yllättäen taas pikkusen mittari ongelmia. eli lämpö ja polttoaine viisari nousee tappiin ylös ja kiekkakello kuolee, taustavalot sammuu... samalla syttyy pitkien merkkivalo, ja muuten sähköt katoaa mittaristolta. poikkeuksena matkamittari. kuitenkin kaikki toiminnot toimii kuten pitää, vilkut, pitkät ym ym...
tarkennusta, jos säädän taustavaloja himmeäksi, kiekkakello alkaa pelittään, mut polttoaine ja lämpötila viisarit jää ylös. kelloon tulee säädön jälkeen numerot. mut virrat on oikein hävinnyt koska kellonaika on mennyt nollille...
oiskos jollain jotain kivaa apua moiseen, tiedän että noissa on ollut yleisesti vikaa mut tahtoisin vehkeet kuntoon...
kiitos jo etukäteen, tiedän etten ole ongelman kanssa yksin :)
eikös kellään ole mitään apua ??
-- viisaampien vastauksia ootellessa, mutta itekseni päättelin että voiskos olla mittariston himmentimessä tämän vian sydän... ---
T4 mittari ongelma
Valvoja: ffp jäsenet
http://www.variantclub.fi/phpbb/viewtop ... mittaristo
Paljon on, vanhemmissa oli jännitesäädin vikoja, uudemmissa anturi/virtalukonpohja/katkaisin ja mittaristo...? Joudut jostain aloittamaan, autopurkamoilta ensin kyselemään.
Paljon on, vanhemmissa oli jännitesäädin vikoja, uudemmissa anturi/virtalukonpohja/katkaisin ja mittaristo...? Joudut jostain aloittamaan, autopurkamoilta ensin kyselemään.
Anturiviat haluaisin ohittaa koska silloin kun mittarit toimivat, ne näyttävät ihan oikein, toisinaan sähköjen hävitessä, pieni kalautus nyrkillä kojetaulun päälle herättää mittarit henkiin, ja tosiaan se himmentimellä mittarivalojen poisto palauttaa kiekkamittarin toimintaan. Auto kun on hetken seisonut niin mittarit toimimat lähes aina moitteetta, joskus sähkö katoaa ajossa joskus kun sytyttää valot...
Luulisi että se kopautus kertoo viasta joka sijaitsee mittariston jossain läheisyydessä...
Ehdotuksia otetaan auliisti vastaan. En keksi enää mitä testaisin...
Luulisi että se kopautus kertoo viasta joka sijaitsee mittariston jossain läheisyydessä...
Ehdotuksia otetaan auliisti vastaan. En keksi enää mitä testaisin...
Motonetin valokatkaisin maksaa muistaakseni 14€, sillä voi aloittaa. En oikein usko, että himmentimessä olisi vikaa, sillä omassani pätki alkuperäinen valokatkaisijan himmennin, mikä ei vaikuttanut muuhun kuin valaistuksen pätkimiseen.
Toinen, mikä kannattaa vaihtaa melkein jo varalta, on virtalukon pohja. Varsinkin, kun se tässä mallissa on niin ylettömän yksinkertainen jobi. Tuon osan hakisin marmoritiskiltä.
Sitten on ne mittariston juotokset, eli kolmijalkaisen säätimen liitos juotoksella kiinteäksi.
Toinen, mikä kannattaa vaihtaa melkein jo varalta, on virtalukon pohja. Varsinkin, kun se tässä mallissa on niin ylettömän yksinkertainen jobi. Tuon osan hakisin marmoritiskiltä.
Sitten on ne mittariston juotokset, eli kolmijalkaisen säätimen liitos juotoksella kiinteäksi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 18 vierailijaa