Ahuun olisi tulossa ulkonen 3bar mappi mutta johtojen järjestys mapilla on hakusessa. Jos joku viittis nähdä vaivaa ja kattoa vaikka autostaan johtojen värit ja vaikka ottaa kuvan niin helpottais monen virittäjän puuhastelua. Tuollaisista autoista ainakin löytyy tämä 3bar mappi ja numero sille on -> 038906051C ja kuva olis tuolla -> http://www.autocarspare.com/img/1810/038906051c_b.jpg
A4 2,0TDi 08-> 88kW-CAGC-moott./105kW-CAGA-moott./125kW-CAHA-moott
A4 2,7TDi 08-> 140kW-CAMA/CGKA-moott
A4 3,0TDi 08-> 176kW-CAPA/CCWA-moott
Tiguan 2,0TDi 103kW-CBAB-moott
Golf 2,0TDi 09-> 81kW-CBDC-moott./103kW-CBAB-moott
T5/Multivan 2,5TDi 03-> 128kW-AXE-moott
T5/Multivan 2,5TDi 03-> 120kW-BLJ-moott
T5/Multivan 2,5TDi 03-> 96kW-AXD-moott
Golf 1,4TSi 09-> 118kW-CAVD-moott
A3 2,0TDi 03-> 100kW-AZV-moot
A6 1,9TDi 01-> 96kW-AVF/AWX-moott
Golf 2,0GTi 06-> 169kW-BYD-moott
Golf/Touran 1,4TSi 06-> 103kW-BMY-moott./125kW-BLG-moott
3bar mapin johtojen väri tai järjestys
Valvoja: ffp jäsenet
Jos ei kukaan kerro, niin hommahan on niinkin yksinkertainen kuin:
1. Pura ecun kotelointi.
2. Kytke koteloimaton ecu takaisin johtosarjaan.
3. Varmista ettei ecu ota paljaana mistään väärästä paikasta runkoon, ja täten kenties vaurioidu.
4. Avaimesta virrat päälle
5. MITTAA YLEISMITTARILLA alkuperäisen mapin pinneistä, että minkälaisia jännitteitä sinne tulee. Toimintajännite on +5V, signaali on ilmakehän paineessa reilusti alle toimintajännitteen, +0.5-1V luokkaa, ja maapinnin löytää "piippi"-toiminnolla ecun maapisteisiin kokeilemalla.
6. KIRJAA tulokset ylös.
THAT'S IT.
Aikaa menee 10min.
1. Pura ecun kotelointi.
2. Kytke koteloimaton ecu takaisin johtosarjaan.
3. Varmista ettei ecu ota paljaana mistään väärästä paikasta runkoon, ja täten kenties vaurioidu.
4. Avaimesta virrat päälle
5. MITTAA YLEISMITTARILLA alkuperäisen mapin pinneistä, että minkälaisia jännitteitä sinne tulee. Toimintajännite on +5V, signaali on ilmakehän paineessa reilusti alle toimintajännitteen, +0.5-1V luokkaa, ja maapinnin löytää "piippi"-toiminnolla ecun maapisteisiin kokeilemalla.
6. KIRJAA tulokset ylös.
THAT'S IT.
Aikaa menee 10min.
Parin päivän kuuklettelujen jälkeen löyty tolle kyseiselle 3bar mapille johtojen järjestykselle joku tolkku. Pistän Ecun pinnien järjestyksen kanssa esille kun saan mitattua ne.
Mapin järjestys. "Liittimen sisältä näkyy nämä numerot"
1.= Maadotus
2.= Lämpötila "täähän jää AHUssa ainakin tyhjäksi"
3.= Plussa
4.= Ecun signaali
Mapin järjestys. "Liittimen sisältä näkyy nämä numerot"
1.= Maadotus
2.= Lämpötila "täähän jää AHUssa ainakin tyhjäksi"
3.= Plussa
4.= Ecun signaali
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa