Elikkästä sellainen juttu tässä mietityttää että kuinka kovasti tuollaisen 1.9 TDI PD (ASZ) tulee hönkiä öljyntäyttöreijän kautta? Tuli tänään kokeiltua korkki auki ajon jälkeen ja melkoisesti tuntuu tunkevan kaasuja pihalle, ihan siis puhaltavan ja ihan jopa öljytkin roiskuu, normaalia? Isäukon transitissa ei puhalla juuri nimeksikään, toki aivan eri laite jne.
Tuli jo hädissään nappastua venakoppa irti, mutta kaikki nokat olivat hyvät yhtä lukuunottamatta, minkä muoto oli ehkä aivan hitusen muuttunut ja vähän kevyttä skraidua, paininkupissa myös aivan hitusen jälkeä kun muut näyttivät hyviltä. Myös venakopan huohotus tuntuu pelaavan paineilmalla kokeiltuna.
Tämä kaikkihan lähti siitä että tuli putsattua EGR, laippa väliin, ja samalla tehtyä huohotukselle öljynkeräyssäiliö, sillä tuntuu melkoisesti tunkevan tuota huohotusöljyä putkiin ja aina imusarjaan asti. Vai onko tuo systeemi vain sellainen että tuolla kuuluu olla painetta?Ainekin sen huohotusöljyn tuntuu pistävän matkaan...
Niin ja autohan pelittää muuten ihan normaalisti.
Tietäviltä kommentteja kaivataan
1.9 ASZ huohotus/puhallus
Valvoja: ffp jäsenet
1.9 ASZ huohotus/puhallus
Viimeksi muokannut Pokkelo, 28.4.2010 22:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kaippa ne jees on..? :D 10tkm tullut ajettua niillä, 15tkm ajattelin vaihtovälinä. Diamond Dieselit sisässä. Autolla on ajettu 138tkm.
Jotenkin vaan on sellainen muistikuva että joskus aikanaan kun kokeilin pitää korkkia auki niin ei näin kovasti hönkinyt. Niihin aikoihin oli jotkut longlife ölpät koneessa, olivat kuin vettä. Nyt vasta ekaa kertaa menossa lyhyemmän välin öljyt.
Jotenkin vaan on sellainen muistikuva että joskus aikanaan kun kokeilin pitää korkkia auki niin ei näin kovasti hönkinyt. Niihin aikoihin oli jotkut longlife ölpät koneessa, olivat kuin vettä. Nyt vasta ekaa kertaa menossa lyhyemmän välin öljyt.
Kannattais ehkä myös tarkistaa ahdistin. Itellä alko huohottamaan taannoin ja viikko sitten perjantaina sano kkk työehtosopimuksen irti akselin katkaisemalla. Garretin opaslehtisen mukaan voi öljyn paluuputkessa olla kaasua ja öljyä suhteessa 5:1 jos laakerit ja tiivikkeet pahoin kuluneet. Uusi turbo vielä paikalleen asentamatta, joten ei vielä tietoa vaikutuksista huohotukseen.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 13 vierailijaa