NUHAINEN 1,9 TDI (AGR?)

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

JOMAME
-
Viestit: 70
Liittynyt: 16.1.2010 13:45

NUHAINEN 1,9 TDI (AGR?)

ViestiKirjoittaja JOMAME » 16.1.2010 14:22

Moi ,tuli ostettua tuollainen -00 Bora,ajettu 190tkm,mutta joku tässä mättää.....kulkuhaluja ei mielestäni ole,ollut näitä 4 jo aiemmin ja tämä kyllä selkeästi nuhaisin....polttoainettakin kuluu kokoajan n.6l/100,mikään edellisistä ei näin paljon ole minun ajossa kuluttanut.Auto kumminkin juuri kats,savu-arvo 0,58,ei savuta/haise,ei vikavaloja,ei vikakoodeja,auttakaa ny,olen uusi tällä foorumilla......
Viimeksi muokannut JOMAME, 27.1.2010 13:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 16.1.2010 14:50

Hakua voi käyttää, mutta ilmassamittari (MAF) voisi olla syynä.

JOMAME
-
Viestit: 70
Liittynyt: 16.1.2010 13:45

ViestiKirjoittaja JOMAME » 16.1.2010 14:53

MAF on uusi.....

protoni
-
Viestit: 145
Liittynyt: 11.7.2007 6:55

ViestiKirjoittaja protoni » 16.1.2010 17:54

Juuttuvasiipinen ahdin tai N75? Varmaan kannattaa alottaa vikakoodien luvulla.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 16.1.2010 19:02

ei taida AGRstä löytyä juuttuvasiipistä...

JOMAME
-
Viestit: 70
Liittynyt: 16.1.2010 13:45

ViestiKirjoittaja JOMAME » 16.1.2010 21:23

Ei vikakoodeja(Laakkonen)

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 16.1.2010 22:04

Ja mistä kaupasta tuli MAF ostettua? (ÄLKÄÄ OSTAKO TARVIKEP*****!)
Vain alkuperäinen Bosch ja Pierburg hyväksytään toimiksi TDI:ssä.

N75 jos sopivasti rikki niin paineet n. 0,6 eikä mene välttämättä vikatilaan, mutta tehoa uupuu.

Ajonaikainen diagnoosi melkein ainoa apu tuohon jos ei noissa em. vikaa.

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 16.1.2010 22:06

Voisko olla vaan karstainen jo noilla kilometreillä?

http://ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=61133&=23b55e33533cef47180a75165cbb2120

JOMAME
-
Viestit: 70
Liittynyt: 16.1.2010 13:45

ViestiKirjoittaja JOMAME » 16.1.2010 22:20

Mistä siis hankkia uusi MAF???Mitä maksaa/kuinka voisin varmistua aiheesta ilman NS.merkkiliikettä???

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 16.1.2010 23:35

vastahan mainitsit että MAF on uusi?? Sitten ei tiedätä mistä se on ostettu ym...

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 17.1.2010 1:05

Niin ja mainitsit myös että olet autoa myymässä kyseisen "ominaisuuden" takia, joten miksikäs sitä hankkimaan edes? Noin nyrkkisääntönä: alkuperäinen (bosch, pierburg) MAF toimii, tarvike ei. Vagcomilla selviää nykyisenkin MAF:n toimivuus, tosin lähes poikkeuksetta merkkikorjaamot eivät osaa/halua asiaa selvittää. Kuten TDIfreak tuossa mainitsikin, ajonaikainen testaaminen on ainoa luotettava tapa selvittää asia.

Yksi vaihtoehto toimimattomuuteen on myös karstaisuus, tämä seikka harvoin korjaantuu vaihtamalla käytetty auto toiseen käytettyyn.

JOMAME
-
Viestit: 70
Liittynyt: 16.1.2010 13:45

ViestiKirjoittaja JOMAME » 17.1.2010 16:22

Ja sellainen ilmiö myös että kylmänä kun käynnistää niin kierrokset pomppaavat hetkellisesti n,1600rpm,lämpimänä ei tee näin........

Jkj
-
Viestit: 32
Liittynyt: 6.5.2008 15:40

ViestiKirjoittaja Jkj » 17.1.2010 22:37

Mulla AHU passat teki juuri tuon hetkellisen kierrosten nousun käynnistettäessä kylmänä ja joskus lämpimänäkin. Syynä oli rikkinäinen N75. Muita oireita oli tehonpuute, vikatila ym.

JOMAME
-
Viestit: 70
Liittynyt: 16.1.2010 13:45

ViestiKirjoittaja JOMAME » 18.1.2010 5:01

Kellään Vagcomia Kanta-Hämeessä,jos sillä tulisi asiaan varmuus,korvausta vastaan tietenkin.........

vierailija
-
Viestit: 40
Liittynyt: 21.2.2008 8:52

ViestiKirjoittaja vierailija » 20.1.2010 7:21

Löytyiskö keltään MAF:in ja N75 varaosanumeroita ja/tai Bosch-numeroita? Mulla tuollainen 66kW Passatti teki aamulla sen, että menio oli todella tukkoista 2000rpm:n jälkeen. Teki sitä koko työmatkan 100km. Perille päästyäni sammutin auton ja löin uudelleen käyntiin -> Vika katosi.
Olisko kellään mahkuja lukea tuosta mun autosta vikakoodeja joku torstai-ilta Vantaalla???

vierailija
-
Viestit: 40
Liittynyt: 21.2.2008 8:52

ViestiKirjoittaja vierailija » 21.1.2010 8:01

Otin kokeeksi tehoboksin pois, eikä oireillut sen jälkeen. Nostaako tuollainen säädettävä boksi ahtoja liikaa, että tuo N75 alkaa herjailemaan? Vai onko N75 vaan herjailemassa lopun alkua?

vierailija
-
Viestit: 40
Liittynyt: 21.2.2008 8:52

ViestiKirjoittaja vierailija » 27.1.2010 6:57

Noniin, hain eilen Motonetistä alkuperäisen Pierburgin N75 venttiilin tuohon TDi Passattiin ja taas meno jatkuu. Mulla tosiaan rivakammassa kiihdytyksessä teho tippui ja pysyi alhaalla seuraavaan uudelleenkäynnitykseen saakka. Tosin teki jo sitä, että uudeleen käynnistyksessä hehkunvalo saattoi jäädä vilkkumaan...
Mutta nyt toimii taas kuin sveitsiläinen kello, eli tehoyksikköäkin vaan takaisin asentamaan.

topi69
-
Viestit: 64
Liittynyt: 7.1.2007 0:29

ViestiKirjoittaja topi69 » 27.1.2010 12:47

Ja puhutaanko edelleen AGR-koneesta jossa on hukkaporttiturbo (tietääkseni)
Mulla ahtaa välillä liikaa ja menee vikatilaan, sammutus nollaa tilan ja taas toimii kunnes esim motarilla ahtaa taas liikaa. Vikakoodi ilmoittaa tämän, eli onkos tuo N75 pikkuhiljaa tiensä päässä. Ajettu 255k

JOMAME
-
Viestit: 70
Liittynyt: 16.1.2010 13:45

ViestiKirjoittaja JOMAME » 27.1.2010 13:10

Mä en tiedä mistä pitäs lähtee liikkeelle....nyt ostettu 70L polttoainetta ja ajettu 980km,kai se paree olis kun rupeis oikeesti myymään tätä,ei vikakoodeja,ei hajuja/savuja,vuotoja...............

santikko
-
Viestit: 123
Liittynyt: 27.5.2009 15:46

ViestiKirjoittaja santikko » 31.1.2010 20:40

mites uskaltaako autolla ajaa pitemmän matkan maffin liitin irrotettuna? kun heittää tota limb modee päälle, sais hiukan testattua ja jos toimii niin sais ajaa toimivana kotiin? matka olis rapia 100km?

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 31.1.2010 22:36

Voi sillä ajella piuha irti jos ei ole mitään oikeaa mekaanista vikaa.

Vallius
-
Viestit: 25
Liittynyt: 13.12.2009 15:54

ViestiKirjoittaja Vallius » 6.4.2010 21:26

Itellä ainakin 97vm Audi a3 lähti kulkemaan paremmin kun putsasi painekotelon sekä egr:än.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 6.4.2010 21:39

Onko jarrutuntuma muuttunut ? Nimittäin itse selvitin syytä siihen, että miksi AHF -kone menee vikatilaa helposti, vaikka kaikki pitäisi olla kunnossa. Vikapaikkana oli alipainepumpun letkulähtö, joka oli murtunut.

nakunaakka
-
Viestit: 79
Liittynyt: 1.4.2006 0:48

ViestiKirjoittaja nakunaakka » 9.4.2010 9:11

mie en tiiä mut itte käytin joku tuhatkilsaa sitten dieselinlisäainetta joka putsaa järjestelmän. joku tankillinen lisäyksen jälkeen auto rupes kiihtymään ihan tolkuttoman hyvin verraten edelliseen, kulutus tippu puolilitraa sadalle.. sit tuli ihan ihmeellinen kulutuspiikki, pääsin 490km tankilla jolla normisti pääsee 880 -930km. lisäaine oli aukassub myös tukkeumat paluuputkista/hapertumat ja polttoaine suihkus pihalle, mut ei niin paljoa et kapiiniin ois haju tullu.. vaihdoin kaikki polttoaine letkut ja alipaineletkut samalla kertaa. kulutus vähentynyt entisestään 0.2l sadalle..

koneena vanha aaz, kulutus 5.5l sadalle matkaajossa
lisäaine oli tätä parasta mitä saa ja saa vain korjaamoiden kautta, yksityisille ei myyntiä..


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa