Golf IV AHF ei käynnisty

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

Golf IV AHF ei käynnisty

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 13.7.2010 22:24

Hei,
Golf IV AHF sammui noin 90km/h vauhdista kuin seinään eikä käynnisty enään.

Tähän menessä tutkittu :
- Naftasuodatin vaihdettu, ei apua
- Rele 109 tutkittu ja testattu
- Vikakoodit luettu, nothing
- Ajoitus vielä tutkimatta, mikä sen muuttaisi ?, pumpun ruuvit ovat tiukalla.
- Hehkuja tuskin näillä keleillä tarvitaan.
- EGR on tulpattu
- Sammutusläppä toimii
- Sammutinsolenoidi naksahtaa 12 voltilla
- Jarrupolkimen anturi testattu vag-commilla, jarrua painaessa tulee 0 1 1 ja kytkintä painaessa 1 0 0
- Kaasupoljin toimii, 0-100%
- Tankissa on NAFTAA pikkasen vajaa puolitankkia.

Kone pyörii startilla noin 200-400 rpm kierroslukumittarin mukaan, eikä mitään ylimääräisiä mekaanisia ääniä kuulu.

Mitä tietoja moottori tarvitsee käynnistykseen ?

Tuleeko sammutussolenoidille aina virrat päällä olessa 12V ?

Voiko moottorin pyörimisanturia (G28) testata ?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 13.7.2010 22:40

Työntääkö syöttöpumppu polttoainetta? Sen voinee testata vaikka löysäämällä suutinputkee suuttimen päästä.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 13.7.2010 23:21

Jonkin verran, en tiedä paljonko sieltä pitäisi tulla ?

Jotenkin tuntuisi siltä, että se ei saa naftaa tankilta pumpulle, huomenna olisi tarkoitus koittaa laittaa imuletku irtokanisteriin ja katsoa että auttaako.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 14.7.2010 22:29

Nyt toimii, ajoitus oli hampaan verran pielessä, se pitäisi näköjään tarkistaa ihan ekaksi.

kevinc
-
Viestit: 60
Liittynyt: 3.9.2006 19:04

ViestiKirjoittaja kevinc » 14.7.2010 23:06

Aika omituinen juttu jos pumpun ajoitus pomppaa yhtäkkiä hampaalla pieleen. Eikös sillä jakopääremontin jälkeen ole jo ainakin vuosi ajeltu? Vai oliko joku pultti löystynyt ja pumppu (tai hihnapyörä) päässyt pyörähtämään?

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 14.7.2010 23:35

Jakopään osat on vaihdettu 2 vuotta / n.65tkm sitten. Kaikki pultit yms. olivat kireällä. Mielestäni nokka oli noin hampaan verran jäljessä.

Axi
-
Viestit: 1326
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 15.7.2010 8:37

Huolto-ohjelmaan kuuluu hammashihnan kireyden ja kunnon tarkastus joka huollossa. Liekö tullut tarkastettua?

kevinc
-
Viestit: 60
Liittynyt: 3.9.2006 19:04

ViestiKirjoittaja kevinc » 15.7.2010 9:25

Eikai jakohihnaa nyt oikeasti kukaan syynää joka öljynvaihdossa,? Kyllä se siellä pysyy sen 90 tkm jos asennus on tehty oikein ja osat kunnollisia. Yleensä kyllä tulee vaihto tehtyä vähän ennemminkin, mutta en ole kyllä koskaan sitä erikseen tarkistellut missään autossa.

Tomi K
-
Viestit: 68
Liittynyt: 19.12.2005 17:53

ViestiKirjoittaja Tomi K » 15.7.2010 11:07

Kylläpä se kannattaa aina öljynvaihdossa vilkaista, ainakin pumpparikoneista.

sami_p
-
Viestit: 528
Liittynyt: 23.7.2003 17:05

ViestiKirjoittaja sami_p » 15.7.2010 14:06

Kyllä suosittelen tarkistamaan vaikka noiden öljynvaihtojen yhteydessä. Kerran näky yllätti; hihnan leveydestä oli enää ½ jäljellä ja joka paikka kumimössöö täys. Tuuria, kerrankin.

kevinc
-
Viestit: 60
Liittynyt: 3.9.2006 19:04

ViestiKirjoittaja kevinc » 15.7.2010 14:26

Ja mä kun luulin että tuo huoli loppuu kun Kadett 1.6D:n pois myin :) Siinä tuli vaihdettua noin 30tkm välein remmiä ja siltikin sai jännittää kestääkö.

Pitänee vissiin alkaa kurkkimaan sinne suojuksen alle. Onneksi sen saa aika kätevästi irti, vaikka ahdas tuo A4 niin päin onkin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa