Tuollainen pirulainen pihaan rantautui, ja jakoremmin vaihto on ajankohtainen.
Sellainen jäi askarruttamaan, notta missähän mahtaa olla tuossa 2.4D AJA koneessa ajoitusmerkit? ABL koneeseen remmi tuli joskus vaihdettua ilman merkin merkkiä mutta tuohon ei enää oikein moista viitsisi riskeerata..
Onko remmin vaihdossa muuten mitään erikoista joka tulisi huomioon ottaa, kunkkapulttia ja vesipumppua lukuunottamatta.
Kiitos etukäteen jo vittuiluista ja neuvoista.
AJA koneen jakoremmi
Valvoja: ffp jäsenet
Mulla ei ole mitään kokemusta ko. koneesta, mutta kirjaviisauksia tässä latelen.
Ajoitusmerkki on vauhtipyörässä ja syöttöpumpussa, mutta nokka-akselia varten pitäisi olla lukituslatta. Samoin syöttöpumpulle kannattaa tuo lukitustappi hommata, koska kokemuksen mukaan pumppu vääntää kyllä pahasti vastaan juuri merkin kohdalla.
Tuossa onkin jännä rakenne, kun syöttöpumppua pyöritetään nokka-akselin takapäässä olevalla pyörällä. Ajoituslatan kolo on tuon pyörän takana. Etupäästähän tuo on niinkuin jonkun perus bensakoneen remmiä vaihtais.
Vauhtipyörällä oikea kohta on O ja T -merkittyjen hampaiden välissä.
Ajoitusmerkki on vauhtipyörässä ja syöttöpumpussa, mutta nokka-akselia varten pitäisi olla lukituslatta. Samoin syöttöpumpulle kannattaa tuo lukitustappi hommata, koska kokemuksen mukaan pumppu vääntää kyllä pahasti vastaan juuri merkin kohdalla.
Tuossa onkin jännä rakenne, kun syöttöpumppua pyöritetään nokka-akselin takapäässä olevalla pyörällä. Ajoituslatan kolo on tuon pyörän takana. Etupäästähän tuo on niinkuin jonkun perus bensakoneen remmiä vaihtais.
Vauhtipyörällä oikea kohta on O ja T -merkittyjen hampaiden välissä.
Joop, tuli todettua tänään ettei AJA koneessa ole mitään toivoa vaihtaa remmiä ellei ole vw:n ajoitus työkaluja joissa tuo kampuran lukittaja tulee mukana. Noh onneksi eivät pahanhintaiset kalut olleet niin tilattiin.
Enivei..Huomenna uudestaan remmin kimppuun silti osin, toinen kyssäri joka heräsi, oli tuo syöttöpumpun remmin vaihto..Kiristetään ilmeisesti pumpulla, miten käy ajoituksen jos löysää pumpun, vaihtaa remmin ja kiristää paikalleen?
Vaatinee ilmeisesti tuon jälkeen heittokello "hoitoa" ?
Enivei..Huomenna uudestaan remmin kimppuun silti osin, toinen kyssäri joka heräsi, oli tuo syöttöpumpun remmin vaihto..Kiristetään ilmeisesti pumpulla, miten käy ajoituksen jos löysää pumpun, vaihtaa remmin ja kiristää paikalleen?
Vaatinee ilmeisesti tuon jälkeen heittokello "hoitoa" ?
Joop, tuli todettua tänään ettei AJA koneessa ole mitään toivoa vaihtaa remmiä ellei ole vw:n ajoitus työkaluja joissa tuo kampuran lukittaja tulee mukana. Noh onneksi eivät pahanhintaiset kalut olleet niin tilattiin.
Mistä hankit kalut, ja mihin hintaan?
Hivenen aihetta sivuten: Mitä eroa on AAB- ja AJA-koneiden välillä hienoisen tehoeron lisäksi?
http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=page02
"Hivenen aihetta sivuten: Mitä eroa on AAB- ja AJA-koneiden välillä hienoisen tehoeron lisäksi?"
Jos noita kahta remmiä kysyit niin ei paljon, -97 vuonna ilmestyi nuo AJA- koneet tuon venäläisen sivuston mukaan, tarkista kuvista!
"Hivenen aihetta sivuten: Mitä eroa on AAB- ja AJA-koneiden välillä hienoisen tehoeron lisäksi?"
Jos noita kahta remmiä kysyit niin ei paljon, -97 vuonna ilmestyi nuo AJA- koneet tuon venäläisen sivuston mukaan, tarkista kuvista!
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa