? kannattaako sitä laittaa vai ei?ja missä hinnoisssa noi likkuu diesel vehkeisiin...

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 3.10.2010 20:32

Unohda koko juttu.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 14 vierailijaa