1.6D Transportteriin etuvetokoneen sopivuus?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

biblo
-
Viestit: 59
Liittynyt: 14.10.2007 12:18

1.6D Transportteriin etuvetokoneen sopivuus?

ViestiKirjoittaja biblo » 15.8.2010 14:06

Pakusta katkesi remmi ajossa. Kuulin toiselta taholta että lyö varmuudella venttiileihin ja toinen taho sanoi että kone on vapaasti pyörivää mallia joten tuhoa ei olisi syntynyt.

Kone on siis 1.6D ja ollutkin ilman turboa.

Tämä selvä

Paineenkeräys selvä

Kiitoksia etukäteen!
Viimeksi muokannut biblo, 19.8.2010 0:11. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 15.8.2010 14:15

Ei pyöri vapaasti, on varmaa tietoa.

Passat_tdi66
-
Viestit: 220
Liittynyt: 6.8.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Passat_tdi66 » 15.8.2010 14:16

Mulla on sellainen käsitys, että osuu venttiileihin aina. Varmista vielä joltain..

biblo
-
Viestit: 59
Liittynyt: 14.10.2007 12:18

ViestiKirjoittaja biblo » 15.8.2010 14:28

Joo, menenpä sitten sen koneen hakemaan vaan. Katselen tuota vanhaa konetta sitten syssymmällä että paljonko kokonaisuudessaan on hajalla.


Kysytään vielä sellainen että onkohan kansipahvi valmis jos jäähdytysjärjestelmä kerää painetta ja ruikkaa paisuntasäiliön ylivuotoputkesta nestettä pihalle?

Vedet ja öljyt on kuitenkin pysyneet erikseen.

Madbull
-
Viestit: 201
Liittynyt: 7.3.2008 0:42

ViestiKirjoittaja Madbull » 17.8.2010 12:01

Jos paisarin korkki on ehjä niin kansipahvi on valmis tai kansi halki. Mulla vuoti kansipahvi vain öljyä ulos ennenkuin alkoi tekemään painetta.

Kokeile silti ensin ehjällä paisuntasäiliön korkilla.

selvesa
-
Viestit: 187
Liittynyt: 29.7.2003 1:00

ViestiKirjoittaja selvesa » 18.8.2010 20:38

itsellä on juurikin pihassa syncro,jossa on hihna lähtenyt/luistanut täydessä laukassa pois paikaltaan ja kolmessa männässä on nätit venttiilin kuvat enempi ja vähempi selvinä.

Ja on 1.6 td(JX)

Ja tästä koneesta ei enää kannata mitään alkaa tekemään oli ollut tuomio.

mush
-
Viestit: 83
Liittynyt: 12.1.2006 16:52

ViestiKirjoittaja mush » 18.8.2010 23:01

Näissähän venttiilit on lähestulkoon kannen tiivistepinnan tasolla ja männät tulee yli lohkon tiivistepinnan tason, niin ei sen venttiilin tarvitse olla paljoakaan raollaan väärään aikaan kun alkaa kosketusta tapahtumaan.

biblo
-
Viestit: 59
Liittynyt: 14.10.2007 12:18

ViestiKirjoittaja biblo » 19.8.2010 0:07

Tämä on näemmä jo enemmänkin selvä.


Sopiikohan nuo golf/jetta/audi-mosat heittämällä? Öljytikku ainenkin menee vissiin uusiksi kun tuossa portterissa kone sen verran kallellaan?

Noilla koneilla tarkoitan saman aikakauden 1.6D/TD-koneita.


Ennenkuin kukaan alkaa ehdottamaan niin sanotaan samantien etten ainenkaan toistaiseksi ala kikkailemaan mitään 1.9TD-konetta tuonne. Kelpaa tuollainen vanhempi ja laiskempikin.


Olin lukevinani tuolta volkkariyhdistykseltä allaolevan:

Eli, Golfin koneessa vaihtoon meni:

Vauhtipyörä + kytkin + se peltilevy lohkon ja vauhtipyörän välistä.
Vesipumpun alaletkulähtö (se minkä alla termostaatti majailee).
Öljypohja ja öljypumppu.
Pakosarja.
Öljytikku.

Lisäksi Golfin koneesta puuttuu kytkinakselin tukilaakeri kampiakselin päästä ja öljynjäähdytin piti siirtää Transportterin koneesta.

Kampiakselin, vesipumpun ja laturin kiilahihnapyörät voisi vaihtaa Transportterista, mutta mitään estettä mahtumisen kannalta ei kai ole noinkaan. Ilmeisesti Transportterissa on haettu kahden hihnan systeemillä suurempaa hihnan/hihnapyörän kosketuspintaa vesipumpulla.


Pitäneekö paikkansa ja onko 1.9TD-koneelle muuta vaihdettavaa? Tuohan koskee 1.6D-konetta.

Jussi.S
-
Viestit: 178
Liittynyt: 6.9.2006 18:28

ViestiKirjoittaja Jussi.S » 21.8.2010 22:40

Pitää paikkansa myös 1.9 koneelle. Se vaan pitää huomata että jos syöttöpumpussa on LDA säädin niin sen painekello ottaa kiinni "konepeltiin".

mush
-
Viestit: 83
Liittynyt: 12.1.2006 16:52

ViestiKirjoittaja mush » 22.8.2010 10:32

Lainaus oli minun vanhasta projektista...

Lisähuomautuksena vielä vaparikoneesta (turboista en tiedä niin tarkkaan, miten niiden imu-/pakosarjat mahtuu):

Portterin öljytikku ei mahdu paikalleen golfin laturinjalalla, suurin haitta on se ettei öljyjä pysty tarkistamaan rekisterikilven luukusta. Tikun saa kyllä paikoilleen ja käyttöön niin että yläkautta pääsee öljyt tarkistamaan. Laturinjalkakin siis kannattanee vaihtaa.

Vapari-Golfin imusarja oli oikeastaan leveämpi, vaikka näyttää kovin samanlaiselta ensisilmäyksellä - tulee kovin lähelle runkoa portterissa.

Mutta joka tapauksessa, jos sinulla on Transportterin kone, siitä löytyy kaikki osat muutostyöhön.

biblo
-
Viestit: 59
Liittynyt: 14.10.2007 12:18

ViestiKirjoittaja biblo » 25.8.2010 14:17

Mitäs öljyjä tuommoiseen portteriin kannattaa tunkaista?

Talveksi ajattelin delvacit, kelpaako kesäksikin?


Kyseessä portterin vakiokone.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa