Ahtopaineet hukassa portterista
Valvoja: ffp jäsenet
Ahtopaineet hukassa portterista
Transporter 2.5tdi -99 ei löydy tehoja...maf vaihdettu...mutta ahtopaineita ei ota...2päivää otti ahtopaineita ja taas ei...merkkikorjaamossa sanoi et hukkaportti auki...(epäili) =)) aiemmin vikakoodi ahtopaineen säätöventtiili....mut kumma et toimi par päivää...pitäiskö vaihtaa merkkikorjaamon hepusta huolimatta N75 vai ahtopaine anturi ??
Kyllähän noi vikakoodit aina jotain kertoo. Olisko ahtop.säätövena paskaantunu ja jumittaa? Sitähän voi yrittää tekohengittää puhdistusaineilla, crc:llä ym. litkulla.
Tarkista vielä onko hukkaportin kello kiinni kunnolla? Se on muutamalla ruuvilla kiinni siinä pesän kyljessä ja joskus kiinnityspultit löystyy --> hukkaportti ei toimi.
Tarkista vielä onko hukkaportin kello kiinni kunnolla? Se on muutamalla ruuvilla kiinni siinä pesän kyljessä ja joskus kiinnityspultit löystyy --> hukkaportti ei toimi.
Noniin...ei alkanut pelittään...auto lohkolämmityksessä ja sit ku lähtee ajaan ni ei vetoja ei sit yhtään...just 80 km/h...ajoin n50km ni sai kulkemaan kaasu pohjassa vähän yli 100km/h....ei ota kierroksiakaan kuin reilu 3000rpm ja sen ottaa kun on aikansa ajanut .suodattimet vaihdettu....mistäs vikaa vois taas etsiä....?
Kyllä vikakoodeista kannattaisi lähteä ensimmäisenä syypäätä etsimään. Kuitenkin kun melko selvää että vikatilassa on. Ja jos vikakoodeista ei itse tolkkua ota, niin postaa ne tänne. Kyllä joku osaa kertoa mitä pitäisi tehdä. Jos itsellä ei ole vikakoodin lukulaitteita, niin kannattaa pistää vähän suuntanumeroa ilmi, jos vaikka joku hyväsydämminen ffp:läinen kävisi ne lukemassa.
Noniin...ei alkanut pelittään...auto lohkolämmityksessä ja sit ku lähtee ajaan ni ei vetoja ei sit yhtään...just 80 km/h...ajoin n50km ni sai kulkemaan kaasu pohjassa vähän yli 100km/h....ei ota kierroksiakaan kuin reilu 3000rpm ja sen ottaa kun on aikansa ajanut .suodattimet vaihdettu....mistäs vikaa vois taas etsiä....?
Itselläni Seat Toledo 1.9 TDI 85kw vm 2000 ja kylmänä ei oikein vedä, tosin vedot palautuvat normaaliksi melko pian ajoon päästyä, sanotaan, että 500-1000 m jälkeen vetää jo "normaalisti".
Hommasin kaapelin ja luin vikakoodit tuosta autostani ja yksi vika löytyi:
19561 - Valve for Intake Manifold Flap (N239): Open or Short to Ground
P3105 - 35-10 - - - Intermittent
Pikaisesti katselin noita liitoksia tuolla ja suihkuttelin CRC:tä, muttei vielä ainakaan vaikuttanut poistuvat, en tosin tiedä vielä onnistuuko edes tuolla VAG-COM versiolla kuittaukset (perusversio rosstechin sivuilta)?
Siinä tutkiessani huomasin, että kuvassa ympyröity letku oli puoliksi poikki tuon pidikkeen luonta, joten laitoin siihen ensihätään teippivirityksen. Täytyy hommata uudet letkut. Mikä letku tuo on ja millä tavalla voisi tuo vika oirehtia? http://koti.mbnet.fi/mlaine/roina/seat/Seat_toledo_1.9_TDI_letku.JPG
Lisäyt 2.4.2010 ->
Löyty tuo vikakoodin aiheuttaja, kolvailin pätkän väliin ja suojasin kutisteella + teipillä ja nollasin vikakoodit.
Viimeksi muokannut Grazzi, 2.4.2010 18:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 357
- Liittynyt: 27.5.2006 18:13
NYT TOIMII =)
Vika löytyi. Turbon imupuolen putki oli väljä . Tiivistin sen niin viat loppui siihen =)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa