Käsiini sattui tällainen paljon ajettu karvalakki mallin passatti (ahu/ahh?) moottorilla.Tehoa autolle luvataan 66kw/210nm ja lisää pitäisi saada. Teho tavaoite olisi noin 110-130hp ja järkevästi lisää vääntöjä. Turbo on kai tässä moottorissa ali mitoitettu, mutta riittääkö se vielä noille tehoille vai onko järkevämpää vaihtaa isompi turbo? Entäs suuttimet, eikös niitä ole juuri 110 hevovoimaiselle mitoitettuja? Varmaan jonkinlaínen custom softa (karala?) olisi tarkoitus asentaa. Autolla on ajettu 400tkm, mutta aion ajaa nykyisen koneen ihan loppuun ja olen varautunut esim kykin remonttiin ja muihin ongelmiin.
Olen uusi käyttäjä tällä foorumilla ja en tiedä asiasta paljokaan ja toivon asiallisia neuvoja enkä löytänyt vastaavaa topiikkia.
1.9 tdi 66kw lastutus
Valvoja: ffp jäsenet
Mulla on kans AHU passatti johon tein evry modin ja otin putkistosta turhat roinat pois(katin sisälle suora putki ja pari vaimentajaa pois :) ) Nyt tuntuu aika pirteältä 90 heppaseks. Autoon on kylläkin tehty noin 60tkm sitten tehty täydellinen koneremppa ja samalla vaihdettu uus turbo. Samassa operaatiossa on vissiinkin puhdistettu imusarja ja egr poistettu käytöstä.
Jos koneellasi on ajettu 400tkm aukaisematta niin uskoisin, että saat heppoja takas perus huolloilla/nikseilla, joita löytyy varmasti hakukoneella.
Hyviä hakusanoja on EGR:ää ja evryä koskevat lirpakkeet. Myös passatin vakioputkisto ahdistaa melkoisesti. Tuo karalan ohjelmointi kuulostaa hyvältä ja kannattaakin siihen sijoittaa ennemmin, kuin johonkin powerboxeihin jne, jotka on käytännössä sama asia kuin itse juoteltu evry.
Rahaa alkaa palamaan lisää kun panostetaan turboon ja ostetaan kunnolliset suuttimet.
Jos koneellasi on ajettu 400tkm aukaisematta niin uskoisin, että saat heppoja takas perus huolloilla/nikseilla, joita löytyy varmasti hakukoneella.
Hyviä hakusanoja on EGR:ää ja evryä koskevat lirpakkeet. Myös passatin vakioputkisto ahdistaa melkoisesti. Tuo karalan ohjelmointi kuulostaa hyvältä ja kannattaakin siihen sijoittaa ennemmin, kuin johonkin powerboxeihin jne, jotka on käytännössä sama asia kuin itse juoteltu evry.
Rahaa alkaa palamaan lisää kun panostetaan turboon ja ostetaan kunnolliset suuttimet.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa