Apuja G4 1.9 tdi AJM kanssa
Valvoja: ffp jäsenet
Apuja G4 1.9 tdi AJM kanssa
Aamu alko lupaavasti goffin kanssa, mosa tulille ja hirvee pöllähdys putkesta... naputuksen saattelemana. Moottorin sammutus ja venakoppa auki kaikki rojut mielestäni ehjänä ja omilla paikoillaan. Duuniin varovasti ja päivän päätteeksi marmorille käymään, vastaus rikki on....
Nyt kysymys kuuluukin mitä on rikki? Olisiko vinkkejä,Vag-com on käytössä jos siitä jotain hyötyä.
Asentaja epäili että saattaa olla
-nostaja vika
-pumppusuutin rikki
-laakeri vamma
-tai jotain muuta... jätä toi golffi tänne viikoksi niin tutkitaan jossain välissä €€€€€€€€
vag-com printti : http://forums.offipalsta.com/picture.ph ... reid=61651
Kiitos
Nyt kysymys kuuluukin mitä on rikki? Olisiko vinkkejä,Vag-com on käytössä jos siitä jotain hyötyä.
Asentaja epäili että saattaa olla
-nostaja vika
-pumppusuutin rikki
-laakeri vamma
-tai jotain muuta... jätä toi golffi tänne viikoksi niin tutkitaan jossain välissä €€€€€€€€
vag-com printti : http://forums.offipalsta.com/picture.ph ... reid=61651
Kiitos
En oo ainakaan kuullu männäntappiviasta AJM:ssä.
AJM heikko lenkki on kannentiiviste.
Toki pitää olla oikealla luokituksella öljyt, muistaakseni eräs marmoritiskin herra kertoi, että tossa koneessa on jotkut kupit eripäin ku yleensä ja sen takia pitää olla oikeat öljyt että voitelee niitä paremmin. Oma motti oli joskus edellisen omistajan aikoina rempattu käsittääkseni tästä syystä, mutta en tiedä tarkemmin mitä oli hajonnut.
Enemmän keskustelua tuosta luokituksesta
AJM heikko lenkki on kannentiiviste.
Toki pitää olla oikealla luokituksella öljyt, muistaakseni eräs marmoritiskin herra kertoi, että tossa koneessa on jotkut kupit eripäin ku yleensä ja sen takia pitää olla oikeat öljyt että voitelee niitä paremmin. Oma motti oli joskus edellisen omistajan aikoina rempattu käsittääkseni tästä syystä, mutta en tiedä tarkemmin mitä oli hajonnut.
Enemmän keskustelua tuosta luokituksesta
No auto maannut nyt 3vkoa alansa hierarkian korkeinta mahdollista tasoa olevalla dieselkorjaamolla ja vikaa EI LÖYDY. Nyt epäilykset kohdistuvat männäntappiin...?
Onko kyseinen tappi heikkolenkki AJM moottorissa?
Jaa oikein alansa parasta tasoa. Mikä mahtaa kyseinen ala olla?
Toki, jos auto on vain maannut korjaamon pihalla, on helppo ymmärtää vian löytymättömyys.
Ekaksi auto oli vw:tä korjaavalla korjaamolla noin 1,5 vko jossa nostivat kätensä pystyyn ,emme onnistu löytämään vikaa. Jonka jälkeet liikeessä itse ehdottivat auton siirtämistä "******-****** Bosch Diesel Center on luokitukseltaan Bosch -hierarkian korkeinta mahdollista tasoa oleva diesel erikois-korjaamoon jossa vika sitten löytyi noin 1,5 vkon etsimisen jälkeen.
No alkuviikosta auto pitäisi taas olla kunnossa.... ja lompsan tyhjä...
No alkuviikosta auto pitäisi taas olla kunnossa.... ja lompsan tyhjä...
On kyllä aikamoisia pajoja jos ei tuolla ajalla noin yksinkertaista vikaa löydy :D Empä menis uskomaan että kiertokanki vääntyy vakiotehoisessa moottorissa viallisen suuttimen (väärän toteutuneen ennakon) takia ainakaan ilman että itse kuulee sitä kalinaa täysi veto päällä, toki voinut jostain muusta syystä vääntyä. Yleensä kyllä suutinvian, laakerivian, kiertokankivian ja nostajavian erottaa ihan vain korvallakin, ainakin tähän mennessä on erotettu. Tonnillahan taisi pumppariin saada jo isommat suuttimet, ois kantsinu upgreidata samalla :)
No joo, toivottavasti vika nyt viimein löytyy. Pistää vaan vihaksi kun monet arvostetut paikat ovat tällaisissakin tapauksissa niin uunoja, ja asiakas maksaa vaikka artisti möhlii tai ei osaa. Onko nostajat muuten vaihdettu samalla suutttimien kanssa?
Vian etsimistä nopeuttaa monetkin seikat:
-Miten ääni alkoi, kerrasta silloin aamulla vai pikkuhiljaa
-Minkä väristä ja hajuista "pöllähdys" oli
-Tuleeko savua muutenkin jatkuvasti tuol pöllähdyksen jälkeen, joka käynnistyksessä, ajossa?
-Vedot normaalit ja tasaiset?
-Mistä päin kalkatus kuuluu? Stetoskooppi on hyvä apuväline.
No joo, toivottavasti vika nyt viimein löytyy. Pistää vaan vihaksi kun monet arvostetut paikat ovat tällaisissakin tapauksissa niin uunoja, ja asiakas maksaa vaikka artisti möhlii tai ei osaa. Onko nostajat muuten vaihdettu samalla suutttimien kanssa?
Vian etsimistä nopeuttaa monetkin seikat:
-Miten ääni alkoi, kerrasta silloin aamulla vai pikkuhiljaa
-Minkä väristä ja hajuista "pöllähdys" oli
-Tuleeko savua muutenkin jatkuvasti tuol pöllähdyksen jälkeen, joka käynnistyksessä, ajossa?
-Vedot normaalit ja tasaiset?
-Mistä päin kalkatus kuuluu? Stetoskooppi on hyvä apuväline.
Nyt tarvittas taas apuja, korjaamolta tuli soitto aamulla. Huomenta kiertokangen yläpään hela ainakin paskana. Korjaus arvio noin 2000€ lisää. Eli rempan hinnaksi tulisi noin 4500€.
Sillon vihelsin pelin poikki! Ei saa*ana ei kyllä tehdä G4:seen mitään ton hintasta konetta.
Nyt tarvittas tietoa mikä kone käy bolt on AJM:än tilalle?
Vai olisko jollain AJM täydellisenä myynnissä?
Sillon vihelsin pelin poikki! Ei saa*ana ei kyllä tehdä G4:seen mitään ton hintasta konetta.
Nyt tarvittas tietoa mikä kone käy bolt on AJM:än tilalle?
Vai olisko jollain AJM täydellisenä myynnissä?
Kiertokangen yläpään hela ei tuolleen ykskaks yllättäen aamulla mene rikki vaan se kyllä varottelee pitemmän aikaa, ei ainakaan noissa kilometreissä pelkästä kulumisesta -> syy on muualla, esim voitelussa kuten öljyruiskusuuttimessa tai öljypumpussa mikäli helat on oikeasti kuluneet (jota en kyllä usko) --> yleensä muitakin laakeripintoja rikki mikäli öljypumppu on viallinen. Ite vaihoin kanssa kilometreillä ja virityksellä kuluneet helat uusiin 470 tkm kohdalla, remontin hinnaksi tuli noin kaksi sataa euroa alkuperäisine heloineen, koneistuksineen ja tarkastuksineen, ja yksi satanen kannentiivisteeseen ja pultteihin.
Kuluneet helat ei myöskään aiheuta tuollaista savuntupsausta, öljynvaihtovälisi on myös hieman pitkänlainen.
Mitä tarkoittaa jos korjausarvio on 2000 euroa, että kokonaishinnaksi tulisi 4500 euroa ? Tuohan on aivan posketon hinta heloista, millä pajalla sinä oikein autoasi huollat :D
Kuluneet helat ei myöskään aiheuta tuollaista savuntupsausta, öljynvaihtovälisi on myös hieman pitkänlainen.
Mitä tarkoittaa jos korjausarvio on 2000 euroa, että kokonaishinnaksi tulisi 4500 euroa ? Tuohan on aivan posketon hinta heloista, millä pajalla sinä oikein autoasi huollat :D
Viimeksi muokannut p0wer, 8.7.2010 16:15. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Korjaamon mukaan autossa olikin 2 vikaa. 3syl kiertokangen hela ja vialliset suuttimet. Vialliset suuttimet ovat kuullemma päästäneet naftaa öljyn sekaan jonka takia alakerta on myös säpäleinä. No homenna auto haetaan kuitenkin pois korjaamolta ja ruvetaan miettimään uusia kuvioita. Nyt moottori pilkkeenä lihalaatikossa ja lompsa 800€ ohuempi no jäihän tästäkin keikasta 3 huollettua pumppusuutinta.....ja lihalaatikko.
Jälleen "ammattitaitoa" havaittavissa. Pumppusuuttimet eivät mene rikki niin että ne päästäisivät polttoainetta voiteluöljyn sekaan, vaan vika on usein tandem-pumpussa joka löytyy siitä venttiilikopan/kannen päästä ja on ihan tyyppivika kaksilitraisissa ja useissa 1.9 pumppareissa myöskin. Tuo Tandemi ei oireile yleensä muuten millään muulla tavalla kuin että se alkaa aiheuttamaan tuota polttoaineen siirtymistä väärään paikkaan, tämän takia moottoriöljyt olisi syytä tarkastaa/haistaa parin tuhannen välein ja vaihtaa öljyt tarpeeksi usein uusiin, sekä huolehtia tandemipumpun hyvinvoinnista ja kunnosta esim. vaihtamalla se tarvittavin väliajoin (esim. ennen kuin se vikaantuu). Tuo polttoaineen tuoma voitelunpuute on sitten voinut aiheuttaa tuon kiertokankivian, niinkuin tuossa aikaisemmin kirjotinkin.
Näin se menee, noista eri moottorityyppien "ominaisuuksista" ja kun on perillä omistaessaan autoa, säästyy monelta vaivalta ja turhalta rahanmenolta.
Näin se menee, noista eri moottorityyppien "ominaisuuksista" ja kun on perillä omistaessaan autoa, säästyy monelta vaivalta ja turhalta rahanmenolta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa