AGR kone vikatilaan, apuja vikakoodien kanssa?
Valvoja: ffp jäsenet
AGR kone vikatilaan, apuja vikakoodien kanssa?
Eli turbo vaihdettiin 17/20 malliseksi, sen jälkeen alkanut ajettaessa heittää autoa vikatilaan. EVRY on silloin tällöin käytössä, mutta myös muulloin pätkäisee vikatilaan.
Vikakoodit luin ja sain seuraavaa:
4 Faults Found:
17970 - Quantity Adjuster (N146): Upper Limit Reached
P1562 - 35-10 - - - Intermittent
17958 - Charge Pressure: Control Deviation
P1550 - 35-10 - - - Intermittent
17969 - Quantity Adjuster (N146): Control Deviation
P1561 - 35-10 - - - Intermittent
01117 - Generator Terminal DF Load Signal
27-00 - Implausible Signal
Readiness: N/A
Mitä nuo mahtanee tarkoittaa? Onko tuo Quantity Ajduster upper limit että ahdot nousee liian korkeaksi jolloin pätkäisee? N75? autossa on vielä vakio MAP. Kiitoksia vastauksista jo etukäteen!
Vikakoodit luin ja sain seuraavaa:
4 Faults Found:
17970 - Quantity Adjuster (N146): Upper Limit Reached
P1562 - 35-10 - - - Intermittent
17958 - Charge Pressure: Control Deviation
P1550 - 35-10 - - - Intermittent
17969 - Quantity Adjuster (N146): Control Deviation
P1561 - 35-10 - - - Intermittent
01117 - Generator Terminal DF Load Signal
27-00 - Implausible Signal
Readiness: N/A
Mitä nuo mahtanee tarkoittaa? Onko tuo Quantity Ajduster upper limit että ahdot nousee liian korkeaksi jolloin pätkäisee? N75? autossa on vielä vakio MAP. Kiitoksia vastauksista jo etukäteen!
Evrystä johtuu nuo quantity adjuster koodit, ja tuo Charge Pressure: Control Deviation tulee siitä että ahdot joko ovat yli tai alle pyydetyn. Vakio-ohjelmalla ja isommalla turbolla ei ali-ahto ole mikään kovin yllättävä juttu. Jos taas yliahtaa niin N75 todennäköisesti sökö. Tai letkut kytketty väärin ;)
Tuo Generator koodi on lauturin signaalipiuhan häiriö. Luultavasti johto hiertynyt poikki johtosarjan sisällä. Seuraa laturilta lähteviä ohuita johtoja ja vika löytyy todennäköisesti helposti.
Tuo Generator koodi on lauturin signaalipiuhan häiriö. Luultavasti johto hiertynyt poikki johtosarjan sisällä. Seuraa laturilta lähteviä ohuita johtoja ja vika löytyy todennäköisesti helposti.
Juu no nollasin koodit ja kävin lenkin ajamssa, evryllä ja ilman ajelin, säädin IQ ennen ajoon lähtöä 2.5 -> 3.2 kun tuo evry muutenkin sitä laskee, sain savutuksen kuriin, tai siis paremmin säädettäviin evryllä. Muut vikakoodit eivät uusiutuneet muutakuin tuo 17970. Ilmeisesti siis evryn vuoksi.
Ennakko on jonkin verran sen ylärajan yli, ilmeisesti tuollainen 78 ei vielä haittaa. Vaikuttaako kulutukseen? itse laskenut nyt rauhallisellakin ajolla sellaisia 5 litran kulutuksia, eihän tuo kyllä hirveitä vielä ole.
Kiitos vastauksista!
Ennakko on jonkin verran sen ylärajan yli, ilmeisesti tuollainen 78 ei vielä haittaa. Vaikuttaako kulutukseen? itse laskenut nyt rauhallisellakin ajolla sellaisia 5 litran kulutuksia, eihän tuo kyllä hirveitä vielä ole.
Kiitos vastauksista!
Siis näyttääkö se sinulla tyhjäkäynnillä alta nollaa? Jos näyttää samaa sammuksissa vika on mittarissa, jos taas näyttää enemmän on joku paikka imupuolella tukossa. Putsari tai mallista riippuen myös imusnorkkelissa oleva oravaverkko voi olla tukossa.
Tuo aliahtaminen tapahtuu vain kuormitettuna, silloin kun ohjelma pyytää tiettyä ahtopainetta muttei saavuta sitä tietyssä ajassa. Tai jos alitus on merkittävän suuruinen. Mikälaisia ahtoja tuolla mittarilla todennettuna tuo nyt ahtaa?
Tuo aliahtaminen tapahtuu vain kuormitettuna, silloin kun ohjelma pyytää tiettyä ahtopainetta muttei saavuta sitä tietyssä ajassa. Tai jos alitus on merkittävän suuruinen. Mikälaisia ahtoja tuolla mittarilla todennettuna tuo nyt ahtaa?
Joo my bad, mittarissa se on kun näyttää sammuksissakin viisarin verran alle. Muutenkin alkanut temppuilemaan. Täytyy maajohto tarkistaa kun valot siinä välkkyy ku missä amerikkalaisessa joulukuusessa.
Ahdot käy maksimissaan siellä 1,4 mittarin mukaan ja jos ylittää ni heittää moottori vikatilaan kun on se pienempi map vielä..
Mittari siis toimii mutta näyttää väärin. Noh, uusi onneksi odottaa postissa, jos autogaugen mittari toimis vähän paremmin.
Ahdot käy maksimissaan siellä 1,4 mittarin mukaan ja jos ylittää ni heittää moottori vikatilaan kun on se pienempi map vielä..
Mittari siis toimii mutta näyttää väärin. Noh, uusi onneksi odottaa postissa, jos autogaugen mittari toimis vähän paremmin.
Kuinka puoli kiloa liikaa?
Vakio ohjelmalla ilman evryä ahdot nousee maks. 0,3-0,4, Evry päällä nousee tuonne 1bar paremmalle puolelle, piikittää 1,4.
Samoja tuloksia vag-comilla Fin-Turbolla asennuksen jälkeisellä koeajolla, eikä sillon ollut tuollaisesta puhetta.
Eikö vakio-ohjelmalla pitäisi ahtojen sitten yli 1 bar nousta millään keinolla?
Vakio ohjelmalla ilman evryä ahdot nousee maks. 0,3-0,4, Evry päällä nousee tuonne 1bar paremmalle puolelle, piikittää 1,4.
Samoja tuloksia vag-comilla Fin-Turbolla asennuksen jälkeisellä koeajolla, eikä sillon ollut tuollaisesta puhetta.
Eikö vakio-ohjelmalla pitäisi ahtojen sitten yli 1 bar nousta millään keinolla?
Joo ei ne pysykään yli 1bar, käväisee vain. Eli vissiin toimii melko normaalisti. Kokeillu säätää evryäkin niin aina vähän eri tavalla käyttäytyy, mutta pääpiirteissään noin. Ei tuossa minun mielestä mitään vikaa ahtojen kanssa ole.
Mutta kysynpä vielä sen, että nyt kun vaihtaa sen isomman map-anturin niin ilmeisesti sen ei pitäisi sitten vikatilaan konetta heittää vaikka ahdot piikittäisikin hieman korkeammalle?
Toki vakio-ohjelma ei sitten 3000rpm jälkeen anna enempää ahtoja mutta ei pitäisi enää vikatilaan mennä? ohjelma tulossa elokuussa kunhan saa muuton alta pois niin korjaantuu moiset ongelmat toivottavasti.
Mutta kysynpä vielä sen, että nyt kun vaihtaa sen isomman map-anturin niin ilmeisesti sen ei pitäisi sitten vikatilaan konetta heittää vaikka ahdot piikittäisikin hieman korkeammalle?
Toki vakio-ohjelma ei sitten 3000rpm jälkeen anna enempää ahtoja mutta ei pitäisi enää vikatilaan mennä? ohjelma tulossa elokuussa kunhan saa muuton alta pois niin korjaantuu moiset ongelmat toivottavasti.
Tuo anturin vaihto ilman kalibraatiota nostaa ecun näkemään ahtopainetta kautta linjan. muistaakseni 1.3bar nurkille nousee pelkällä anturin vaihdolla. Vikatilat ei välttämättä poistu, ja joissain ecumalleissa tulee vikatila jo käynnistäessä välillä kun anturin näyttämä on niin paljon alle ilmakehän paineen.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa