Leon Tdi Ts meinaa tukehtua kylmällä koneella

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

epiq
-
Viestit: 97
Liittynyt: 3.8.2010 23:02

Leon Tdi Ts meinaa tukehtua kylmällä koneella

ViestiKirjoittaja epiq » 3.8.2010 23:09

Noniin,eli otsikon mukainen ongelma ois esillä.Tekee ainoastaa kylmällä koneella,yleensä jos on seisonut yön yli. Auto lähtee hyvin käyntiin ja kestää käynnissä mutta liikkeelle lähettäessä tuntuu ettei jaksa "vääntää"vaan sammuu.V*tuttaa jos ihmiset luulee et eiks toi jätkä osaa ajaa autoo :D Sit muutenki tuntuu et väännöt ois vähän nihkeemmät kylmäl koneel. Toho lähi mäkeenkin noustaessa ei kiihdy niin hyvin kylmänä. Niin,auto on vuosimallia -03.

Voiko toi johtua ihan vain dieselin ominaisuudesta vai?Ensimmäinen diesel auto nyt 5:n bensavehkeen jälkeen ja ihmetyttää tommonen..

ramikoo
-
Viestit: 355
Liittynyt: 12.3.2009 21:27

ViestiKirjoittaja ramikoo » 4.8.2010 12:19

Moro epiq. Ei tuo kyllä todellakaan ole diisselin ominaisuus. Vikakoodit lukuun ihan ekaksi. Sulla voi olla vaikka ecu vikatilassa eli limp modessa. Omalla voi lähteä liikkeelle vaikka ylämäkeen koskemattakaan kaasuun, diisselissä kun tuota alavääntöä löytyy. Kulku ei nyt välttämättä ole kylmällä koneella ihan yhtä hyvä kuin lämpösellä, mut ei se nyt ylämäkeen pitäis puutua. Jotain on kyllä vialla. Vaikuttais mun mielestä nyt siltä että ecu rajottaa polttoaineen syöttämäärää eli kone ei saa ruokaa ja siksi tukehtuu tai sitten joku on tukossa. Koskas naftasuodatin on vaihdettu viimeksi? Vikana voi olla myös vaikka joku hajonnut anturi. Enemmän tietävät varmaan kertovat tarkemmin, mut tällä pääset alkuun.

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 4.8.2010 14:26

En tiedä että millä koneella tämä kyseinen auto on kun ei topicin aloittaja sitä maininnut, mutta kyllä sitä on VAG dieselmoottoreita, jotka tuntuvat alakierroksilla/liikkeelle lähdettäessä ihmeen tehottomilta...Esimerkkinä mainittakoon tuo profiilini auton 170hv moottori, joka tuntuu liikkeelle lähdettäessä tarvitsevan ihmeen paljon pintakaasua, ettei sammu risteykseen...Tyhjäkäynnillä on turha edes yrittää liikkeelle...Oudolta tosin tuntuu, että sun autosi tekee sitä vain kylmällä moottorilla...?

Mizka
-
Viestit: 102
Liittynyt: 13.7.2005 13:40

ViestiKirjoittaja Mizka » 4.8.2010 19:57

Joo no jos vertaat SDI-moottorin alavääntöä pumppariin niin SDI-mosa suorastaan ryntää kun kytkimen nostaa, kun taas pumppari helposti sammuu. Kylmää konetta ei kannattaisi kiihdytellä mihinkään mäkeen. Omaankin autoon kaipaisi hieman lisää virtaa siihen tyhjäkäynnin tuntumaan.

only4pro
-
Viestit: 1402
Liittynyt: 11.2.2006 15:13

ViestiKirjoittaja only4pro » 5.8.2010 0:16

sama oli kun minulle tuli töihin Caddy 77kw moottorilla, olisko se sitten se 1.9 TDI? Enemmän kaasuahan se vaatii lähdössä kun edellinen bensa corolla. Niin ja caddy on vm 08/09

ramikoo
-
Viestit: 355
Liittynyt: 12.3.2009 21:27

ViestiKirjoittaja ramikoo » 5.8.2010 9:01

offtotpic Sorry väärästä tiedosta, hyvä kun oikaisitte;). Itse kun en ole pummapreita tai uudempia diisseleitä ajellut : ( . Toi mopo sdi on "tuorein" , jotain hyvää sitten siinäkin - heh. Hassua, en tiennytkään että pumpparit on noin hengettömiä tyhjänäkäynnillä. Liekö cr koneetkin. Taitaa siis hengettömyys tyhjänäkäyntikeirroksilla olla aika normaalia moderneille nokikoneille.

juhema
-
Viestit: 162
Liittynyt: 23.7.2003 12:28

ViestiKirjoittaja juhema » 5.8.2010 12:16

Itse huomasin saman asian, kun ensimmäisiä kertoja omaa pumpparia ajelin. Jos haluaa etenkin rivakasti liittyä liikenteen sekaan niin joko auto sammuu kun kytkin tarraa kiinni tai sitten lähdetään ranteita venyttävällä "voimalla" liikkeelle.

Kylmällä koneella myös tuntuu, että vääntöä ei ole tarjolla ihan samalla tavalla kuin lämpimällä, tosin tämä on varmaankin suhteellista ja nykyään siihen ei enää edes kiinnitä huomiota. Muutenkin pyrin kylmällä koneella ajelemaan aika rauhassa ensimmäiset kilometrit.

only4pro
-
Viestit: 1402
Liittynyt: 11.2.2006 15:13

ViestiKirjoittaja only4pro » 5.8.2010 14:02

eikä se taida pelkästään pumppareista olla kiinni, vaan uudemmat pumpparit.

itsellä tuossa omassa autossa on tuo ATD, ja se lähtee vaikka kakkosella liikkeelle. Mutta jo faijan pari vuotta nuorempi Jetta, jossa oli tuo 130hv 2.0 TDI, niin vaati sekin jo kaasua lähdössä, sen vm oli muistaakseni 06

epiq
-
Viestit: 97
Liittynyt: 3.8.2010 23:02

ViestiKirjoittaja epiq » 5.8.2010 17:07

Joo,elikkä kone on tyyppiä ARL ja Leon tdi td 150. :) Vikakoodit luettu tänään ja puhdas lista oli. Oolrait,asia selvis,eli kylmäl koneel antaa auton vähän lämmetä,turhaa lähtee kiusaamaan sitä kun väännöt sillon vähän heikommat. Kiitoksia vastauksista!


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa