Moi,
vaihdettiin tuossa pitkittäiskoneelliseen (afn) automaatti passattiin uusi kansi, jonka yhteydessä meni nokan ajoitus sivuun. Nyt ollaan laitettu nokka oikeeseen asentoon (ekat nostajat v-asennossa ylöspäin) ja syöttöpumpun pyörässä oleva lovi taustalevyn loven kohtaan. Ainut ongelma on, että kampiakselille ei tunnu löytyvän minkäänlaista merkkiä edestä hihnapyörältä tai vauhtipyörältä pienestä reiästä katsoessa -> hampaat näkyy... Hihnapyörällä on vain kaksi reikää pyörän reunassa , joiden välissä voisi (iso ehkä) olla pieni merkki.. mutta tässäkään en tiedä mihin se pitäisi sihdata. Osaako joku neuvoa miten kampuran saa kohdilleen? Nollia ja viivoja en mielestäni nähnyt missään.. :o
1Z/AFN/AHU-jakopään ajoitus
Valvoja: ffp jäsenet
Vauhtipyörän hampaat kyllä tosiaan näkyy tulipellin lähellä pienestä epäsymmetrisestä reiästä. Sieltäkö pitäisi löytyä 0 ja I vierekkäin vai? En mielestäni löytänyt kumpaakaan vaikka pyörittelin konetta. Kohdistetaanko tuo nolla vasempaan vai oikeaan reunaan? Olis tosi jees, jos joltain löytyisi kuvaa tai linkkiä ohjeisiin.
Tuossa syöttöpumpun reunassa on kanssa pieni merkki, tulisiko se olla missä kohdassa?
Tuossa syöttöpumpun reunassa on kanssa pieni merkki, tulisiko se olla missä kohdassa?
Nyt sain merkit ilmeisesti kohdilleen, kun auto lähti käymään. Onkohan tuo jakohihna nyt hampaalleen oikeassa kohdassa, kun tuntuu niinku nostajat naputtaisi liian kovaa ja puskee putkesta valkosta savua? Pumpun ajoituksen katsoin vag-comilla ja sen mukaan pitäisi olla kohdillaan (keskimmäisellä viivalla tdi-graphissa).. hampaan verran jouduin siirtämään pumpun pyörää moottorista pois päin.
Jardell: tekemällä oppii, vaikka sitten kantapään kautta..daijaaks? Ei ollut vaan 150e säästö, kun hintoja operaatiolle kävin kyselemässä.
Nokan ajoituksen lukitsin lattaraudalla takaa ja syöttöpumpun sopivalla pultilla siitä reiästä. Vauhtipyörän merkki oli niin huono ja epämääräinen, että se tietty voisi heittää hieman. Kohdistin sen keskelle siihen "terävään kulmaan", kuva tietty vois puhua enemmän. En löytäny yksistäkään netin ohjeista sellaista vauhtipyörän kurkistusreikää mikä tässä omassa näytti olevan.
Nokan ajoituksen lukitsin lattaraudalla takaa ja syöttöpumpun sopivalla pultilla siitä reiästä. Vauhtipyörän merkki oli niin huono ja epämääräinen, että se tietty voisi heittää hieman. Kohdistin sen keskelle siihen "terävään kulmaan", kuva tietty vois puhua enemmän. En löytäny yksistäkään netin ohjeista sellaista vauhtipyörän kurkistusreikää mikä tässä omassa näytti olevan.
Jardell: Kiitos, kun vaivauduit neuvomaan asiassa. Pääsin kommenttiesi avulla hienosti ongelmasta eteenpäin. ;)
Taidan tänään hieman säätää nokan asentoa, jos sillä korjautuisi tuo naputtaminen ja vaalea käry. Luin vain netistä samanlaisista oireista, joten voisi hyvin selittää toimintaa. Täytyy sitten katsoa tuo pumpun ajoitus uusiksi tietokoneella.
Taidan tänään hieman säätää nokan asentoa, jos sillä korjautuisi tuo naputtaminen ja vaalea käry. Luin vain netistä samanlaisista oireista, joten voisi hyvin selittää toimintaa. Täytyy sitten katsoa tuo pumpun ajoitus uusiksi tietokoneella.
Kannattaa varmistaa se yläkuolokohta vaikka suuttimen reijästä pitkällä tapilla, jos vauhtipyörän merkit on epäselvät. Ainakin TD:ssä on hieman ajoitusmerkkiä muistuttavia pykäliä vauhtipyörällä muuallakin kuin YKK:ssa ja jos niiden mukaan ajoittaa niin pieleen menee. Oikea ajoitusmerkki on vain viiva sileässä pinnassa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa