Caddy ei käynnisty kuumana (1,6 D '86)
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 41
- Liittynyt: 11.5.2005 18:19
Caddy ei käynnisty kuumana (1,6 D '86)
Kylmänä käynnistyy hyvin, mutta kuumana ei lähde käyntiin.
Pyörittää starttiakin aika hitaasti, eikä lähtenyt kun työntämällä käyntiin.
Mistä lähteä ratkomaan? Oisko niin väljä kone ettei lähde käyntiin vai joku anturi menny?
Mittaristossakaan ei toimi lämpömittari, mutta tälle on luultavasti oma anturinsa?
Apuja ja vinkkejä kaivataan.
Pyörittää starttiakin aika hitaasti, eikä lähtenyt kun työntämällä käyntiin.
Mistä lähteä ratkomaan? Oisko niin väljä kone ettei lähde käyntiin vai joku anturi menny?
Mittaristossakaan ei toimi lämpömittari, mutta tälle on luultavasti oma anturinsa?
Apuja ja vinkkejä kaivataan.
-
- -
- Viestit: 41
- Liittynyt: 11.5.2005 18:19
Tänään kun vika taas ilmeni, nappasin hallin lattialta toisen akun (kunnosta ei tietoa, mutta virtaa oli 12V) caddyn akun kaveriks ja sit lähti käyntiin. Mutta yksin ei lähtenyt tällä toisellakaan akulla, tosin ei ole uusi sekään.
Minkä kokoinen akku pitäis olla diiselissä, omassa on kiinni 60A ?
Paljonko pitäis olla jännite startatessa?
Kun auto oli jäähtynyt muutaman tunnin niin ihan hyvin pamahti käyntiin.
Missä muuten tuo sammutinsolenoidi sijaitsee?
Minkä kokoinen akku pitäis olla diiselissä, omassa on kiinni 60A ?
Paljonko pitäis olla jännite startatessa?
Kun auto oli jäähtynyt muutaman tunnin niin ihan hyvin pamahti käyntiin.
Missä muuten tuo sammutinsolenoidi sijaitsee?
http://www.vwdieselparts.com/injtim.htm
Vähintään 12.4V pitää olla ja ladatussa hyvässä akussa 12.8V niin lähtee tuo kesällä sillä 60A akullakin käyntiin.
Tuossa kuvassa nestepään päällä näkyy hyvin solenoidi.
Vähintään 12.4V pitää olla ja ladatussa hyvässä akussa 12.8V niin lähtee tuo kesällä sillä 60A akullakin käyntiin.
Tuossa kuvassa nestepään päällä näkyy hyvin solenoidi.
-
- -
- Viestit: 41
- Liittynyt: 11.5.2005 18:19
Päivitetäämpä tätä hieman. Toimivan startin vaihdoin toisesta caddystä, eikä parannusta.
Kokeilin myös 100A akkua ja silti ahistaa. Startatessa akun 12,5V tippuu n. 9V.
Testasin myös buusterilla joka antoi "start" asennossa reilu 14V ja startatessa tippui 10V.
Ongelma ei ole niin suuri jos starttaa heti sammutuksen jälkeen uudestaan, mutta jos antaa olla sammuksissa n. 5min niin sen jälkeen joutuu sahaamaan jo pidempään.
Käyntiin se lähtee joskus siis vähemmällä starttaamisella ja joskus saa vääntää ihan hullun lailla.
Maadoitusta tuossa mietiskelin, mutta ei vaikuttanut asiaan jos laitto lohkosta suoraan akun napaan apuvirtakaapelin tai koneesta lukkopeltiin.
Kokeilin myös 100A akkua ja silti ahistaa. Startatessa akun 12,5V tippuu n. 9V.
Testasin myös buusterilla joka antoi "start" asennossa reilu 14V ja startatessa tippui 10V.
Ongelma ei ole niin suuri jos starttaa heti sammutuksen jälkeen uudestaan, mutta jos antaa olla sammuksissa n. 5min niin sen jälkeen joutuu sahaamaan jo pidempään.
Käyntiin se lähtee joskus siis vähemmällä starttaamisella ja joskus saa vääntää ihan hullun lailla.
Maadoitusta tuossa mietiskelin, mutta ei vaikuttanut asiaan jos laitto lohkosta suoraan akun napaan apuvirtakaapelin tai koneesta lukkopeltiin.
-
- -
- Viestit: 74
- Liittynyt: 8.8.2007 10:39
Mulla kans omas kokeiltiin kaikkia ylläolevia, samaan vikaan.
Kävi sitten ilmi että kone oli harva :(, porattiin sitten 0,5mm ylikokoon.
"Onneksi" oli jossain vaiheessa mennyt myös jako pahasti sekaisin niin sai senkin takia teettää konerempan jossa meni männät ja venttiilit uusiksi. Eli koneen pitäis nyt sitten olla niinkuin uusi...
Oletkos muuten tsekannut että sulla on jako sekä koneessa että pumpussa VARMASTI kohdallaan? Mulla oli tuossa yllä olevassa tapauksessa sitten kunnolla sekaisin kun olivat männät saaneet kipeää. Mutta tekiskö vaikka hampaan verran sivussa oleva jako tuota?
Kävi sitten ilmi että kone oli harva :(, porattiin sitten 0,5mm ylikokoon.
"Onneksi" oli jossain vaiheessa mennyt myös jako pahasti sekaisin niin sai senkin takia teettää konerempan jossa meni männät ja venttiilit uusiksi. Eli koneen pitäis nyt sitten olla niinkuin uusi...
Oletkos muuten tsekannut että sulla on jako sekä koneessa että pumpussa VARMASTI kohdallaan? Mulla oli tuossa yllä olevassa tapauksessa sitten kunnolla sekaisin kun olivat männät saaneet kipeää. Mutta tekiskö vaikka hampaan verran sivussa oleva jako tuota?
-
- -
- Viestit: 41
- Liittynyt: 11.5.2005 18:19
Pitääpä tsekata nuo myös. Mites tuon jaon kanssa? Käy kuitenkin tyhjäkäyntiä tasaisesti ja muutenkin Caddy kulkee tosi hyvin (tai siis niin hyvin kun vapari caddy voi kulkea).
Jos jako on sekaisin niin eikös sen pitäis vaikuttaa myös koneen käyntiin?
Voisko viallinen virtalukon pohja aiheuttaa moista?
Jos jako on sekaisin niin eikös sen pitäis vaikuttaa myös koneen käyntiin?
Voisko viallinen virtalukon pohja aiheuttaa moista?
vähän OT mutta samoilla ongelmilla... : Traktori siis kyseessä....
..Kaikki mitä on vaihdettu tässä vaiheessa: akut, siirtopumppu, sammutinsolenoidi, virtalukko, startti(tehostartti). Ei vaan lähde mieluisasti lämpimänä käyntiin. Mäkistartista lähtee ihan ongelmitta käyntiin. Onkos Caddyssä jakajapumppu? ...tuossa em. "mörkössä" nimittäin on.... pumppuhuoltoon?
..Kaikki mitä on vaihdettu tässä vaiheessa: akut, siirtopumppu, sammutinsolenoidi, virtalukko, startti(tehostartti). Ei vaan lähde mieluisasti lämpimänä käyntiin. Mäkistartista lähtee ihan ongelmitta käyntiin. Onkos Caddyssä jakajapumppu? ...tuossa em. "mörkössä" nimittäin on.... pumppuhuoltoon?
Täytyypä sitten miettiä pumpun viemistä huoltoon. Onko arvon raatilaisilla kokemusta mitä noin suurinpiirtein ruiskutuspumppujen huollot/korjaukset maksaa, mikä olis kohtuullisen edullinen ja hyvä paikka Treen lähiympäristössä?
Suuttimien avautumispaineilla ei lienee merkitystä tuohon käynnistyvyyteen? Ts. alhaiset avautumispaineet ilmenisi muina käyntihäiriöinä?
Suuttimien avautumispaineilla ei lienee merkitystä tuohon käynnistyvyyteen? Ts. alhaiset avautumispaineet ilmenisi muina käyntihäiriöinä?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa