mistä kiristetään remmi ja jarru asiaa

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

mistä kiristetään remmi ja jarru asiaa

ViestiKirjoittaja Arska » 18.4.2008 20:35

Eli AHU passatin laturinremmi pitää kitinää ja on aika löysällä,mistä sitä kiristetään vai onko automaattinen kiristin? Toinen propleema on apukuskin liukutapit jotka on jumissa,millä ne on kiinni ja pitääkö satula ottaa käteen kun ne vaihtaa?

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 19.4.2008 9:44

Kiristin on automaattinen.
Halvinta ja helpointa lienee ensin kokeilla vaihtaa remmi.
Toki voi kokeilla toimiiko se kiristin edes.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 19.4.2008 13:17

Olisko jollain kuvaa tuosta koko hihnan kulkusuunnasta? En edes tiedä mikä sielä on se kiristin.. Löysätäänkö sitä niin että pultin päähän avain ja kierretään vasta tai myötäpäivään? Remmi on vaihdettu alta cvuosi sitten edellisen omistajan toimesta.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 20.4.2008 13:26

Oli liukutapit niin jumissa että toinen katkes sinne sisälle:) kaveri oli golffiinsa vaihtanu nuo ja oli marmorilla maksanu noin 50€,aika paljo jostaki 2 tapista.. Varaosaliikkeestä saa varmaan yli puolet halvemmalla. Mites toi hihnankiristin kun pyöritin sitä vastapäivään niin hihna löystyi ja kun päästin vapaaksi niin kyllä se ominvoimin kiristyi,mutta hihna on silti aika löysä ja kuuluu kitinää tyhjäkäynnillä. Onko se kiristin tullut tiensä päähän?

arveccío
-
Viestit: 54
Liittynyt: 4.8.2007 21:08

ViestiKirjoittaja arveccío » 21.4.2008 8:58

Mulla on samalla koneella oleva passat ja vaihdoin tuon remmin muutama kk sitten ja taas vikisee tyhjäkäynnillä... tarkemmin sanottuna se oli vikisemättä ehkä n. viikon. jos sitäkään. aattelin seuraavaksi tutkia kiristimen. kitinä varmaankin tulee kiristäjästä, flektin viskosta tai laturista.

topi-
-
Viestit: 43
Liittynyt: 28.10.2007 18:40

ViestiKirjoittaja topi- » 21.4.2008 16:32

Kiristin on luultavimmin molemmissa edellä mainituissa tapauksissa tullut tiensä päähän. Kiristimen jousi ajan myötä löystyy ja rulla alkaa roikkua ja siitä tämä kitinä johtuu tyhjäkäynnillä... Itse vaihdoin pelkän pyörän (30e) eikä auttanut ja nyt on VW:n tiskiltä haettuna koko kiristinsysteemi, joka odottaa vaihtoa. Hinta noin 100e.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 21.4.2008 17:05

No nyt taas jarrut toimii:) Toi vikiseminen tuntuu pahenevan kokoajan ja se kiristin pitää kyllä vaihtaa pian. Aika hintava on kyllä jos 100€ maksaa:( Saako noita tarvikkeena ja jos saa niin kannattaako niitä laittaa vai ostaa suosiolla alkuperäinen?

4Motioner
-
Viestit: 430
Liittynyt: 20.12.2007 12:05

ViestiKirjoittaja 4Motioner » 21.4.2008 22:02

Ei saa tarvikkeena ja vaihda se ennen kuin moniurahihna syöpyy poikki! Omasta katkesi moniurahihna juuri tuon rikkinäisen kiristimen takia ja koneremontti oli HYVIN lähellä. Moniurahihna paloja pääsi jakopään väliin ja jako hyppäsi muutaman hampaan, mutta joka kerta ei välttämättä käy näin hyvä tuuri.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 22.4.2008 18:13

Kyllä niitä vaan saa tarvikkeena hintaan 35€ ja huomenna pitäis osan olla perillä. Mitenkäs toi vaihto. Eikai tota keulaa pidä laittaa "huoltoasentoon"? Monellako pultilla se kiristäjä on kiinni?

topi-
-
Viestit: 43
Liittynyt: 28.10.2007 18:40

ViestiKirjoittaja topi- » 22.4.2008 20:39

Itellä on sama homma edessä. Vaihto ei luultavasti ole kovin kummoinen homma. Laturi vaan irti ja kiristin onkin jo nenän edessä. Kiristin on keskeltä yhdellä kiinni... Kerrohan Arska sitten, kuinka vaihto onnistui.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 22.4.2008 21:37

Itse en ole käynyt tuota kiristintä tilaamassa,mutta vähän epäilen että tuleekohan koko kiristin vaan vain pelkkä hihnapyörä. Pitää huomenissa katsoa jos saan sen vaihdettua

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 24.4.2008 19:12

No nyt on kiristin vaihdettu ja volkkariltahan se piti hakea. Itse en tuota asentanut vaan naapuri jolla tuohon löytyi vehkeet. Laturia ei tarvitse ottaa pois vaan visko joka on kiinni pultilla ja avataan sieltä koneen puolelta ei siis edestä. Tarvitsee erikoistyökalun jolla viskon saa lukittua. Kiristin on kiinni yhdellä mutterilla ja pultti on kiinni siinä itse kiristimessä johon mutteri tulee kiinni. Aiikaa meni alta tunti kun tiesi mitä pitää tehdä.

topi-
-
Viestit: 43
Liittynyt: 28.10.2007 18:40

ViestiKirjoittaja topi- » 24.4.2008 21:06

Ok.. Kävin tuossa tutkailemassa konehuonetta vähän tarkemmin ja näyttäs olevan ainoa vaihtoehto käyttää visko poissa, jotta kiristimen saa vaihdettua... Miten visko lähtee irti? Ja millainen työkalu siihen tarvitaan?

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 26.4.2008 17:21

vähä vaikee selittää,mutta yritetään. Eli siinä flektin takana on se "pyörä" kun etupuolelta katsoo niin siinä näkyy 4 reikää. Niihin reikiin pitäis saada sellanen avain missä on tapit päässä,muistuttaa vähän harppia. Eli 2 noista reijistä tulee ne tapit ja sillä avaimella voi pitää vastaan tuota flektiä kun avaat sen toisesta päästä pultin joka on muistaakseni 16mm. Eli pultti löytyy sieltä puolelta missä on naftansuodatin.

h@b@/HT-Tune
-
Viestit: 190
Liittynyt: 24.7.2003 14:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja h@b@/HT-Tune » 26.4.2008 21:21

ja aika kätevää tuohon viskon irroitukseen on kun laittaa remmin selkäpuoli edellä ympäri ja putkipihdeillä kiinnii. Kärsii puristaa kunnolla eikä tule jälkiä. ja varmaan aukeaa pultit.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 27.4.2008 19:12

Remmi pitää vaan vaihtaa jos noin tekee:) Toki tohon saa käyttää mitä konstia vaan joka toimii.. Sitten kun pultti löystyy niin sitä voi avata käsin kun pyörittää sitä viskon rullaa ja toisesta päästä pitää räikällä vastaan..

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 19.7.2010 1:57

minkäs näköinen toi hihnankiristinsysteemi on? Äkkiseltään ku vilkasin niin se olis vaan 90 asteen mutkalla oleva rautatanko joka on kumisysteemillä kiinni?

joku tän tapanen, tää o kuulema 1.8 mallista mut onko siis sama?

Kuva

hammer_man
-
Viestit: 321
Liittynyt: 4.11.2009 7:56

ViestiKirjoittaja hammer_man » 19.7.2010 3:51

Itse mitä on tullut viskoja irroiteltua, niin isot papukaija(siirtoleuka)pihdit vaikka motonetistä 30e ja niillä tukeva ote hihnapyörästä. Sitten kaveri sopivalla räikällä+jatkolla+hylsyllä napauttaa terävästi sen pultin auki ja loput lähteekin jo melkein itsestään...

Jope86
-
Viestit: 48
Liittynyt: 2.4.2008 21:11

ViestiKirjoittaja Jope86 » 29.7.2010 19:35

käytte marmorilta hakemassa työkalun viskon irroitukseen.
maksaa alta kolme kymppiä...

ja esim remmipokan työkalut:

pumpun lukitus tappi 9€
nokan lukitus kalu oli jotain 30€...

kannattaa ostaa kunnon kalut jos enemmän pelaa näiden VAGgineiden kanssa...


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa