Auto on Audi A4, vm. 2007, 2.0 TDI, 125kw.
Edessä on 180tkm huolto.
Mitä kyseiseen huoltoon kuuluu?
Auto on tuotu saksasta ja en tuosta huoltokirjasti ymmärrä mitään.
Mikä näissä on jakoremmin vaihtoväli?
Kiitos paljon jos joku viitsii auttaa.
180tkm huolto
Valvoja: ffp jäsenet
Jos huoltokirjasta et saa mitään tolkkua, niin tee ensimmäisenä ihan kaikenkattava perushuolto. Vaikka ikää ei autolla paljon ole, niin kilometrejä kyllä.
Vaihtoon:
-moottoriöljy+suodatin
-vaihteistoöljy (jos pystyy vaihtamaan)
-jäähdytysneste
-jarruneste
-polttoainesuod.
-ilmansuod.
-raitisilmasuod.
-moniurahihnat
-ohjaustehostimen öljysäiliön voi imasta tyhjäksi ja uutta saman verran tilalle.( Jos tekee näin joka huollossa, vaihtuu sekin pikkuhiljaa uuteen)
Jos jotain unohtu, niin lisätkää..
Käytä vain valmistajan hyväksymiä litkuja, niin säästyt murheilta.
Tuon huollon jälkeen on taas huolettomampia kilometrejä.
Vaihtoon:
-moottoriöljy+suodatin
-vaihteistoöljy (jos pystyy vaihtamaan)
-jäähdytysneste
-jarruneste
-polttoainesuod.
-ilmansuod.
-raitisilmasuod.
-moniurahihnat
-ohjaustehostimen öljysäiliön voi imasta tyhjäksi ja uutta saman verran tilalle.( Jos tekee näin joka huollossa, vaihtuu sekin pikkuhiljaa uuteen)
Jos jotain unohtu, niin lisätkää..
Käytä vain valmistajan hyväksymiä litkuja, niin säästyt murheilta.
Tuon huollon jälkeen on taas huolettomampia kilometrejä.
Ilmanputsari
Kiitos vastauksista.
En vie merkkihuoltoon, niin siksi selvittelen näin etukäteen.
Saksaa taitava kaveri suomensi huolto-ohje kirjan ja nyt onnistuu.
Eli seuraavat toimenpiteet olis tarkoitus tehdä:
Uudet Öljyt (Mobil ESP) ja suodatin.
Jähdytysnesteen pakkasenkestävyyden tarkistus. Ei taida olla mitään syytä vaihtaa uutta nestettä jos riittävä pakkasen kestävyys?
Uusi polttoainesuodatin.
Uusi ilmansuodatin ja raitisilmasuodatin.
Jarrunesteet vaihtuu uusiin.
Vaihteistoöljyt vaihtuu. (Ei kuulu huolto-ohjelmaan, mutta vaihdan silti).
Sitten varsinaiseen asiaan:
Kävin ostamassa ilmanputsarin ja raitisilmasuodattiman Motonetistä. Meinasin vaihtaa uuden ilmanputsarin jo valmiiksi, mutta huomasin että joko Motonetin suodatin on liian iso, tai sitten en alkuunkaan tiedä missä tuon auton ilmanputsari edes on.
Oletin että on se kotelo siinä kuskinpuolella tuulilasin edessä. Oonko väärässä?
Entä mihin raitisilmasuodatin on piilotettu?
En vie merkkihuoltoon, niin siksi selvittelen näin etukäteen.
Saksaa taitava kaveri suomensi huolto-ohje kirjan ja nyt onnistuu.
Eli seuraavat toimenpiteet olis tarkoitus tehdä:
Uudet Öljyt (Mobil ESP) ja suodatin.
Jähdytysnesteen pakkasenkestävyyden tarkistus. Ei taida olla mitään syytä vaihtaa uutta nestettä jos riittävä pakkasen kestävyys?
Uusi polttoainesuodatin.
Uusi ilmansuodatin ja raitisilmasuodatin.
Jarrunesteet vaihtuu uusiin.
Vaihteistoöljyt vaihtuu. (Ei kuulu huolto-ohjelmaan, mutta vaihdan silti).
Sitten varsinaiseen asiaan:
Kävin ostamassa ilmanputsarin ja raitisilmasuodattiman Motonetistä. Meinasin vaihtaa uuden ilmanputsarin jo valmiiksi, mutta huomasin että joko Motonetin suodatin on liian iso, tai sitten en alkuunkaan tiedä missä tuon auton ilmanputsari edes on.
Oletin että on se kotelo siinä kuskinpuolella tuulilasin edessä. Oonko väärässä?
Entä mihin raitisilmasuodatin on piilotettu?
Suodattimet hukas
No en vielä ehtinyt mitään yrittämään, kun totesin että kädessä oleva suodatin on isompi kuin se kotelo.. En sitten avannut sitä.
Mutta jos se on raitisilmasuodatin, niin missä ilmanputsari on? Ei kai pystyssä syylärin takana?? Siellä on joku "sopivan kokoinen" muovi kotelo.. Todella paskamainen paikka vaihtaa suodatin jos on siellä. Selittyis 90tkm vaihtovälikin sillä..
Mutta jos se on raitisilmasuodatin, niin missä ilmanputsari on? Ei kai pystyssä syylärin takana?? Siellä on joku "sopivan kokoinen" muovi kotelo.. Todella paskamainen paikka vaihtaa suodatin jos on siellä. Selittyis 90tkm vaihtovälikin sillä..
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa