T4 yläpallonivelen vaihto
Valvoja: ffp jäsenet
T4 yläpallonivelen vaihto
Onko pakko löysätä vääntövarret ennen kuin irtoaa? Jos jollain ois jotain vinkkiä tähän hommaan niin otan mielellään vastaan.
Itse laitoin auton makaamaan ylätukivarren varaan, sen alapuolella olevasta tasaisesta kohdasta. Silloin pystyi irroittamaan olkavarren pallosta ja lyömään pallon irti. Oli muuten ihan helevetin tiukassa, mutta onneksi oli asetyleenivehkeet matkassa.
Menetelmä ei ole turvallisin, eli en ota mitään vastuuta jos aiheutat itsellesi tai jollekkin muulle ruumiin vammoja.
Menetelmä ei ole turvallisin, eli en ota mitään vastuuta jos aiheutat itsellesi tai jollekkin muulle ruumiin vammoja.
http://www.motonet.fi/phpBB/viewtopic.p ... 37b#p33260
Ei tarvi, tukevan latanpätkän laitat korin-ylätukivarren väliin, nostat autoa tunkilla alatuesta niin näet tarvittavan pituuden ja sen jälkeen tunkki pois.
Jos ei ole lämpöä antaa niveleen, niin 200mm ulosvetäjän vaatii ja jalat lukittava puristimella ettei luista paikoiltaan.
Uuden laitto vaatii lähes yhtä rajut vehkeet/välikappaleet, niin uuttahan voi vähän keventää hiomalla.
Ei tarvi, tukevan latanpätkän laitat korin-ylätukivarren väliin, nostat autoa tunkilla alatuesta niin näet tarvittavan pituuden ja sen jälkeen tunkki pois.
Jos ei ole lämpöä antaa niveleen, niin 200mm ulosvetäjän vaatii ja jalat lukittava puristimella ettei luista paikoiltaan.
Uuden laitto vaatii lähes yhtä rajut vehkeet/välikappaleet, niin uuttahan voi vähän keventää hiomalla.
-
- -
- Viestit: 17
- Liittynyt: 31.10.2009 23:37
Pallonvaihtoa
Eipä muuten yleensä tarvi lämpöä, sen kun pieksää pajavasaralla ulkopuolelta sitä silmukkaa missä yläpallo on kiinni. Siitä vaan roivii niin monesta paikkaa ympäriinsä kuin pääsee.
Sitten jotain tukea ylätukivarren alle ettei jousta lyödessä ja vasaraa suoraan niveleen.
Monesti töissä näin menetellen nivel irtoaa parilla, jopa yhdellä napakalla iskulla.
Joskus kyllä vaatii kaasupillit, mutta harvoin.
Sitten jotain tukea ylätukivarren alle ettei jousta lyödessä ja vasaraa suoraan niveleen.
Monesti töissä näin menetellen nivel irtoaa parilla, jopa yhdellä napakalla iskulla.
Joskus kyllä vaatii kaasupillit, mutta harvoin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa