Noniin,eli otsikon mukainen ongelma ois esillä.Tekee ainoastaa kylmällä koneella,yleensä jos on seisonut yön yli. Auto lähtee hyvin käyntiin ja kestää käynnissä mutta liikkeelle lähettäessä tuntuu ettei jaksa "vääntää"vaan sammuu.V*tuttaa jos ihmiset luulee et eiks toi jätkä osaa ajaa autoo :D Sit muutenki tuntuu et väännöt ois vähän nihkeemmät kylmäl koneel. Toho lähi mäkeenkin noustaessa ei kiihdy niin hyvin kylmänä. Niin,auto on vuosimallia -03.
Voiko toi johtua ihan vain dieselin ominaisuudesta vai?Ensimmäinen diesel auto nyt 5:n bensavehkeen jälkeen ja ihmetyttää tommonen..
Leon Tdi Ts meinaa tukehtua kylmällä koneella
Valvoja: ffp jäsenet
Moro epiq. Ei tuo kyllä todellakaan ole diisselin ominaisuus. Vikakoodit lukuun ihan ekaksi. Sulla voi olla vaikka ecu vikatilassa eli limp modessa. Omalla voi lähteä liikkeelle vaikka ylämäkeen koskemattakaan kaasuun, diisselissä kun tuota alavääntöä löytyy. Kulku ei nyt välttämättä ole kylmällä koneella ihan yhtä hyvä kuin lämpösellä, mut ei se nyt ylämäkeen pitäis puutua. Jotain on kyllä vialla. Vaikuttais mun mielestä nyt siltä että ecu rajottaa polttoaineen syöttämäärää eli kone ei saa ruokaa ja siksi tukehtuu tai sitten joku on tukossa. Koskas naftasuodatin on vaihdettu viimeksi? Vikana voi olla myös vaikka joku hajonnut anturi. Enemmän tietävät varmaan kertovat tarkemmin, mut tällä pääset alkuun.
En tiedä että millä koneella tämä kyseinen auto on kun ei topicin aloittaja sitä maininnut, mutta kyllä sitä on VAG dieselmoottoreita, jotka tuntuvat alakierroksilla/liikkeelle lähdettäessä ihmeen tehottomilta...Esimerkkinä mainittakoon tuo profiilini auton 170hv moottori, joka tuntuu liikkeelle lähdettäessä tarvitsevan ihmeen paljon pintakaasua, ettei sammu risteykseen...Tyhjäkäynnillä on turha edes yrittää liikkeelle...Oudolta tosin tuntuu, että sun autosi tekee sitä vain kylmällä moottorilla...?
offtotpic Sorry väärästä tiedosta, hyvä kun oikaisitte;). Itse kun en ole pummapreita tai uudempia diisseleitä ajellut : ( . Toi mopo sdi on "tuorein" , jotain hyvää sitten siinäkin - heh. Hassua, en tiennytkään että pumpparit on noin hengettömiä tyhjänäkäynnillä. Liekö cr koneetkin. Taitaa siis hengettömyys tyhjänäkäyntikeirroksilla olla aika normaalia moderneille nokikoneille.
Itse huomasin saman asian, kun ensimmäisiä kertoja omaa pumpparia ajelin. Jos haluaa etenkin rivakasti liittyä liikenteen sekaan niin joko auto sammuu kun kytkin tarraa kiinni tai sitten lähdetään ranteita venyttävällä "voimalla" liikkeelle.
Kylmällä koneella myös tuntuu, että vääntöä ei ole tarjolla ihan samalla tavalla kuin lämpimällä, tosin tämä on varmaankin suhteellista ja nykyään siihen ei enää edes kiinnitä huomiota. Muutenkin pyrin kylmällä koneella ajelemaan aika rauhassa ensimmäiset kilometrit.
Kylmällä koneella myös tuntuu, että vääntöä ei ole tarjolla ihan samalla tavalla kuin lämpimällä, tosin tämä on varmaankin suhteellista ja nykyään siihen ei enää edes kiinnitä huomiota. Muutenkin pyrin kylmällä koneella ajelemaan aika rauhassa ensimmäiset kilometrit.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa