Audi a6 1.9tdi -02 ei lämpeä

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Vw manni
-
Viestit: 91
Liittynyt: 4.12.2009 23:58

Audi a6 1.9tdi -02 ei lämpeä

ViestiKirjoittaja Vw manni » 23.1.2010 23:14

taitaapa olla audissa termostaatin vaihdon aika? yli 15 asteen pakkasel ei taho millään jaksaa nostella lämpöä normaaliin.Laitettu pahvia eteen mutta ei niin ei. just kokeeksi 80km lenkin kävin ajaan ja nousi normaaliin lämmöt ku ajeli reipasta 100km/h mut hetikö laski nopeus vähäsenkään alle 80km/h tai pysähty niin viisari lähti laskemaan oisko 60 asteen paikkeelle (mittari vika) eikä oo varmuutta paljoko lämpötila mut 110c oli kesäl normaali lämpö ja nyt tahtoo olla 90 asteen paikkeel eli oisko se oikeeta lämpötilaa sitte 60 astetta?
ajon jälkeen jäähdytysnesteen korkki auki ja kokeilemaan minkä lämpöstä nestettä sielä on. sehän oli TODELLA KYLMÄÄ! huonolla mittarilla mitattu mutta alle 10 asteen lämpöstä nestettä sielä oli eli ei ollu lämmenny kyllä yhtää. onko nyt siis vika termostaattissa? vai vesipumpussa ku ei kierrä? vai missä?
kesällä jakopääremppa pitäs tehdä audiin ja olen ajatellut että silloin olis hyvä vaihtaa termostaatti myös, mutta täytyneekö siis alkaa nyt talven aikaa vaihtamaan vielä remmin vaihtoon 15tkm.

golffiin vaihtelin tänä talvena termostaatin alkuperäis osa oli 40e ja näytti olevan sama audissa.

paljonko arvelette vaihtohinnaksi esim merkkiliikkeessä.?
golffiin vaihdatin nyrkkipajalla ja meni 2 tuntia joka oli minusta todella paljon pikkuhommasta.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 24.1.2010 10:36

ajon jälkeen jäähdytysnesteen korkki auki ja kokeilemaan minkä lämpöstä nestettä sielä on. sehän oli TODELLA KYLMÄÄ! huonolla mittarilla mitattu mutta alle 10 asteen lämpöstä nestettä sielä oli eli ei ollu lämmenny kyllä yhtää

Kyllä termostaatti kunnossa tuon perusteella on, tdi ei lämpiä kovilla pakkasilla, nämä energiaa säästävät mallit tarkoitettu etelän maihin!

ramikoo
-
Viestit: 355
Liittynyt: 12.3.2009 21:27

ViestiKirjoittaja ramikoo » 24.1.2010 11:25

Onko sulla egr toiminnassa vai tulpattu? Mulla 1,9 sdi tekee nyt samaa kun on kovat pakkaset. Ittellä egr tukossa, joten lienee ihan normaalia kun sitä lisälämpöä ei tule pakokaasusta. Itse vaihdoin aaltopahvin makuualustaan (solumuovi) ja keula umpeen ihan kokonaan, lämpee paljon paremmin eikä suolaloska haittaa. Mutta esim pelkässä taajamassa ei lämpee yli 70. Jos sulla on egr käytössä niin kyllä tuon pitäis lämmetä paremmin. Termari kannattaa kyllä vaihtaa ihan eka. Jos sulla olis vesipumppu säkä niin kaiketi lämmöt nousis pilviin. Viisaammat foorumilla voiivat antaa parempia ohjeita näiden lisäksi.

andeRS
-
Viestit: 604
Liittynyt: 23.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja andeRS » 24.1.2010 14:12

Paskanmarjat se mikään TDI ominaisuus ole. Termari on vainaa.
Omalla -03 AVF:llä ajelin eilen -20-28 asteen pakkasessa ja hienosti nousee lämmöt 90 asteeseen ja kuumaa puskee tupaan. Kohtuu hitaasti, muuta lämpee kuitenkin.
Vaihda(ta) myös samalla vaivalla moottorin lämpötila-anturi kun lasket nesteet pihalle. Tumpelokin vaihtaa noi molemmat alle tuntiin. Molemmat vaihtuu vielä yläkautta.

Vitutuksen vähentämiseks laita sinne orkkis osat vaikka ovatkin motonet tavaraa huomattavasti kalliimmat.

Jaho
-
Viestit: 306
Liittynyt: 23.8.2005 8:49

ViestiKirjoittaja Jaho » 24.1.2010 15:58

Kyllä nämä TDI koneet lämpeää hitaammin. Ainakin itse vertaan niihin autoihin, joissa en ole palellut. Ostin uutena 2001 1.9TDI PD Gollffin. Rovaniemen talvi oli liikaa, että olisi lämpöä riittänyt. Oli eberi lisäksi. Kyllä meni suu leveäksi kun seuraava auto oli V70 (bensana toki). Uskomaton ero. Ja näkyihän tuo kulutuksena tietty.
Nyt alla T4 2.5TDI ja solumuovia keulassa ja eberi sekä uusi termari. Hitaasti lämpeää.
Kaiken kaikkiaan ollut diesel-autoja 5kpl. Kuumin niistä ollut W124 MB200D.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa