Transporterin moottori remonttia...

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

miki79
-
Viestit: 14
Liittynyt: 28.5.2008 9:23

Transporterin moottori remonttia...

ViestiKirjoittaja miki79 » 14.5.2010 19:50

Eli -91 2.4 litrainen T4 AAB moottorilla, johon tehtiin koneremonttia. Kaikki tiivisteet vaihdettiin, männänrenkaat, venttiilit läpättiin, jakopää vaihdettiin, vaihteisto vaihdettiin ehjään. Kone lähti hienosti tulille ilmauksen jälkeen, kunnes seuraavaksi alkoi ongelmat. Kone käy hetken jonka jälkeen alkaa painesäiliöstä työntämään nesteitä pihalle. Sisälle tulee lämmintä ja ylä ja alavesiletkut lämpenevät... Onko mahdollista että jäähdytin olisi kuitenkin tukossa, vai mistä tuo voisi johtua?

Addy
-
Viestit: 36
Liittynyt: 26.8.2008 21:19

ViestiKirjoittaja Addy » 14.5.2010 22:08

Tarkistettiinko tai oikaistiinko kantta, kun se käytettiin irti.. itellä tulis ainakin tuollanen ongelma mieleen.

miki79
-
Viestit: 14
Liittynyt: 28.5.2008 9:23

ViestiKirjoittaja miki79 » 14.5.2010 22:18

Kannesta otettiin lastu pois, eli oikaistiin...

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 15.5.2010 1:28

Mut koeponnistettiinko se? Uskoisin et kaikki on kuitenki momentissa ja uudet kannenpultit laitettu?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 15.5.2010 9:45

Älä vielä aukaise mitään, työntää ylimääräiset nesteet ulos jos liikaa on laitettu (alle puolen välin paisuntasäiliön).

miki79
-
Viestit: 14
Liittynyt: 28.5.2008 9:23

ViestiKirjoittaja miki79 » 16.5.2010 13:42

Juu koeponnistettiin, on uudet kannen pultit ja kaikki on ohjeiden mukaan vedetty momenttiin. Nestettä se työntää niin paljon yli että ainakin säiliö tulee tyhjäksi ja enempää en ole uskaltanut käyttää sitä? Huomasin muuten sellaisen että lämpömittari ei liikahda mihinkään, vaikka kaikki liittimet ovat kiinni... ainut johto jolle en keksinyt paikkaa niin on ruskea lenkkipäinen johto samassa nipussa kuin lämpötila antureiden johdot? Lisäksi jostain syystä latauskaan ei toimi...

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 16.5.2010 19:29

Se ruskea johto tulee lohkoon kiinni.

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 16.5.2010 19:34

Toisaalta kyllä sielä jonkinverran painetta onkin. Korkki kiinni vaan kokeilet.Termari voi olla rikki josta johtuen lämmöt ei nouse tai mittarista ne lutikan tinaukset huonot.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 16.5.2010 20:04

Ota termostaatti pois, ilmaa paisuntasäiliöön ei saa tulla "ilmaamisen jälkeen" yhtään.

http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=vw_t4_7d
Tuolla ohjeet ei suomeksi mitään.

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 17.5.2010 1:37

Ota termostaatti pois

Ei missään nimessä termostaattia pois, se on tarpeellinen osa moottorin toiminnassa!

miki79
-
Viestit: 14
Liittynyt: 28.5.2008 9:23

ViestiKirjoittaja miki79 » 17.5.2010 17:52

Kyllä ne nesteet tulee tulvimalla ulos, huomenna saan uuden termostaatin että kokeillaan sillä, mutta hieman tällä hetkellä vaikuttaa kummalliselta...

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 17.5.2010 18:31

Quote:
Ota termostaatti pois

Ei missään nimessä termostaattia pois, se on tarpeellinen osa moottorin toiminnassa!

Väitätkö ettei testata voi? Ei termarissa mitään takaiskusuojaa ole, kun on lämmintä niin se on auki!

miki79
-
Viestit: 14
Liittynyt: 28.5.2008 9:23

ViestiKirjoittaja miki79 » 23.5.2010 8:30

Juu eli termostaatti vaihdettu ja ongelma jatkuu. Ilmeisesti joutuu koneen avaus hommiin uudestaan, hermot alkaa jo mennä ja kiinnostus loppua koko projektiin....
Todennäköisesti nesteet ja öljyt menevät sekaisin ja savutus alkaa olla aikamoista.
millä tapaa voisin vielä tuota testailla vai alanko jo repiä hiuksia ja kiroilemaan niin prkl......

miki79
-
Viestit: 14
Liittynyt: 28.5.2008 9:23

ViestiKirjoittaja miki79 » 11.8.2010 21:01

Juu, eli kansi oli huonosti oikaistu, kansi väärä, nesteet ja öljyt sekaisin, kansi pajalle oikaisuun ja koeponnistukseen, sitten kone takaisin kasaan ja baanalle... kunnes laatikko levisi!


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa