Kuinka vapaasti tuon laturin vapaakytkimen tulisi pyöriä "tyhjää"?
Omassa 450tkm ajetussa passatissa lienee alkuperäinen laturi paikallaan, josta vapaakytkin aivan jumissa. Availin laturia ja totesin että alkaa laturi muutenkin olla sen verran loppu että kannattaa hakea ennemmin uusi laturi kuin vaihtaa pelkkä vapaakytkin.
Nyt kuitenkin ihmetyttää tuo motonetin "tehdaskorjattu" laturi. Vapaakytkin kyllä pyörii vastapäivään tyhjää, mutta vain annettaessa reilusti vauhtia myötäpäivään ja siitä pysäytettäessä, tällöinkin akseli pyörii vapaasti ehkä maksimissaan kierroksen...
Jos hihnapyörää pyöräyttää käsin vastapäivään, ei hihnapyörä pyörähdä juurikaan tyhjää vaan alkaa koko akseli pyöriä samantien.
Tuo pitää myös aika laahaavaa ääntä pyöriessään "vapaasti"...
Uskaltaako laturia asentaa paikoilleen vai pitäisikö mennä valittamaan? Hihnapyörä näyttäisi uudelta, mutta onhan tuossa muutenkin kaikki osat maalailtu uuden näköisiksi muovikuorta myöten...
Kysymys vapaakytkimestä
Valvoja: ffp jäsenet
Aikani laturia pyörittelin ja totesin myös että kai se tuommonen sitten kuuluu olla ja iskin paikalleen. Kiristin ainakin rauhoittui täysin ja ylimääräiset kolinat ja vinkunat hävis. Eli eiköhän tuo ihan ok nyt ole..
Saa nähdä kestääkö motonetin tehdaskorjattu toiset 450tkm.... :P
Inan kytkin tuokin muuten oli.
Saa nähdä kestääkö motonetin tehdaskorjattu toiset 450tkm.... :P
Inan kytkin tuokin muuten oli.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa