Touran 2,0TDI 140hv vai 170hv?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Paul84
-
Viestit: 55
Liittynyt: 27.1.2005 15:26

Touran 2,0TDI 140hv vai 170hv?

ViestiKirjoittaja Paul84 » 21.7.2010 18:30

Olen vaihtamassa autoani touraniin.Onko tietoo mitä heikkouksia on 2,0TDI mallissa?Vuosimalli on välillä 2004-2007.140hv tai sitten 170hv versiot kiinostaa.

Mikä ero on 140hv ja 170hv?Pelkkä ohjelma vai?Kumman nuista kannattaa valita?

rotfl
-
Viestit: 58
Liittynyt: 7.11.2009 16:14

ViestiKirjoittaja rotfl » 21.7.2010 19:30

No molemmat on pumppareita, mutta 170hv mallissa on piezo-suuttimet, eli käyntiääni on vähän mielekkäämpi, turbokin on vähä isompi ja taitaa riittää tonne 200HP korville jos ohjelmoi.

DPF taitaa myös löytyä kaikista 170HV malleista, korjatkoon joku jos olen väärässä.(saatto olla, että vain 8 venttiilisissä..)
170HV versiossa turboahtimet on KKK:n valmistamia ja taitavat olla vähän kestävämpiä(?)

Heikkoudethan painottunee eniten juurikin turboahtimiin(garrett&140hv) ja kaksoismassavauhtipyöriin, ja kalliita ovat uusia, myös suuttimia on mennyt ja maksavat mansikoita.

Itse kallistuisin 140 heppaseen ja siihen sitten ohjelmaa ja turboa.

edit. 170HV malli on sitten vähän kinkkisempi ilmeisesti jos lähdetään tehoja nostamaan, DPF ja piezo-suuttimet tuo omat ongelmansa. Mutta niin, tässä ei taidettu olla nyt ainakaan vielä tehoja nostamassa. ;)

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 21.7.2010 22:12

Ajaneena molemmanlaisilla 140hv dsg:llä yli 100tkm ja 170hv manuaalilla yli 80tkm sanoisin, että ostat jokun ihan muun kuin touranin. Samalla rahalla kun uuden tai järkevän vähän ajetun saat farmari mersun..

Paul84
-
Viestit: 55
Liittynyt: 27.1.2005 15:26

ViestiKirjoittaja Paul84 » 22.7.2010 21:32

No joo ehkä päädyn tuohon 140hv..Tarkoitus ei tosiaan ole ohjelmoida.Kerkee sen mitä kerkee niin tuollakin.

Mersuun en ehkä kuitenkaan päädy. ´Tarviin auton kuitenkin 7 paikkaisena.Toyota en viitsi ottaa kun on velipojalla ja siinä sitä murhetta on ollut.Mikä vika oli Touranissa LTR kun et sitä suosittele?

pasi.
-
Viestit: 400
Liittynyt: 23.9.2004 19:43

ViestiKirjoittaja pasi. » 24.7.2010 18:18

En lähtis piristämään näitä vag konsernin autoja ollenkaan,,tulee vaan kytkin ja vaihteistovikoja..

omassa -08 20tdi:ssä (vakio) vaihdettiin uusi kytkin 50tkm:n kohdalla ravistamisen takia,nyt mittarissa 75tkm ja taas ravistaa

ja LTR:n kans samaa mieltä että osta mersu..omaan pirssiin vaihdettu 75tkm:n aikana
mittaristo,3 eri ohjelmaa ajettu sisään ennenkuin saatu moottorin vikavalo kuriin,molemmat vetonivelet,iskarin yläpään laakerit,kytkin,hammastanko+kääntömoottori.

tällä hetkellä käännettäessä rattia alle 50km/h nopeuksissa kuuluu joku saatanan ylimääräinen ääni etupäästä mitä on nyt tutkittu 4kk eikä löydy vikaa..tollasii pikkuvikoja :)

Paul84
-
Viestit: 55
Liittynyt: 27.1.2005 15:26

Mersuja heikosti tarjoilla..

ViestiKirjoittaja Paul84 » 25.7.2010 10:48

Autohan pitäs saada 7 paikkaisena ja mersuja on heikosti tarjoilla.Pitääköhän se sitten vaan siirtyä toyota corolla versoon. Autoahan ei tosiaan olisi tarkoitus ohjelmoida.

volksvääken
-
Viestit: 1136
Liittynyt: 12.5.2004 23:20

ViestiKirjoittaja volksvääken » 25.7.2010 13:56

semmonen 60tkm ihan vaan ollu toi yhdistelmä 140hv tdi + dsg -> ei mitään miellyttäviä kilometriä... mutta et vissiin DSGtä ollu ottamaskaan? :)
tällähetkellä alla tuo 66tkm ajettu tdi RS octavia, (170hv ja manuaali), ei toistaiseksi ole vielä ollut pienintäkään vikaa tekniikan puolella, taas nois 140hvs sillon oli jotain pientä (siis todella pientä)
ja niinkun arvata saattaa niin DSGtä ruuvattiin enemmän kun mitään muuta, kytkimet vaihdettiin, ohjelmoitiin moneen kertaan -> ei tullu ikinä kuntoon

Paul84
-
Viestit: 55
Liittynyt: 27.1.2005 15:26

ViestiKirjoittaja Paul84 » 25.7.2010 15:45

Joo en ole ottamassa sellasta missä on DSG..Mielelläni käytän mieluimin manuaalisesti vaihteita.Aina se manuaali on varvempi..Täytyy kyllä ihmetellä että onko menny vw niin huonoon suuntaan että pitää toyota sen takia laittaa!!Joka autossahan niitä kyllä vikoja on.Mutta eipä kiinostas olla jatkuvasti rassaamassa.

volksvääken
-
Viestit: 1136
Liittynyt: 12.5.2004 23:20

ViestiKirjoittaja volksvääken » 25.7.2010 16:19

sanotaan ny oma veikkaus että kyllä siinä toyotas sen verran vikoja on mitä vaggineiskin.. nykyään lähes joka autos jotain on jos paska säkä sattuu..
kuinkas toyota on ruosteen kans nykyään? kun esim mazda ja hondahan ruostuu jo 2-3 vuoden ikäisinä

Paul84
-
Viestit: 55
Liittynyt: 27.1.2005 15:26

ViestiKirjoittaja Paul84 » 25.7.2010 16:56

Niin no siitä en kyllä tiedä miten sen ruosteen ongelman kanssa on.Onhan niissä jokaisessa merkissä aina jotain vikaa.Pitää kuitenkin tuota kahta vaihtoehtoa miettiä tarkkaan.VW touran 2,0TDI vai Toyota Corolla Verso 2,2 D4D? Tähän asti ollu VAG autoja niin en helposti vaihtas merkkiä..

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 25.7.2010 17:01

Anjovis 220tkm ajettuna 126hv 2l d4d manuaali vm-08, vielä ei ole tarvinnut vaihtaa kuin yksi egr venttiili. Toistaiseksi ei ole muuta ongelmaa ollut. Eipä tuo ruostettakaan ole autossa havaittu vielä

Paul84
-
Viestit: 55
Liittynyt: 27.1.2005 15:26

ViestiKirjoittaja Paul84 » 26.7.2010 18:38

Ei kuulosta pahalta.Onko tietoa miten kestää sitten tuo toyota 2,2 D4D koneella olevat dieselit?Onko niissä mitään sen kummenpia vikoja.

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 26.7.2010 21:00

2,2 ilmeisesti jonkun verran ongelmia(egr)

voivat kyllä nuokin ongelmat johtua ihan käyttäjästä

automaattilootalliset on kaukaa kierrettävä

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 26.7.2010 22:31

^Eikös näissä D4D moottoreissa ole ollut sitä öljynsyöntiongelmaa...??Taisi ihan lehtijuttukin olla aikanaan aiheesta...

volksvääken
-
Viestit: 1136
Liittynyt: 12.5.2004 23:20

ViestiKirjoittaja volksvääken » 26.7.2010 22:35

lähtisin kumminkin nykypäivänä uutta autoa ostaessa liikkeelle siitä että kumpi miellyttää enemmän ajettavuudeltaa, sisustalta (PENKIT!!!), yleisolemukseltaan, ulkonäöltään ja tietenkin hintakin on suht ratkaseva tekijä..
ei kumminkaan uusissa autoissa enää ole niitä hyviä ja huonoja, ainoastaan keskivertoja :)

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 27.7.2010 7:28

No sillon ei toyotasta ole mihinkään jos penkkejä ruvetaan vertailemaan, perjantaina tilattu uusi 2l d4d entisen tilalle, saa nähdä onko tullut parannusta entiseen. ollut ongelmaa peltipurkki öljynsuodattimen kanssa, ollut jo pitkään tuo pelkkä paperinen suodatinpanos eikä ole ollut se kanssa ongelmaa


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa