Olen ollut ihan tyytyväinen autooni tähän asti mutta nyt on alkanu tökkii oikeen kunnolla.
Mulla on seuraavanlainen tilanne: Nopeusmittari vaeltelee itsestään edestakaisin, välillä toimii ihan ok. Välillä taas kaupungissakin kevyellä kiihdytyksellä saattaa mittari näyttää jopa 80 km/h tai vaikka 20 km/h. Koska nopeustieto heittelee niin vakionopeudensäädin ei pysy päällä. Tämän lisäksi lämpömittari saattaa välillä näyttää oikein tai välillä ei näytä mitään. Tästä saattaa johtua taas se että auto saattaa kylmänä jättää hehkuttamatta ja lämpimänä hehkuttaa ties kuinka pitkään. Kylmänä ei siis meinaa oikein lähteä käymään ja lämpimänä kun lyö käymään niin tehot saattaaa olla poissa (vikatila). Nyt sitten tuli uutena ilmiönä vielä vika jossa vilkku putoaa itsestään pois päältä. Eli kun laittaa vilkun päälle niin vilkku saattaa vilkkua 4-6 kertaa ihan ok, mutta sitten vaan lakkaa vilkkumasta vaikka viiksi on samasssa asennossa edelleen.
Auttakaa! Mikä vialla? Vai haetaanko jo manaaja paikalle?
Bora 1.9 TDI -99 4motion ongelmien rypäs
Valvoja: ffp jäsenet
Eli mikä on aavistus tästä? Onko kyseessä kolme erillistä vikaa jotka nyt vaan sattuu samaan aikaan vai joku yksi yhteinen vika esim joku johtonippu mistä kaikki tuo voisi johtua?
Täsmennyksenä vielä että vilkku ei jää palamaan vaan nimenomaan sammuu kokonaan. Menee kyllä taas päälle kun kääntää viiksen nollaan ja taas takaisin jompaan kumpaan suuntaan
Täsmennyksenä vielä että vilkku ei jää palamaan vaan nimenomaan sammuu kokonaan. Menee kyllä taas päälle kun kääntää viiksen nollaan ja taas takaisin jompaan kumpaan suuntaan
1. Nopeusmittarin anturi, löytyy musta puolen nyrkin kokoinen muovimurkula laatikon päältä.
2. Lämpötila-anturi. Lienee jakopumppukampe niin se taas löytyy keluasta katsoen kannen etupuolelta oikeasta laidasta semmosesta pakeliitti tai muoviputken sisästä. Päällä liitin.
3. Se on varmaan just se vilkunrele.
Eli kolme erillistä vikaa. Tuntuu että nuo on vähän niinku kulutus tavaraa.
2. Lämpötila-anturi. Lienee jakopumppukampe niin se taas löytyy keluasta katsoen kannen etupuolelta oikeasta laidasta semmosesta pakeliitti tai muoviputken sisästä. Päällä liitin.
3. Se on varmaan just se vilkunrele.
Eli kolme erillistä vikaa. Tuntuu että nuo on vähän niinku kulutus tavaraa.
Nonni nythän kävi sitten niin että polttoainemittariki alkoi seilaamaan. Täältä lueskeltuani vika ilmentyisi johtonippuun joka menee startin päältä. Onko kenelläkään muistissa minkä väriset kaapelit sieltä nopeusmittarin anturilta tulee. Tuota kaapelia tuntuu oleva aika läjä tuolla akun alla ja sillä alueella yleensäkin että en ihan kaikki nippuja viitsisi millään ottaa auki. Varsinkin ku minulle ei nyt ihan täysin ole hahmottunut edes tuo nopeusmittarinanturin sijainti.
Nyt on otettu startin päältä siitä kotelosta menevän johtonipun teipit irti. En tosin tiedä kuinka pitkälle pitäisi jaksaa repiä. Vaikka teipit oli paksut ja niitä taisi olla kahdessa kerroksessa niin kaikki kaapelit tuntuvat kosteilta vaikka mitään vauriota ei varsinaisesti näykkään. Voisiko tuo riittää syyksi reistailulle?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 20 vierailijaa