Ahtopaineet hukassa portterista

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

L_M
-
Viestit: 12
Liittynyt: 31.12.2009 15:23

Ahtopaineet hukassa portterista

ViestiKirjoittaja L_M » 14.1.2010 18:18

Transporter 2.5tdi -99 ei löydy tehoja...maf vaihdettu...mutta ahtopaineita ei ota...2päivää otti ahtopaineita ja taas ei...merkkikorjaamossa sanoi et hukkaportti auki...(epäili) =)) aiemmin vikakoodi ahtopaineen säätöventtiili....mut kumma et toimi par päivää...pitäiskö vaihtaa merkkikorjaamon hepusta huolimatta N75 vai ahtopaine anturi ??

NSUman
-
Viestit: 403
Liittynyt: 1.8.2003 15:38

ViestiKirjoittaja NSUman » 14.1.2010 18:49

Kyllähän noi vikakoodit aina jotain kertoo. Olisko ahtop.säätövena paskaantunu ja jumittaa? Sitähän voi yrittää tekohengittää puhdistusaineilla, crc:llä ym. litkulla.

Tarkista vielä onko hukkaportin kello kiinni kunnolla? Se on muutamalla ruuvilla kiinni siinä pesän kyljessä ja joskus kiinnityspultit löystyy --> hukkaportti ei toimi.

L_M
-
Viestit: 12
Liittynyt: 31.12.2009 15:23

ViestiKirjoittaja L_M » 18.1.2010 20:18

Kiitos tiedoista...Hukkaportin kello oli kiinni. ja litkua suhuuttelin venttiiliin ... taidan vaihtaa sen... joskos sit heräis "laatikko" liikkumaan

L_M
-
Viestit: 12
Liittynyt: 31.12.2009 15:23

ViestiKirjoittaja L_M » 29.1.2010 23:27

Noniin...ei alkanut pelittään...auto lohkolämmityksessä ja sit ku lähtee ajaan ni ei vetoja ei sit yhtään...just 80 km/h...ajoin n50km ni sai kulkemaan kaasu pohjassa vähän yli 100km/h....ei ota kierroksiakaan kuin reilu 3000rpm ja sen ottaa kun on aikansa ajanut .suodattimet vaihdettu....mistäs vikaa vois taas etsiä....?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 29.1.2010 23:35

Kyllä vikakoodeista kannattaisi lähteä ensimmäisenä syypäätä etsimään. Kuitenkin kun melko selvää että vikatilassa on. Ja jos vikakoodeista ei itse tolkkua ota, niin postaa ne tänne. Kyllä joku osaa kertoa mitä pitäisi tehdä. Jos itsellä ei ole vikakoodin lukulaitteita, niin kannattaa pistää vähän suuntanumeroa ilmi, jos vaikka joku hyväsydämminen ffp:läinen kävisi ne lukemassa.

L_M
-
Viestit: 12
Liittynyt: 31.12.2009 15:23

ViestiKirjoittaja L_M » 30.1.2010 10:47


hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 30.1.2010 14:47

MAP anturin vialta kuulostaa. On suht selvä vikatila,

L_M
-
Viestit: 12
Liittynyt: 31.12.2009 15:23

ViestiKirjoittaja L_M » 9.2.2010 17:06

Bosch uus maf paikalla...N75 tulee huomenna...aiemmin herjas sitä....ja nyt kun luin vikakoodit elekman E SKANNERILLA niin ilmoitti et "imusarjan paine".....mustaa tuprauttelee putkesta eikä kulje ei mihkään....vaihdan sen N75 huomenna....joskos vika ei sit uusiutuisi ?

L_M
-
Viestit: 12
Liittynyt: 31.12.2009 15:23

ViestiKirjoittaja L_M » 10.2.2010 19:48

Nyt on N75 vaihdettu ja letku hukkaportin kellolle....sen jälk...testi ajolla antoi 5 kertaa vielä vikakoodin "imusarjan paine" mut ei enää ja auto vetää jo paremmin......liekö enää vain paikat tukossa....mistä näkis et kaikki lekut on oikeilla paikoilla...kiitos auttajille =)

L_M
-
Viestit: 12
Liittynyt: 31.12.2009 15:23

ViestiKirjoittaja L_M » 10.2.2010 21:52

samaa vikakoodia taas puskee...mikä kalvorasia/kello on imusarjassa josta lähtee letku N75 päällä olevalle venttiilille....se letku ol vaihdon tarpeessa....mitä venttiiliä se ohjaa...? ku vielä herjaa "imusarjan paine"..

Baltic
-
Viestit: 267
Liittynyt: 6.8.2003 12:52

ViestiKirjoittaja Baltic » 11.2.2010 8:32

Soon EGR venttiiliä ohjaava kalvorasia.
Päästää pakokaasua imusarjaan.

L_M
-
Viestit: 12
Liittynyt: 31.12.2009 15:23

ViestiKirjoittaja L_M » 14.2.2010 15:06

Vaihdoin kaikki pikkuletkut ja poistin vikakoodit niin heti antoi vikakoodin "imusarjan paine" ja antoi koko ajan samaa koodia niin en muuta keksinyt kuin kenkää ja rajusti kaasu pohjassa kaikilla vaihteilla niin alkoi vetämään. Nyt ei anna enää vikakoodia. Kiitos auttajille

L_M
-
Viestit: 12
Liittynyt: 31.12.2009 15:23

ViestiKirjoittaja L_M » 23.3.2010 21:06

Samaa vikaa ilmoittelee välillä eikä vedä. Voisko olla liitosvuoto ennen turboa siinä liitos on väljä (ilman putsari--turbo väliputki muovinen). Ajattelin niin et saa enemmän ilmaa mitä maf mittaa.

Grazzi
-
Viestit: 47
Liittynyt: 8.5.2005 10:25

ViestiKirjoittaja Grazzi » 23.3.2010 21:43

Noniin...ei alkanut pelittään...auto lohkolämmityksessä ja sit ku lähtee ajaan ni ei vetoja ei sit yhtään...just 80 km/h...ajoin n50km ni sai kulkemaan kaasu pohjassa vähän yli 100km/h....ei ota kierroksiakaan kuin reilu 3000rpm ja sen ottaa kun on aikansa ajanut .suodattimet vaihdettu....mistäs vikaa vois taas etsiä....?


Itselläni Seat Toledo 1.9 TDI 85kw vm 2000 ja kylmänä ei oikein vedä, tosin vedot palautuvat normaaliksi melko pian ajoon päästyä, sanotaan, että 500-1000 m jälkeen vetää jo "normaalisti".

Hommasin kaapelin ja luin vikakoodit tuosta autostani ja yksi vika löytyi:

19561 - Valve for Intake Manifold Flap (N239): Open or Short to Ground
P3105 - 35-10 - - - Intermittent

Pikaisesti katselin noita liitoksia tuolla ja suihkuttelin CRC:tä, muttei vielä ainakaan vaikuttanut poistuvat, en tosin tiedä vielä onnistuuko edes tuolla VAG-COM versiolla kuittaukset (perusversio rosstechin sivuilta)?

Siinä tutkiessani huomasin, että kuvassa ympyröity letku oli puoliksi poikki tuon pidikkeen luonta, joten laitoin siihen ensihätään teippivirityksen. Täytyy hommata uudet letkut. Mikä letku tuo on ja millä tavalla voisi tuo vika oirehtia? http://koti.mbnet.fi/mlaine/roina/seat/Seat_toledo_1.9_TDI_letku.JPG

Lisäyt 2.4.2010 ->

Kuva

Löyty tuo vikakoodin aiheuttaja, kolvailin pätkän väliin ja suojasin kutisteella + teipillä ja nollasin vikakoodit.
Viimeksi muokannut Grazzi, 2.4.2010 18:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

rekke
-
Viestit: 73
Liittynyt: 27.7.2006 13:23

ViestiKirjoittaja rekke » 24.3.2010 12:11

ettei jäis se paskan kierrätys venttiili raolleen ja paineet karkais imusarjasta sitä kautta pois?

AhdettuSiitin
-
Viestit: 357
Liittynyt: 27.5.2006 18:13

ViestiKirjoittaja AhdettuSiitin » 24.3.2010 12:47

nykäse se egr:n letku pois paikoltaan ;)

L_M
-
Viestit: 12
Liittynyt: 31.12.2009 15:23

NYT TOIMII =)

ViestiKirjoittaja L_M » 7.4.2010 21:04

Vika löytyi. Turbon imupuolen putki oli väljä . Tiivistin sen niin viat loppui siihen =)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa