Ahtopaineen säätöventtiili 1.9tdi ahu passat -97

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

maady
-
Viestit: 25
Liittynyt: 4.6.2007 20:35

Ahtopaineen säätöventtiili 1.9tdi ahu passat -97

ViestiKirjoittaja maady » 22.3.2010 17:57

-Voisiko joku neuvoa kumpi on kumpi. Toinen venttiili on turbon vieressä keulassa ja toinen ahto putken alla rintapellin edessä. Kumpi on N75?

-Kummassa mahtaa olla todennäköisesti vika, kun ahdot huitelee korkealla ja kone välillä menee vikatilaan, eli tehot katoaa.?

JUUeikunn
-
Viestit: 82
Liittynyt: 17.9.2007 9:42

ViestiKirjoittaja JUUeikunn » 22.3.2010 18:13

Se siellä turbon vieressä oleva klöntti on tuo N75, kolme letkua ja yks sähkötöpseli.

A

henris2
-
Viestit: 26
Liittynyt: 17.12.2009 20:26

ViestiKirjoittaja henris2 » 22.3.2010 18:16

n75 eli ahtopaineensäätöventtiili näyttäisi olevan siellä turbon lähettyvillä. Ja se toinen on ilmeisesti pakokaasujen takaisinkierrätyssolenoidi. Näin tuosta Autodatasta pikaisesti vilkaisin.

edit. joku olikin nopeempi =)

maady
-
Viestit: 25
Liittynyt: 4.6.2007 20:35

ViestiKirjoittaja maady » 22.3.2010 18:30

Kummassa venttiilissä vika voisi olla.Ei tietoa eikä kannattaisi summassa vaihtaa
Onko vika n75 vai siinä toisessa
Minkä hintaisia kyseiset venttiilit on

henris2
-
Viestit: 26
Liittynyt: 17.12.2009 20:26

ViestiKirjoittaja henris2 » 22.3.2010 18:36

Vikakoodit auttais huomattavasti, mutta oireista päätellen uskoisin sen olevan n75.
Motonet tarjoaa seuraavaa:
Ahdonsäätösolenoidi VAG-T/TDi
1,9TDi 96->00 66kW-AHU-moott. Ahdonsäätösolenoidi [1996-2000]
Hinta: 54.90 €

Noista on jo jutusteltu monet kerrat. Merkkiliikkeestä jos haet niin hinta lähempänä satkua

maady
-
Viestit: 25
Liittynyt: 4.6.2007 20:35

ViestiKirjoittaja maady » 26.3.2010 20:17

Kiitos neuvoista.

Vaihdettiin n75 venttiili ja sen jälkeen ei ole mennyt kertaakaan vikatilaan.
Ahtopaineet nyt n. kilonverran ,ennen ne oli 1.8.Toimii kuin enkeli.

.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 26.3.2010 20:18

Mulla oli 1.9tdi VNT koneessa kans sama homma. Kymmenen ekaa kilsaa ei ahtanut ja sen jälkeen kun toimi niin piikitti yli 2bar (elektroninen mittari sekos :D) Uudella pysyy 1.3 barissa.

Thejudge
-
Viestit: 22
Liittynyt: 2.4.2008 18:30

ViestiKirjoittaja Thejudge » 28.3.2010 16:53

Juu tuata. ASV:stä vissiin säätösolenoidi poikinu... Siispä turistina tässä kyselen, että käykö muitten koneitten vastaavat "juhanit" vai onko oltava just ASV:n???

EDIT:siis ei tai siis joo, löyty sakasalaiset sivut josta osanumerolla löytyy lista...
Autodata kerto että overboost-vika muistissa ja N75 ohjausvika päällänsä koko ajan... -> veti vikatilaan tämäntästä... Vikamuisti tyhjäks ja uus n75, ni ny tuntus toimivan "normaalisti". Tosin epäilen että turhaan vaihdettiin n75, näytti olleen valmistettu -09... Eli nyt olis yks ylimääränen nurkissa, jos jollain tarvetta...


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa