Golf IV ALH voimattomuus

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

Golf IV ALH voimattomuus

ViestiKirjoittaja dr_ink » 27.3.2010 18:53

Kaveri tuossa valitteli ettei golfauto tahdo enään kimpoilla kuten ennen.
Kävin ottamassa logia ja omalla persdynolla tuo kyllä tuntui sysäävän suht normaalisti 90heppaiseksi. Välillä kuulemma "heittää turbon pois pelistä" ja välillä turbolta kuuluu "ihmeellinen tsaka tsaka ääni".

Tälläistä vikakoodia tarjosi.

1 Fault Found:
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-10 - - - Intermittent

Kauheesti tosta ALH koneesta ei ole kokemusta mutta näyttäisi omaan silmään ahdot aavistuksen piikittävän turhan korkeelle.

Tässä Käppyrää
Kuva

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 27.3.2010 19:13

VNT-tankoa hieman vaan pisemmälleen ja kovaa ajoa, voi myös koittaa miten uusi n75 vaikuttaa asiaan. Imusarjan kunto kannattaa tarkistaa ja egr tukkia.

msoilua
-
Viestit: 6
Liittynyt: 24.3.2010 18:48

Ahtopaineen säätöraja ylitetty.

ViestiKirjoittaja msoilua » 27.3.2010 19:51

-Letkut sekoittuneet keskenään / irrallaan.
-Ahtopainetunnistin tai ahtopaineen säätöventtiili paskana.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 27.3.2010 20:17

Turbo käteen vaan, eli siivikon puhdistus tai kuluneen siivikon vaihto.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 27.3.2010 20:31

Tuskin on letkut sekoittuneet tai irtaallaan, ei aiheuta tuollaista "vikaa" joka nyt ei varsin vielä edes juurikaan normaalista eroa. Ahtopainetunnustinhan tuossa on mitä todennäköisimmin ehä mutta N75 voi olla jo ikääntynyt ja toimia huonommin. Siivikon puhdistus/uusiminen on yksi mahdollisuus, mutta jos vnt-pääakseli liikkuu jouhevasti ilman nykimisiä niin tähän ei ole aihetta. Siipien toiminnan tarkastamisesta löydät ohjeita varmasti mm. searchilla.

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 27.3.2010 22:22

Juu, tuota siivikon/ohjauksen sekoilua epäilen itsekkin.
Jonkun magneettiventtiilin oli kaveri tuohon noin 8kk/15tkm sitten vaihtanut kun silloin oli myös samaa ongelmaa.
Mitkään letkut tms tuossa tuskin on sekoittuneet koska öljyn ja suodattimen vaihtoa kummempaa tuolle ei ole tehty. Ahdin jonkun verran mielestäni vinkuu ja myös omistaja on huomannut "turbon suunnalta kuuluvan erikoista ääntä".
Heppu kertoi että välillä kun kaasunpäästää kiihdytyksen jälkeen niin tulee tuo "ihan ku ralliautoissa, tsaka tsaka ääni". Nyt kun käytiin autolla kierroksella niin mitään oireita tai sakkausta ei ilmennyt. Pientä vihellystä pakokaasujarrun suunnalta.

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 9.4.2010 9:18

Osaisko joku antaa vinkkejä tuon imusarjan irroitukseen?
Työkalut, lonkerot (2 lavaa) ja motivaatio on jo plakkarissa.

make1986
-
Viestit: 42
Liittynyt: 1.4.2008 18:39

ViestiKirjoittaja make1986 » 9.4.2010 10:14

Ei muutaku letkut yms irti ja sit ite imusarja on kiinni takaa 6-8kpl viiden tai kuuden millin kuusiokololla, ei muista tarkallee.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa