NUHAINEN 1,9 TDI (AGR?)
Valvoja: ffp jäsenet
NUHAINEN 1,9 TDI (AGR?)
Moi ,tuli ostettua tuollainen -00 Bora,ajettu 190tkm,mutta joku tässä mättää.....kulkuhaluja ei mielestäni ole,ollut näitä 4 jo aiemmin ja tämä kyllä selkeästi nuhaisin....polttoainettakin kuluu kokoajan n.6l/100,mikään edellisistä ei näin paljon ole minun ajossa kuluttanut.Auto kumminkin juuri kats,savu-arvo 0,58,ei savuta/haise,ei vikavaloja,ei vikakoodeja,auttakaa ny,olen uusi tällä foorumilla......
Viimeksi muokannut JOMAME, 27.1.2010 13:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ja mistä kaupasta tuli MAF ostettua? (ÄLKÄÄ OSTAKO TARVIKEP*****!)
Vain alkuperäinen Bosch ja Pierburg hyväksytään toimiksi TDI:ssä.
N75 jos sopivasti rikki niin paineet n. 0,6 eikä mene välttämättä vikatilaan, mutta tehoa uupuu.
Ajonaikainen diagnoosi melkein ainoa apu tuohon jos ei noissa em. vikaa.
Vain alkuperäinen Bosch ja Pierburg hyväksytään toimiksi TDI:ssä.
N75 jos sopivasti rikki niin paineet n. 0,6 eikä mene välttämättä vikatilaan, mutta tehoa uupuu.
Ajonaikainen diagnoosi melkein ainoa apu tuohon jos ei noissa em. vikaa.
Voisko olla vaan karstainen jo noilla kilometreillä?
http://ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=61133&=23b55e33533cef47180a75165cbb2120
http://ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=61133&=23b55e33533cef47180a75165cbb2120
Niin ja mainitsit myös että olet autoa myymässä kyseisen "ominaisuuden" takia, joten miksikäs sitä hankkimaan edes? Noin nyrkkisääntönä: alkuperäinen (bosch, pierburg) MAF toimii, tarvike ei. Vagcomilla selviää nykyisenkin MAF:n toimivuus, tosin lähes poikkeuksetta merkkikorjaamot eivät osaa/halua asiaa selvittää. Kuten TDIfreak tuossa mainitsikin, ajonaikainen testaaminen on ainoa luotettava tapa selvittää asia.
Yksi vaihtoehto toimimattomuuteen on myös karstaisuus, tämä seikka harvoin korjaantuu vaihtamalla käytetty auto toiseen käytettyyn.
Yksi vaihtoehto toimimattomuuteen on myös karstaisuus, tämä seikka harvoin korjaantuu vaihtamalla käytetty auto toiseen käytettyyn.
-
- -
Löytyiskö keltään MAF:in ja N75 varaosanumeroita ja/tai Bosch-numeroita? Mulla tuollainen 66kW Passatti teki aamulla sen, että menio oli todella tukkoista 2000rpm:n jälkeen. Teki sitä koko työmatkan 100km. Perille päästyäni sammutin auton ja löin uudelleen käyntiin -> Vika katosi.
Olisko kellään mahkuja lukea tuosta mun autosta vikakoodeja joku torstai-ilta Vantaalla???
Olisko kellään mahkuja lukea tuosta mun autosta vikakoodeja joku torstai-ilta Vantaalla???
-
- -
-
- -
Noniin, hain eilen Motonetistä alkuperäisen Pierburgin N75 venttiilin tuohon TDi Passattiin ja taas meno jatkuu. Mulla tosiaan rivakammassa kiihdytyksessä teho tippui ja pysyi alhaalla seuraavaan uudelleenkäynnitykseen saakka. Tosin teki jo sitä, että uudeleen käynnistyksessä hehkunvalo saattoi jäädä vilkkumaan...
Mutta nyt toimii taas kuin sveitsiläinen kello, eli tehoyksikköäkin vaan takaisin asentamaan.
Mutta nyt toimii taas kuin sveitsiläinen kello, eli tehoyksikköäkin vaan takaisin asentamaan.
-
- -
mie en tiiä mut itte käytin joku tuhatkilsaa sitten dieselinlisäainetta joka putsaa järjestelmän. joku tankillinen lisäyksen jälkeen auto rupes kiihtymään ihan tolkuttoman hyvin verraten edelliseen, kulutus tippu puolilitraa sadalle.. sit tuli ihan ihmeellinen kulutuspiikki, pääsin 490km tankilla jolla normisti pääsee 880 -930km. lisäaine oli aukassub myös tukkeumat paluuputkista/hapertumat ja polttoaine suihkus pihalle, mut ei niin paljoa et kapiiniin ois haju tullu.. vaihdoin kaikki polttoaine letkut ja alipaineletkut samalla kertaa. kulutus vähentynyt entisestään 0.2l sadalle..
koneena vanha aaz, kulutus 5.5l sadalle matkaajossa
lisäaine oli tätä parasta mitä saa ja saa vain korjaamoiden kautta, yksityisille ei myyntiä..
koneena vanha aaz, kulutus 5.5l sadalle matkaajossa
lisäaine oli tätä parasta mitä saa ja saa vain korjaamoiden kautta, yksityisille ei myyntiä..
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”