Tyhmä kysymys mutta kysympä kuitenkii.
Pitääkö moniurahihna venton aaz-koneessa mennä veipumpun ylä-vai alapuolelta? Itelläni menee yläpuolelta ja rankka aavistus että pitäis mennä alapuolelta ? Kiitoksia jos joku osaa kertoa :)
aaz moniurahihnan kierto?
Valvoja: ffp jäsenet
Tuo moniurahihna on varmaan monesti laitettu väärältä puolelta kiertämään, kuten minulla erään autokorjaamon jäljiltä. Onkohan siitä mitään haittaa, kun vesipumppu rallattaa väärään suuntaan?
Itse vaihdoin vastikään kaikki kolme hihnaa, moniura oli laitettu väärinpäin. Nyt kun hihna kiertää oikein päin alkoi kuulua maantie ajossa sellaista vollotusta. Voisko olla merkitystä, kun pumppu on pyörinyt eri suuntaan ja nyt lähdetään toiseen suuntaan? Voisko vollotus lähteä sieltä?
Lämmöt nousee nyt aavistuksen hitaammin. Vaikuttaako pumpun myöhäinen ajoitus lämpöihin jollain tavalla?
Itse vaihdoin vastikään kaikki kolme hihnaa, moniura oli laitettu väärinpäin. Nyt kun hihna kiertää oikein päin alkoi kuulua maantie ajossa sellaista vollotusta. Voisko olla merkitystä, kun pumppu on pyörinyt eri suuntaan ja nyt lähdetään toiseen suuntaan? Voisko vollotus lähteä sieltä?
Lämmöt nousee nyt aavistuksen hitaammin. Vaikuttaako pumpun myöhäinen ajoitus lämpöihin jollain tavalla?
-
- -
Väärä pyörimissuunta
Kyllä se vesipumpun pyörimissuunta on oltava oikein, ei muuten neste kierrä kunnolla.
Noihin törmää ajoittain töissä kun on itse vaihdettu hihna tai kuka sitten sen onkin vaihtanut...
Monesti tulee lämpöongelmia jos pumppu kiertää väärään suuntaan.
Noihin törmää ajoittain töissä kun on itse vaihdettu hihna tai kuka sitten sen onkin vaihtanut...
Monesti tulee lämpöongelmia jos pumppu kiertää väärään suuntaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”