6-vaihteinen laatikko halvaantumassa! Apuva tarvittas!!

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

M1k4
-
Viestit: 29
Liittynyt: 17.10.2008 20:57

6-vaihteinen laatikko halvaantumassa! Apuva tarvittas!!

ViestiKirjoittaja M1k4 » 24.7.2010 23:33

Eli Passatista ois näemmä laatikko menossa (aj.219tkm). Pitää vedättäessä ääntä kaikilla vaihteilla (kahisee/ujeltaa) sekä moottorijarrutuksessa. Vaihdekeppi heiluu edes takas riippuen onko veto päällä vai jarrutus. Oisko kellää vinkkiä mistä sais suht edullisen lootan tilalle? pari linkkiä tiedossa, mutta kaikki vinkit huomioidaan :)
Viimeksi muokannut M1k4, 30.7.2010 21:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

papparatsi
-
Viestit: 37
Liittynyt: 9.11.2006 13:53

ViestiKirjoittaja papparatsi » 25.7.2010 1:53

Itse törmäsin kerran tilanteeseen jossa sisälämmittimen haaroituspiuha oli sotkeutunut vaihdevivustoa sotkemaan ja voi sitä rallatusta ... tarkista ennen suurempia hankintoja vaikka kaukaa haetulta voikin kuulostaa.

M1k4
-
Viestit: 29
Liittynyt: 17.10.2008 20:57

ViestiKirjoittaja M1k4 » 25.7.2010 2:01

auto on -04 passatti (kone pitkittäin) ...ei kukaan vedä piuhoja sitä kautta ja siks toisekseen ite laitoin kyseisen piuhan. Luulen et pääakselin laakerit on kaput ja tätä menoo mänöö peräki..ei maha hirveesti tykätä irronneesta metallista.Kahisee aina paitsi ku kytkín on pohjassa. Onko joku laakeroinu mokoman askin ja mitä on tullu kustantamaan?

mmak
-
Viestit: 55
Liittynyt: 18.11.2006 15:02

ViestiKirjoittaja mmak » 25.7.2010 3:53

Vaihda nyt herrantähden öljyt siihen askiin, vaikka tuskin enään auttaa.. Ne olisi hyvä vaihtaa väh. 30tkm välein vaikka ei edes pitäisi. Paskanahan tuo kuulostaa olevan, vaikkakin vielä kannattaa tarkastaa kaikki maasta taivaaseen kepiltä laatikkoon.

M1k4
-
Viestit: 29
Liittynyt: 17.10.2008 20:57

ViestiKirjoittaja M1k4 » 25.7.2010 3:55

öljyt on vaihettu n.40tkm sitte..kai ne sen kestää ajaa?

mmak
-
Viestit: 55
Liittynyt: 18.11.2006 15:02

ViestiKirjoittaja mmak » 25.7.2010 3:59

Nämä volkkarin lootat on tarkoitettu ajettavaksi ikuisesti tehtaan öljyillä. Jokainen voi itse päätellä, kuinka kannattavaa moinen toiminta on? Omista golffeista kun olen öljyt vaihtanut, niin melkoisesti on tullut messinkiä öljyn mukana.

e. Olet kuitenkin öljyt vaihtanut, niin neuvoisin myös katsomaan vaihdevivuston, onko siellä sanomista? (tarkasta nyt vielä että lootassa on öljyä riittävästi, saattaa joku stefa kusta sen pihalle.)
Viimeksi muokannut mmak, 25.7.2010 4:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

M1k4
-
Viestit: 29
Liittynyt: 17.10.2008 20:57

ViestiKirjoittaja M1k4 » 25.7.2010 4:02

Viimeks ei tullu metallia juur ollenkaa. Alkuun piti ääntä vitosella kovilla pakkasilla, mutta ku vähänki keli lämpes ni ääni hävis, sit ihan yks kaks se alko ääntää kaikilla vaihteilla :(

puliukk0
-
Viestit: 237
Liittynyt: 9.1.2010 11:04

ViestiKirjoittaja puliukk0 » 25.7.2010 8:58

Ehtiskö RVS vielä pelastamaan?

juho76
-
Viestit: 33
Liittynyt: 4.4.2009 12:19

ViestiKirjoittaja juho76 » 25.7.2010 10:28

Mitäs öljyä oot laatikkoon laittanu?

M1k4
-
Viestit: 29
Liittynyt: 17.10.2008 20:57

ViestiKirjoittaja M1k4 » 25.7.2010 11:23

tuolta Laakkosen marmoritiskiltä jotaki litkua mukaan antovat. En muista merkkiä, mutta sitä alkuperäistä. Mutta se kepin heiluminen vedätyksen ja mootorijarrutuksen tahdissa vähä ihmetyttää. Ihan ku olis jonku c-kadetin ratissa :)

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 25.7.2010 13:28

Jos kaikilla vaihteilla ujeltaa niin pääakselin laakerit valmiit? Ovatko vaihdettavissa? Kysele sitäkin vaihtoehtoa eikä pelkästään uutta käytettyä laatikkoa.

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 25.7.2010 17:04

mulla on ujeltanu laatikko alh koneisessa seatissa tietyillä kierroksillä vedättäessä nelosella jo 155tkm eikä oo muuttunu mihinkään. jos joka vaihteella ääntää ja moottori jarrutuksessa niin loota vaihtoon, mulla aikoinaan meni japsista pää akselilta laakerit niin hakkas samalla kytkimen entiseksi.

Nm
-
Viestit: 137
Liittynyt: 17.12.2009 11:07

ViestiKirjoittaja Nm » 25.7.2010 20:58

Omassa 3BG Passatissa kuuluu vieno ujellus moottoritienopeuksilla ~130km/h olipa sitten vitonen tai kutonen silmässä. Vauhdin kasvaessa ääni kovenee ja 150km/h häviää...Ilmastoinnilla ei ole merkitystä ääneen.
Kone AVF+6v manuaali. Jakohihna vaihdettu 100tkm vaikka vaihtoväli 120tkm, mutta kun myyjän sain peloteltua niin vaihtoi kaupantekijäisiksi.
Muita hihnoja ei sitten yllättäen vaihdettukaan.
Kilsoja takana 119tkm eli 120tkm hoidatus edessä. Samalla ajattelin vaihdattaa askiin öljyt ja moniurahihnat+kiristimet. Vaihdekeppi heilahtelee vedon/moottorijarrutuksen mukaan, mutta syyttäisin tästä kuoleentuneita moottorin/vaihteiston tukikumeja.
Onko kokemuksia Ilmavirtojen tai huonojen hihnojen aiheuttamista vihellyksistä tms. kun ei millään haluttais murehtia laatikkoviasta näin kesäloman kynnyksellä...

pasi.
-
Viestit: 400
Liittynyt: 23.9.2004 19:43

ViestiKirjoittaja pasi. » 28.7.2010 8:36

hieman offtopicia mutta kyselin joku aika sitten pörhöltä 6 lovisen lootan öljynvaihtoa ja sanoivat että siihen lootaan ei voi vaihtaa öljyjä muuta kuin purkamalla lootan,,hieman kyllä ihmetyttää. Auto on golf -08 20tdi

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 28.7.2010 12:28

Mitkäs litkut lootaan ja perään oikeasti laitetaan? Siis Passatin 6-lovinen ja torsen.

ps. tuo Pörhön kommentti on aika tyrmäävä, sillä jokaisessa lootassa vähintään tyhjennysproppu.. paskapuhetta tuo laatikon purkaminen.

Fear
-
Viestit: 119
Liittynyt: 16.7.2008 21:05

ViestiKirjoittaja Fear » 28.7.2010 19:05

Castrol antaa suositukseksi ainakin TAF-X laatikkoon ja perään. Itse pari viikkoa sitten juuri vaihtelin Castrollin tuotteet ja laatikon toiminta parani todella merkittävästi, perästä hankalampi sanoa :D

M1k4
-
Viestit: 29
Liittynyt: 17.10.2008 20:57

ViestiKirjoittaja M1k4 » 30.7.2010 20:56

mihin laatiikon tyyppi nro. on laitettu? Huoltokirjassa oli liuta numeroita ja kirjaimia..ei noista ota selkoo mikä tarkottaa mitä ja mihin se on merkattu laatikkoon. Onko 6-vaihteisia laatikoita pitkittäsiin montaki eri sorttia? ois yks laatikko tiedossa laatikon kylestä löytyy valettuna AEK-Z8 Getrag ja päältä lätkästä, 3510, 815.0.0007.03 ja 01E300047K mitähä nämä meinaa? nii ja näitähä saa pahimmillaan uusia 100:n tonnin välein :(

Nm
-
Viestit: 137
Liittynyt: 17.12.2009 11:07

ViestiKirjoittaja Nm » 3.8.2010 19:04

Kävin tänään lähimmällä marmoritiskillä (Laakkonen Lahti) hakemassa jarrusatulan pultit ja samalla kyselin vähän vaihteistoöljyistä. Huoltoneuvoja sanoi, että heillä ei ole mitään erityistä VW-luokiteltua öljyä manuaalilaatikoihin. Kovasti kehui Redlinen öljyjä, mutta sanoi että tulee vanhemmissa/paljon ajetuissa lootissa herkästi stefoista ulos.
Sanoi vaan että jos haluat vaihtaa, niin pistä API GL5 75w90 öljyjä. Heillä vaihdettuna öljy maksaa 33€/l ja menekki 6v laatikkoon on 2,4l. Joissakin laatikoissa tarvitaan joku VW luokitus kuulemma "liukkauden" vuoksi.
Teboilin GL5 75w90 täys synteettinen maksaa 9,90€/l, Mobilin 17,90€/l ja Redline 16,90€/0,94l
Täytyy kyllä kehua ko. liikkeen palvelua, sillä aina olen saanut asiallista neuvontaa, vaikka välillä olen pelkästään ollut kyselemässä tiskin takana.

Jonde-
-
Viestit: 15
Liittynyt: 25.7.2009 16:50

ViestiKirjoittaja Jonde- » 3.8.2010 23:47

Mä oon ajellu castrolin öljyillä en muista tarkalleen millä... :D On norjaa 30 asteen pakkasillakin mutta 20e litrahintaan saa ollakkin... Kyllä uskaltaa kunnon öljyillä päästellä sen 50tkm. 140tkm oli mittarissa ku ostin auton ja laskin laatikosta sen ikuisesti kestävän öljyn pois ni oli melkosta kuraa ja haiskin iha paskalta...


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa