1.9 tdi AGR

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Vallius
-
Viestit: 25
Liittynyt: 13.12.2009 15:54

1.9 tdi AGR

ViestiKirjoittaja Vallius » 6.4.2010 21:57

Juu elikkäs itellä 97 vuosimallin a3 audi agr koneella alun perin 90hv ja autossa on joku lastu kiinni en tiedä mikä mutta 132hp ja 317Nm teholukemat mutta ei silti tunnu menevän mihinkään, siis mikä vikana. Olen jo tutkinut/korjannut seuraavat:

-Painekotelo
-Egr
-Ilmamassa tai määrä en muista kumpi se oli
-Ahdin kunnossa
-Alipaineletkut
-Ahtoputket
-Pakosarja ja pakoputki

Mitään vika koodeja ei tule missään vaiheessa(käytetty boch testeriä) mutta ei mene noille teho lukemille mihinkään. Noilla teholukemillahan auton pitäisi melkein lentää. Mitä tapahtuu jos ahtoja nostaa tuolla testerillä? nostaako se samalla syöttöä?
Paljon agr:än vakio fööni kestää ahtoja tai paljon siellä saa olla että kestää varmuudella? Ja paljon siellä pitäisi vakiona olla?

Mitä voi tehdä koneelle että sen saa kulkemaan mutta kohtuus kaikessa eli ei saisi tulla kauheita maksamaan.

Kiitos valmiiksi mahdollisista vastauksista.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 7.4.2010 7:47

Onko siihen tehty jotain muutakin, vaihdettu suuttimia tai? Jotenkin kuulostaa kovalle toi +40hv ja +100Nm pelkällä AGR:n ohjelmoinnilla.

TRF
-
Viestit: 159
Liittynyt: 30.7.2003 14:45

ViestiKirjoittaja TRF » 7.4.2010 8:30

vakio kikkare ei kestä noilla tehoilla montaa hetkeä jos niitä todella käytetään.

Vallius
-
Viestit: 25
Liittynyt: 13.12.2009 15:54

ViestiKirjoittaja Vallius » 7.4.2010 9:56

Suuttimet ilmeisesti vaihdettu kokoo isompiin mutta varmaa tietoo ei ole, koska itse en ole autolle tehnyt tämän viritys asian eteen mitään. Entinen omistaja antoi penkki paperit ja kuitit mutta näyttävät niin ihmeellisiltä kun ei lue missään vääntö käyrää, eikä muutenkaan mitään muutakuin hevosvoimat 132ps ihan ihmeellinen paperi. Ja ahtoja pitäisi paperin mukaan olla 1.2 bar, kaverin bochin testerillä tyhjä käynnillä ahtoja oli 1012, en muista yksikköä tarkemmin muutakuin, jotain pascaleita se oli, ja ajossa nousi 1321 ylimmillään. Saisiko noista ahdoista tietoo, että onko auto vakio kuosissa vai ei?

Jos sais selvää että paljo toi fööni kestää ahtoja ja paljo siellä pitäisi vakiona olla, niin auttaisi paljon asian kanssa. Ja onko kellään kokemuksia tuosta boschin testeristä että nostaako se samalla syöttöä kun se nostaa ahtoja?

Kiitosksia jo tulleista ja mahdollisesti tulevista vastauksista.

Vallius
-
Viestit: 25
Liittynyt: 13.12.2009 15:54

ViestiKirjoittaja Vallius » 7.4.2010 9:58

Niin ilmanputsari kotelo on vaihdettu R32 golffin koteloksi ja siellä k&n vapaavirtaus suodatin ja en tiedä moniko tuumanen putki on vakiona mutta tällä hetkellä 2.85 tuumaa ei katalysaattoria ja yhdellä vaimentimella, joka on kaverin Seat Ibizaan verrattuna pieni.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 7.4.2010 10:29

Toi ajossa n. 1300 tarkoittaa, että sulla on 0.3bar ahtoja siellä maksimissaan. Jos toi pitää paikkaansa, niin ei varmasti ole vetoja. Yritäpä saada vag-com lainaa ja ota logi vaikka kanavilta 8, 11 ja 3.

Vallius
-
Viestit: 25
Liittynyt: 13.12.2009 15:54

ViestiKirjoittaja Vallius » 7.4.2010 12:31

12.4 saadaan vasta tietää mitä vag-com sanoo mutta ilmotan kun tiedän. Kiitos vastauksista.

Patu
-
Viestit: 625
Liittynyt: 24.7.2003 11:21

ViestiKirjoittaja Patu » 7.4.2010 21:19

Lienekkö enää paikallaan hukkis turboa? Jos räpelletty hukkaportin tankoa? Pitäs sen kyllä jättää vikakoodi siitäkin jos ei ahdot aikanaan nouse tavoitteeseen.

Vallius
-
Viestit: 25
Liittynyt: 13.12.2009 15:54

ViestiKirjoittaja Vallius » 8.4.2010 12:02

Vakio ahdin on paikallaan eikä mitään tietoo onko räpelletty hukkaportin tankoa. Mistä sen tietää, että onko sitä räpelletty ja mitä se vaikuttaa?

Fear
-
Viestit: 119
Liittynyt: 16.7.2008 21:05

ViestiKirjoittaja Fear » 8.4.2010 16:33

Jos hukkaportintanko on esim. tärinästä löystynyt, saattaa hukkaportti olla kokoajan vähän auki eikä varmasti nosta ahtoja.

Vallius
-
Viestit: 25
Liittynyt: 13.12.2009 15:54

ViestiKirjoittaja Vallius » 11.4.2010 16:53

Kiitoksia paljon vastauksista vika löytyi. Vikana oli auki olleen hukkaportin tanko. Eikä bochin testeri löytänyt vikakoodia mistään, en ainakan enään luota siihen testeriin.

Vallius
-
Viestit: 25
Liittynyt: 13.12.2009 15:54

ViestiKirjoittaja Vallius » 11.4.2010 16:55

Tai siis auki ollut hukkaportti :D

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 11.4.2010 17:45

Ei se ole testerin vika jos sitä käyttävä henkilö ei osaa tulkita sen näyttämiä arvoja. Ei se auto näytä vikakoodia jos auton ohjelmaan ei ole koodattu vikatilaa/vikakoodia alittuneelle ahtopaineelle.

Vallius
-
Viestit: 25
Liittynyt: 13.12.2009 15:54

ViestiKirjoittaja Vallius » 11.4.2010 19:05

No on tuokin kyllä totta. Mutta kiitos kaikille, jotka tuhlasivat aikaansa auttamiseeni.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa