mistä kiristetään remmi ja jarru asiaa
Valvoja: ffp jäsenet
mistä kiristetään remmi ja jarru asiaa
Eli AHU passatin laturinremmi pitää kitinää ja on aika löysällä,mistä sitä kiristetään vai onko automaattinen kiristin? Toinen propleema on apukuskin liukutapit jotka on jumissa,millä ne on kiinni ja pitääkö satula ottaa käteen kun ne vaihtaa?
Oli liukutapit niin jumissa että toinen katkes sinne sisälle:) kaveri oli golffiinsa vaihtanu nuo ja oli marmorilla maksanu noin 50€,aika paljo jostaki 2 tapista.. Varaosaliikkeestä saa varmaan yli puolet halvemmalla. Mites toi hihnankiristin kun pyöritin sitä vastapäivään niin hihna löystyi ja kun päästin vapaaksi niin kyllä se ominvoimin kiristyi,mutta hihna on silti aika löysä ja kuuluu kitinää tyhjäkäynnillä. Onko se kiristin tullut tiensä päähän?
Kiristin on luultavimmin molemmissa edellä mainituissa tapauksissa tullut tiensä päähän. Kiristimen jousi ajan myötä löystyy ja rulla alkaa roikkua ja siitä tämä kitinä johtuu tyhjäkäynnillä... Itse vaihdoin pelkän pyörän (30e) eikä auttanut ja nyt on VW:n tiskiltä haettuna koko kiristinsysteemi, joka odottaa vaihtoa. Hinta noin 100e.
Ei saa tarvikkeena ja vaihda se ennen kuin moniurahihna syöpyy poikki! Omasta katkesi moniurahihna juuri tuon rikkinäisen kiristimen takia ja koneremontti oli HYVIN lähellä. Moniurahihna paloja pääsi jakopään väliin ja jako hyppäsi muutaman hampaan, mutta joka kerta ei välttämättä käy näin hyvä tuuri.
No nyt on kiristin vaihdettu ja volkkariltahan se piti hakea. Itse en tuota asentanut vaan naapuri jolla tuohon löytyi vehkeet. Laturia ei tarvitse ottaa pois vaan visko joka on kiinni pultilla ja avataan sieltä koneen puolelta ei siis edestä. Tarvitsee erikoistyökalun jolla viskon saa lukittua. Kiristin on kiinni yhdellä mutterilla ja pultti on kiinni siinä itse kiristimessä johon mutteri tulee kiinni. Aiikaa meni alta tunti kun tiesi mitä pitää tehdä.
vähä vaikee selittää,mutta yritetään. Eli siinä flektin takana on se "pyörä" kun etupuolelta katsoo niin siinä näkyy 4 reikää. Niihin reikiin pitäis saada sellanen avain missä on tapit päässä,muistuttaa vähän harppia. Eli 2 noista reijistä tulee ne tapit ja sillä avaimella voi pitää vastaan tuota flektiä kun avaat sen toisesta päästä pultin joka on muistaakseni 16mm. Eli pultti löytyy sieltä puolelta missä on naftansuodatin.
-
- -
- Viestit: 190
- Liittynyt: 24.7.2003 14:41
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 321
- Liittynyt: 4.11.2009 7:56
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa