Touran 2,0TDI 140hv vai 170hv?
Valvoja: ffp jäsenet
Touran 2,0TDI 140hv vai 170hv?
Olen vaihtamassa autoani touraniin.Onko tietoo mitä heikkouksia on 2,0TDI mallissa?Vuosimalli on välillä 2004-2007.140hv tai sitten 170hv versiot kiinostaa.
Mikä ero on 140hv ja 170hv?Pelkkä ohjelma vai?Kumman nuista kannattaa valita?
Mikä ero on 140hv ja 170hv?Pelkkä ohjelma vai?Kumman nuista kannattaa valita?
No molemmat on pumppareita, mutta 170hv mallissa on piezo-suuttimet, eli käyntiääni on vähän mielekkäämpi, turbokin on vähä isompi ja taitaa riittää tonne 200HP korville jos ohjelmoi.
DPF taitaa myös löytyä kaikista 170HV malleista, korjatkoon joku jos olen väärässä.(saatto olla, että vain 8 venttiilisissä..)
170HV versiossa turboahtimet on KKK:n valmistamia ja taitavat olla vähän kestävämpiä(?)
Heikkoudethan painottunee eniten juurikin turboahtimiin(garrett&140hv) ja kaksoismassavauhtipyöriin, ja kalliita ovat uusia, myös suuttimia on mennyt ja maksavat mansikoita.
Itse kallistuisin 140 heppaseen ja siihen sitten ohjelmaa ja turboa.
edit. 170HV malli on sitten vähän kinkkisempi ilmeisesti jos lähdetään tehoja nostamaan, DPF ja piezo-suuttimet tuo omat ongelmansa. Mutta niin, tässä ei taidettu olla nyt ainakaan vielä tehoja nostamassa. ;)
DPF taitaa myös löytyä kaikista 170HV malleista, korjatkoon joku jos olen väärässä.(saatto olla, että vain 8 venttiilisissä..)
170HV versiossa turboahtimet on KKK:n valmistamia ja taitavat olla vähän kestävämpiä(?)
Heikkoudethan painottunee eniten juurikin turboahtimiin(garrett&140hv) ja kaksoismassavauhtipyöriin, ja kalliita ovat uusia, myös suuttimia on mennyt ja maksavat mansikoita.
Itse kallistuisin 140 heppaseen ja siihen sitten ohjelmaa ja turboa.
edit. 170HV malli on sitten vähän kinkkisempi ilmeisesti jos lähdetään tehoja nostamaan, DPF ja piezo-suuttimet tuo omat ongelmansa. Mutta niin, tässä ei taidettu olla nyt ainakaan vielä tehoja nostamassa. ;)
No joo ehkä päädyn tuohon 140hv..Tarkoitus ei tosiaan ole ohjelmoida.Kerkee sen mitä kerkee niin tuollakin.
Mersuun en ehkä kuitenkaan päädy. ´Tarviin auton kuitenkin 7 paikkaisena.Toyota en viitsi ottaa kun on velipojalla ja siinä sitä murhetta on ollut.Mikä vika oli Touranissa LTR kun et sitä suosittele?
Mersuun en ehkä kuitenkaan päädy. ´Tarviin auton kuitenkin 7 paikkaisena.Toyota en viitsi ottaa kun on velipojalla ja siinä sitä murhetta on ollut.Mikä vika oli Touranissa LTR kun et sitä suosittele?
En lähtis piristämään näitä vag konsernin autoja ollenkaan,,tulee vaan kytkin ja vaihteistovikoja..
omassa -08 20tdi:ssä (vakio) vaihdettiin uusi kytkin 50tkm:n kohdalla ravistamisen takia,nyt mittarissa 75tkm ja taas ravistaa
ja LTR:n kans samaa mieltä että osta mersu..omaan pirssiin vaihdettu 75tkm:n aikana
mittaristo,3 eri ohjelmaa ajettu sisään ennenkuin saatu moottorin vikavalo kuriin,molemmat vetonivelet,iskarin yläpään laakerit,kytkin,hammastanko+kääntömoottori.
tällä hetkellä käännettäessä rattia alle 50km/h nopeuksissa kuuluu joku saatanan ylimääräinen ääni etupäästä mitä on nyt tutkittu 4kk eikä löydy vikaa..tollasii pikkuvikoja :)
omassa -08 20tdi:ssä (vakio) vaihdettiin uusi kytkin 50tkm:n kohdalla ravistamisen takia,nyt mittarissa 75tkm ja taas ravistaa
ja LTR:n kans samaa mieltä että osta mersu..omaan pirssiin vaihdettu 75tkm:n aikana
mittaristo,3 eri ohjelmaa ajettu sisään ennenkuin saatu moottorin vikavalo kuriin,molemmat vetonivelet,iskarin yläpään laakerit,kytkin,hammastanko+kääntömoottori.
tällä hetkellä käännettäessä rattia alle 50km/h nopeuksissa kuuluu joku saatanan ylimääräinen ääni etupäästä mitä on nyt tutkittu 4kk eikä löydy vikaa..tollasii pikkuvikoja :)
Mersuja heikosti tarjoilla..
Autohan pitäs saada 7 paikkaisena ja mersuja on heikosti tarjoilla.Pitääköhän se sitten vaan siirtyä toyota corolla versoon. Autoahan ei tosiaan olisi tarkoitus ohjelmoida.
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
semmonen 60tkm ihan vaan ollu toi yhdistelmä 140hv tdi + dsg -> ei mitään miellyttäviä kilometriä... mutta et vissiin DSGtä ollu ottamaskaan? :)
tällähetkellä alla tuo 66tkm ajettu tdi RS octavia, (170hv ja manuaali), ei toistaiseksi ole vielä ollut pienintäkään vikaa tekniikan puolella, taas nois 140hvs sillon oli jotain pientä (siis todella pientä)
ja niinkun arvata saattaa niin DSGtä ruuvattiin enemmän kun mitään muuta, kytkimet vaihdettiin, ohjelmoitiin moneen kertaan -> ei tullu ikinä kuntoon
tällähetkellä alla tuo 66tkm ajettu tdi RS octavia, (170hv ja manuaali), ei toistaiseksi ole vielä ollut pienintäkään vikaa tekniikan puolella, taas nois 140hvs sillon oli jotain pientä (siis todella pientä)
ja niinkun arvata saattaa niin DSGtä ruuvattiin enemmän kun mitään muuta, kytkimet vaihdettiin, ohjelmoitiin moneen kertaan -> ei tullu ikinä kuntoon
Joo en ole ottamassa sellasta missä on DSG..Mielelläni käytän mieluimin manuaalisesti vaihteita.Aina se manuaali on varvempi..Täytyy kyllä ihmetellä että onko menny vw niin huonoon suuntaan että pitää toyota sen takia laittaa!!Joka autossahan niitä kyllä vikoja on.Mutta eipä kiinostas olla jatkuvasti rassaamassa.
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
lähtisin kumminkin nykypäivänä uutta autoa ostaessa liikkeelle siitä että kumpi miellyttää enemmän ajettavuudeltaa, sisustalta (PENKIT!!!), yleisolemukseltaan, ulkonäöltään ja tietenkin hintakin on suht ratkaseva tekijä..
ei kumminkaan uusissa autoissa enää ole niitä hyviä ja huonoja, ainoastaan keskivertoja :)
ei kumminkaan uusissa autoissa enää ole niitä hyviä ja huonoja, ainoastaan keskivertoja :)
No sillon ei toyotasta ole mihinkään jos penkkejä ruvetaan vertailemaan, perjantaina tilattu uusi 2l d4d entisen tilalle, saa nähdä onko tullut parannusta entiseen. ollut ongelmaa peltipurkki öljynsuodattimen kanssa, ollut jo pitkään tuo pelkkä paperinen suodatinpanos eikä ole ollut se kanssa ongelmaa
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa