V6TDI (AFB) ja suutin vuotaa

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

JanaR
-
Viestit: 95
Liittynyt: 1.6.2005 20:20

V6TDI (AFB) ja suutin vuotaa

ViestiKirjoittaja JanaR » 8.7.2010 23:54

Viime aikoina on Audi alkanut vuotamaan naftaa alleen. Kyseessä siis V6TDI AFB moottorilla.
Mehut näyttää tulevan apparin puolen takimmaisen suuttimen juuresta, ei kuitenkaan paluuletkusta.
Mistä moinen voi johtua? Tarviiko uusia koko suutin (+300e hyj)? Vai onko sieltä mennyt joku tiiviste tms?
Oisin todella kiitollinen nopeasta tiedosta. Ei ole kun muutaman päivän toinen auto käytössä...

Janar

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 9.7.2010 8:33

vuotaako se suutin vai se suutin putki?

JanaR
-
Viestit: 95
Liittynyt: 1.6.2005 20:20

ViestiKirjoittaja JanaR » 9.7.2010 16:50

Putki kai se on sitten? Ensimmäinen dieseli joten en tiedä noista juuri mitään...

hammer_man
-
Viestit: 321
Liittynyt: 4.11.2009 7:56

ViestiKirjoittaja hammer_man » 10.7.2010 19:44

ei se ole mitenkään et kai putki... Se voi ihan yhtä hyvin vuotaa juurestaan suutin. Koita nyt aluksi kiristää sitä mutteria suuttimen päästä jo on päässyt löystymään.

Sit jarrukliinerillä ja paineilmalla kunnolla puhtaaksi, käytellä ja seurata mistä alkaa näkymään naftaa...

JanaR
-
Viestit: 95
Liittynyt: 1.6.2005 20:20

ViestiKirjoittaja JanaR » 10.7.2010 21:50

Olen mä sen putken kiristänyt mutta nafta tulee sieltä suuttimen juuresta venttiilikopan päälle. Pulputtaa hiljalleen kun antaa kierroksia.
Miten tollasen suuttimen saa ulos tuoltä ehjänä?

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 10.7.2010 23:10

Itsellä jeepissä oli suuttimien kanssa ongelmaa.. Vein suosiolla dieselpajalle kun saavat samalle testattua sen suuttimen penkissä yms. ja saa kerralla kuntoon.. Tuo suuttimen penkitys o hyvä tehdä aina kun suuttimen käyttää irti. Sen verran hienoa tekniikkaa ne.

Osaavat myös katsoa jos suuttimessa vikaa niin onko se korjattavissa vai pitääkö vaihtaa uuteen..

hammer_man
-
Viestit: 321
Liittynyt: 4.11.2009 7:56

ViestiKirjoittaja hammer_man » 11.7.2010 16:06

Jos et ole kätevä käsistäsi niin suosittelen myös ihan korjaamolle viemistä.

Suutin on muistaakseni yhdellä pultilla (torx tai kuusiokolo) kiinni. Sen avaamalla pitäisi lähteä nostamalla pois, todellakin vain PITÄISI.
Joskus muistan irroittaneeni mersusta päivän verran suuttimia(siis muuten oli jo purettuna). Sai antaa lekaa, väännellä ja jopa trukilla koitettiin nostaa vaan ei meinannut irrota. Jujuhan on siinä kun alkaa vuotamaan naftaa niin jumiutuu sillä seurauksella entistä tiukempaan....

sitten kun on suuttimet saanut irti niin ei muuta kun vaan tiivisteitä vaihtamaan ja takaisin paikoilleen paremmalla onnella :)

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 11.7.2010 16:38

Tietty ennen ku pääsee suutinta irroittaa on syytä ottaa suutinputket veke ja venttiilikoppa auki jotta pääsee suutimien kiinnitysrautoihin käsiksi.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 13.7.2010 8:50

Mietitäänpäs vielä sitä V6:n rakennetta, miten suuttimet on kannessa ja venttiilikopan alla.

JanaR
-
Viestit: 95
Liittynyt: 1.6.2005 20:20

ViestiKirjoittaja JanaR » 15.7.2010 17:09

Nonii!
Suutin oli kiinni sellaisella tukiraudalla mikä oli ruuvattu kanteen kahdella 10mm kannan pultilla. Suutin irtos tosi helposti ja meni paikalleen yhtä hyvin.
Tiivisteet uusittu. Makso kaikki 15e VW:llä.
Nyt pelit rokkaa eikä vuoda enää naftaa mistään.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa