Isompi akku Golffiin

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

topi69
-
Viestit: 64
Liittynyt: 7.1.2007 0:29

Isompi akku Golffiin

ViestiKirjoittaja topi69 » 14.12.2009 16:23

Eli, minkä kokoisen (Ah) akun olette saanet laitettua suoraan IV TDI -00 Golffiin ilman kikkailuja?
Suosituksia ja ehdotuksia merkeistä ja malleista , kiitos

Topi

NJo
-
Viestit: 1874
Liittynyt: 26.9.2003 20:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja NJo » 15.12.2009 9:13

Omaan Boraan oli edellinen omistaja laittanut 100 Ah akun. Sen kokoinen ei vielä vaadi kikkailuja kiinnitykseen.

dasherman
-
Viestit: 13
Liittynyt: 24.9.2008 23:24

ViestiKirjoittaja dasherman » 21.1.2010 23:56

Mulla ainaki meni samanmoiseen golffiin 100 Ah akku heittämällä paikalleen ja jäi vielä tilaakin.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 22.1.2010 0:53

Itellä oli akkukotelossa 80 tai 85Ah ja laitoin tilalle 100Ah ja piti poistaa akkukotelo ympäriltä kun ei mahtunu sen sisään ja kotelon pohjaankin joutu himan viistämään et meni akku pohjaan saakka.
Viimeksi muokannut Dubsonic, 28.2.2010 1:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Axi
-
Viestit: 1326
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 22.1.2010 9:15

Optima red top n. 50 Ah. Tyrmää starttivirrallaan testerin ja sopii heittämällä paikoilleen.

passatvw
-
Viestit: 60
Liittynyt: 31.12.2009 14:54

ViestiKirjoittaja passatvw » 22.1.2010 14:11

Joo,mutta ei mopolla mahottomia.Yliarvostettuja noi Optimat.

Axi
-
Viestit: 1326
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 22.1.2010 19:50

Pitää varmaan paikkansa, että parempiakin löytyy.

Riippuu tietenkin käyttötarkoituksesta, mutta kova on akku, joka Red Topin hakkaa käynnistysvirrassa.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 22.1.2010 23:31

Nykyään on tarjolla AGM akkuja, joita alkaa olemaan alkuperäis asennuksena autoissa joissa "raskas" akun käyttö. Hyviä kokemuksia itselläni.

moniwolkkaristi
-
Viestit: 17
Liittynyt: 31.10.2009 23:37

Optimaa

ViestiKirjoittaja moniwolkkaristi » 27.2.2010 20:52

Olen kyllä samaa mieltä Optimasta että yliarvostettuja ovat.
Voimaa niissä toki on tiettyyn pisteeseen mutta kun alkaa tulla ikää niin loppuu äkkiä kuin kananlento...
Itsellä ollut noita pari ja käyttöikä ekassa jäi alle kolmeen vuoteen jonka jälkeen ei toimi kuin erikseen ladattuna kunnolla. Autossa lataus on kunnossa.
Toinen jonka sain takuuseen (käytän vara-akkuna), jaksaa kyllä napsauttaa apuakkuna käyntiin vaikka minkä, vielä toistaiseksi.
Eberin kanssa ei ole noista ainakaan hyviä kokemuksia. Jotenkin Eberiä käyttäessä tuntuu että lämmitin nielee akusta sen käynnistystehon ja starttaa vaivaisesti. Myös auton startti on kunnossa, uusi kun on.
Vartan akulla näistä ongelmista ei ole kuin muistot.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 27.2.2010 21:54

ei toimi kuin erikseen ladattuna kunnolla. Autossa lataus on kunnossa.
Erikseen lataus vs. auton lataus?

Väittäisin että auton laturi toimii lyijyakun kannalta paremmin vakiojännitteisenä. Tyhjään annetaan iso virta ja akun täyttyessä virta pienenee.

Akkulaturi antaa vakiojännitteen sisäisen resistanssin rajoittamana ja ylilataa lopussa. Poikkeuksena älykkäämmät laturit.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 2.3.2010 0:28

AGM:stä on yleisestikin sanottu (ei vain Optimasta), että ei kestä käytössä vanhemmissa autoissa, joiden laturit antavat käynnistyksen yhteydessä liian isoja virtapiikkejä; uudemmat laturit toimivat tasaisemmin eikä ongelmaa esiinny. Mistä tuollaisen "herkän" laturin sitten tunnistaa, ei mitään havaintoa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa