moro vaan tännekin foorumille!
en ainakaan löytänyt haulla että joku olis otsikossa olevaa yhdistelmää tehnyt..?
tallissa on valmiina 88 colffista jäänyt ehjä 1.6d moottori. löytyy myös 1.9td moottorin kkk k03-003 turbo sarjoineen.. myös 1.9td imusarja löytys. samoin pumppu jossa on ahtorikastus.
mun käsityksen mukaan nuo olis aaz moottorista,käykö nuo 1.6d moottoriin?
myös ra koneen carret T2.n olis mutta siihen ei oo sarjaa.
mites suuttimet, toimiiko nuo vakiot? mikä on se tunnistin tuon td:n pumpun nestepäässä,vai säätääkö se jotain?
saako tohon suodatinjalkaan porailtua turbolle öljylähdön ite vai pitääkö se hommata?
moottori on tulossa putkirunkoiseen 4x4 putkihäkkyrään jossa on nyt polon 1,3d. mut moottori on turhan tehoton ja syö paljon öljyä..
toiveena olisi että uusi kokoonpano olisi hyvä vastaamaan kaasuun pienillä kierroksilla ja vääntöä sais olla enemmän mitä tossa 1.3:ssa..
uskoisin että joku 70-80hv riittäs, mahtasko tosta se irrota?
noihin jos joku osais vastata niin ei tarviis niin paljon ite tutkiskellaja vertailla noita.
1.6d:en aaz pumppu ja turbo
Valvoja: ffp jäsenet
Hieman tutkiskelemalla kyllä huomaat että homma on läpihuutojuttu. Yhtään mitään ei tarvitse itse muokata mikäli käytät vag-konsernin 80-90 -lukujen dieseli-koneisiin tarkoitettuja alkuperäisosia.
Nestepäässä tunnistin? Se yksjohtoinen siinä päällä on sammutinsolenoidi...
Btw, mulla on T2 ahdin ja pakosarja ylimääräisenä...
Nestepäässä tunnistin? Se yksjohtoinen siinä päällä on sammutinsolenoidi...
Btw, mulla on T2 ahdin ja pakosarja ylimääräisenä...
vielä lisää kysymyksiä:
onko tuo aaz moottori ns ekoturbo? mietin vaan tota pumpun alkuperää kun siinä kuitenkin on se ahtorikastus.. mut ja myös egr noista romuista löytyy.
mites muuten käykö tuo passatin vaihteisto /vauhtipyörä heittämällä tuohon 1.6.n perään?
saa muuten tarjota kytkinlevyä tommoseen vaihteistoon.. en koko pakettia raskis ostaa..
onko tuo aaz moottori ns ekoturbo? mietin vaan tota pumpun alkuperää kun siinä kuitenkin on se ahtorikastus.. mut ja myös egr noista romuista löytyy.
mites muuten käykö tuo passatin vaihteisto /vauhtipyörä heittämällä tuohon 1.6.n perään?
saa muuten tarjota kytkinlevyä tommoseen vaihteistoon.. en koko pakettia raskis ostaa..
No joo.. 1.6:n kannessa imukanavat on pyöreet, ja 1.9:n kannessa D:n muotoiset.
Sen anturin siitä nestepäästä voi korvata tulpalla toisesta nestepäästä.
Vauhtipyöräkin käy. Vaihteisto myös.
Pumppu vaan kiinni, mitä murehtimaan mistä koneesta on jos LDA löytyy.
Nämä kaikki tiedot olisit muuten löytänyt helposti tästä DSL-osiosta. :) 1.6-virityskeskustelun luet ajatuksen kanssa läpi.
Sen anturin siitä nestepäästä voi korvata tulpalla toisesta nestepäästä.
Vauhtipyöräkin käy. Vaihteisto myös.
Pumppu vaan kiinni, mitä murehtimaan mistä koneesta on jos LDA löytyy.
Nämä kaikki tiedot olisit muuten löytänyt helposti tästä DSL-osiosta. :) 1.6-virityskeskustelun luet ajatuksen kanssa läpi.
joo kyllä siihen on tarkoitettu säädettävä hihnapyörä.. se tosin tosta on hukassa mut pitää hommata jostain jos tuo 1.6d:n vastaava ei käy.. pumpun jalka pitäs olla tallessa..
eilen jo sarjoja sovittelin, näkyy ne käyväs siihen vaikka imusarjan yläosaan ei kovin leveää tiivistepintaa jää.. mut jospa se pitää paineet.
eilen jo sarjoja sovittelin, näkyy ne käyväs siihen vaikka imusarjan yläosaan ei kovin leveää tiivistepintaa jää.. mut jospa se pitää paineet.
Ei sovi se 1,6:n pyörä jos siinä 1,9:n pumpussa kuuluu olla se joka tulee kolmella M8 pultilla kiinni. Sitä keskiötä ei saa ottaa siitä 1,9:npumpusta irti koska siinä akselissa ei ole kiilaa ja keskiötä ei saa enää koti konstein paikalleen. Pumpun jalka on kyllä vaihtokelpoinen siihen lohkon kylkeen, että sillä sen pumpun saa siihen koneen kylkeen kiinni. Ajoitus laitetaan siitä pumpusta kohalleen siten, että keskiössä on lovi ja pumpun rungossa on reikä johon sopii 6 millinen poranterä, eli pyörä löysälle tappi reikään ja hihna paikalle ja pultit kiinni.
jep. pitää sit rueta se pyörä metsästää jostain.. keväällä yhdistelin parista 1.9td:stä yhen toimivan tuttavan colffiin.. siihenkin tuli tommonen pumppu ja piti sit vaihtaa vielä stefa akselille ku rupes vuotaa dieseliä jo ajoitusta kellotellessa..
on joutunut työn puolesta noita ajoituksiakin kattelee ku asentajana työskentelen.
mut kiitos kaikille jotka viitti vastata tyhmiin kysymyksiin.. hyvä tietää jo ennakkoon ettei tarvii rueta suuremmin noita sarjoja yms rakentelee. mut onpa tossa silti hommaa. pitää porata öljypohjaan reikää..jakopää.. stefat..vesipumppu.... passatin loota purkaa ja tasauspyörästöön tehä "kemppilukko" yms.
on joutunut työn puolesta noita ajoituksiakin kattelee ku asentajana työskentelen.
mut kiitos kaikille jotka viitti vastata tyhmiin kysymyksiin.. hyvä tietää jo ennakkoon ettei tarvii rueta suuremmin noita sarjoja yms rakentelee. mut onpa tossa silti hommaa. pitää porata öljypohjaan reikää..jakopää.. stefat..vesipumppu.... passatin loota purkaa ja tasauspyörästöön tehä "kemppilukko" yms.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 18 vierailijaa