1,9TDI ATD kone nykii (polttoaineensyöttyövika?)
Valvoja: ffp jäsenet
1,9TDI ATD kone nykii (polttoaineensyöttyövika?)
Terve.
Päätin nyt laittaa tämän tännekin jos joku osaisi neuvoa mistä vikaa etsiä.
Lisää ongelmasta tuolla:
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/in ... e&id=15174
Kiitos vastauksista.
Päätin nyt laittaa tämän tännekin jos joku osaisi neuvoa mistä vikaa etsiä.
Lisää ongelmasta tuolla:
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/in ... e&id=15174
Kiitos vastauksista.
vastaako näitä oireita?
tuonne jo vastailinkin joskus aiemmin:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=65 ... 269#656336
E: nyt ajettu 40k tämän jälkeen
tuonne jo vastailinkin joskus aiemmin:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=65 ... 269#656336
E: nyt ajettu 40k tämän jälkeen
-
- -
- Viestit: 262
- Liittynyt: 23.9.2005 8:23
Kiitti vastauksista.
Taas tuli tutkailtua autoa. Vaihdoimme polttoainesuodattimen ja tukimme EGR:n ei mitään vaikutusta.
Ja asia on juuri niin että kylmänä kone pelittää mutta kun lämpiää niin vika esiintyy.
Eli kyllä se nyt vaan niin on että vika on mitä luultavimmin juuri johtosarjassa sillä teidän oireet käyvät tähänkin ATD mottiin ihan yksiin.
Sitten itse asiaan. Mistä noita johtosarjoja saa? löytyykö ihan peruskorjaamoilta vai pelkästään marmoritiskiltä? Miten hankala on itse vaihtaa vai pystyykö edes?
Ja mikä se johtosarja on käytännössä? Onko se kannen alla olevat piuhat (ei ole kantta tullut avattua) vai se mikä siitä koneen kyljestä liittimeltä lähtee? vai käsittääkö johtosarja sekä koneen ulkopuoliset ja sisäpuoliset johdot liittimineen?
Onko kellään heittää kuvaa johtosarjasta? Miten pitkä se on ja minne johdot kulkevat moottorin kyljestä. Katselin että akun alle suurinpiirtein mutta tarkemmin ei näe ilman että ottaa akun tai ilmanputsarin kotelon pois tieltä.
Taas tuli tutkailtua autoa. Vaihdoimme polttoainesuodattimen ja tukimme EGR:n ei mitään vaikutusta.
Ja asia on juuri niin että kylmänä kone pelittää mutta kun lämpiää niin vika esiintyy.
Eli kyllä se nyt vaan niin on että vika on mitä luultavimmin juuri johtosarjassa sillä teidän oireet käyvät tähänkin ATD mottiin ihan yksiin.
Sitten itse asiaan. Mistä noita johtosarjoja saa? löytyykö ihan peruskorjaamoilta vai pelkästään marmoritiskiltä? Miten hankala on itse vaihtaa vai pystyykö edes?
Ja mikä se johtosarja on käytännössä? Onko se kannen alla olevat piuhat (ei ole kantta tullut avattua) vai se mikä siitä koneen kyljestä liittimeltä lähtee? vai käsittääkö johtosarja sekä koneen ulkopuoliset ja sisäpuoliset johdot liittimineen?
Onko kellään heittää kuvaa johtosarjasta? Miten pitkä se on ja minne johdot kulkevat moottorin kyljestä. Katselin että akun alle suurinpiirtein mutta tarkemmin ei näe ilman että ottaa akun tai ilmanputsarin kotelon pois tieltä.
Oliko työläs?
Mulla olisi sama homma edessä. Oliko hankala homma toi venttiilikopan irrottaminen?
Uusi johtosarja näytti samanlaiselta kuin vanhakin, ainakin nopealla vilkaisulla.
Venttiilikoppa on suht helppo avata. Ei tarvi montaa osaa irrotella autosta. Yksi pultti on vain hankalassa paikassa ja hieman vaikea avata (kannen pultti joka sijaitsee EGR:n alla). Koppa nousee irti hieman nihkeästi kun on vähän ahdas paikka. Tiiviste on kumia eikä sitä tarvitse uusia.
Uusi johtosarja muuten maksoi vajaa 95e Laakkosella.
Venttiilikoppa on suht helppo avata. Ei tarvi montaa osaa irrotella autosta. Yksi pultti on vain hankalassa paikassa ja hieman vaikea avata (kannen pultti joka sijaitsee EGR:n alla). Koppa nousee irti hieman nihkeästi kun on vähän ahdas paikka. Tiiviste on kumia eikä sitä tarvitse uusia.
Uusi johtosarja muuten maksoi vajaa 95e Laakkosella.
Tuli haeskenteltua täältä haulla että mikä vika golffiin (1.9 atd) ois mahdollisesti iskenyt kun rupes nykimään ja löyty tälläinen keskustelu jossa on ollut samanlaista vaivaa.
Tuli käyteetyä käytettyä auto vikakoodien luvussa ja seuraavaa pukkas:
469a sylinterin venttiili 1, vikaa virtapiirissä
412d palamiskatkoksia tunnistetu sylinterissä 1
Ja kuulemma johtuu juuri noista pumppusuuttimien johtojen löystymisestä.
Vikaan auttaa juurikin tuo kiristäminen tai johtosarjan vaihto.
Onko jollain mahdllisesti ongelma jatkunut näitten korjausten jälkeen.
Vai selviäisikö näinkin "halvalla"?
Tuli käyteetyä käytettyä auto vikakoodien luvussa ja seuraavaa pukkas:
469a sylinterin venttiili 1, vikaa virtapiirissä
412d palamiskatkoksia tunnistetu sylinterissä 1
Ja kuulemma johtuu juuri noista pumppusuuttimien johtojen löystymisestä.
Vikaan auttaa juurikin tuo kiristäminen tai johtosarjan vaihto.
Onko jollain mahdllisesti ongelma jatkunut näitten korjausten jälkeen.
Vai selviäisikö näinkin "halvalla"?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa