Luistaako pakkasilla?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

Luistaako pakkasilla?

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 23.12.2005 10:32

Luistaako kytkin pakkasilla?
mulla tuntuis valeo hieman lipsuvan vitosella.. tosin väännöstä ei ole aavistustakaan.
Aiemmin väänsi 320nm ja myöhemmin laitoin 11mm nestepään, niin luulis että tuli muutama nyyttoni on lisää.

GolfTD
-
Viestit: 199
Liittynyt: 2.8.2003 17:28

ViestiKirjoittaja GolfTD » 23.12.2005 11:58

Sama homma täällä.
Muutaman asteen pakkasella kaksoismassavauhtipyörä tärisee helpommin/enemmin kuin lämpöisemmällä säällä. Evry modin kanssa pakkaskelillä kytkin luistaa (11mm pumppu ja Race suuttimet).

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 23.12.2005 13:38

Alkakaahan vaihtamaan niitä ahtimia pikkuhiljaa. :D

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 23.12.2005 16:16

Mullakin välillä Valeo lipsuu

Pitemmän matkan ajaa vitosella ja kun painaa kaasun pohjaan niin saattaa alkaa luistaa. Luisto loppuu polkaisee kerran kytkintä

sami_p
-
Viestit: 528
Liittynyt: 23.7.2003 17:05

ViestiKirjoittaja sami_p » 23.12.2005 21:10

Ei lipsu! Sachs Race Engineerin asetelma ja VR6:den levy. Noh... kaikki 90hp valloillaan :D

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 24.12.2005 9:54

Miten olis jouluinen kimppatilaus 150pd ahtaimia saksasta?

Showman
-
Viestit: 215
Liittynyt: 23.7.2003 12:21

ViestiKirjoittaja Showman » 24.12.2005 11:36

Jos meinaa kovemmilla paineilla ja +200hv tehoilla pelata, niin PD150 ahdin kannattaa unohtaa. Meiltä löytyy varoitavia valokuvia katkenneista akseleista ja vieläpä omakohtaisia sellaisia.

maneesi
-
Viestit: 333
Liittynyt: 13.5.2004 17:36

ViestiKirjoittaja maneesi » 24.12.2005 12:24

joo heti oon mukana jos ruvetaan pd 150 tilamaan:)

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 24.12.2005 15:06

Isoa kuulalaakeria vaan peliin;)

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 24.12.2005 22:11

Pari GT32VNT ahdinta löytyy hyllystä. Jos nuo eivät riitä, isompiakin muuttuvasiipisiä löytyy... *<]:)

tuikku
-
Viestit: 255
Liittynyt: 27.11.2004 18:16

ViestiKirjoittaja tuikku » 25.12.2005 0:23

.
Olikos jossain juttua sellaisista pakopuolelta avarretuista 150pd,n ahtimista ?
Vakio taitaa olla liian ahdasta kamaa.

Vieläkös valonviejän volvo on kasassa ?
.

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 25.12.2005 12:51

Kyllä Volga mukavasti pelittää. Taitaapi vaan jäädä kansi porttaamati omalta osaltani, kun pistin pirssin nettiautoon myyntiin. Kyllähän se mukavasti kulkee tuolla 220 hepalla ja 535Nm väännöllä, mutta tapana ei ole lopettaa kesken, kun kerran palikat riittäis pitemmällekkin...

Uusi rojektiauto onkin samanlainen bensaneliveto. Automaattilaatikko hieman rajottaa mahdollisuuksia, mutta eiköhän emäntä silläkin maitokauppaan kerkee...

Mikäli tuo tiisseli ei mene kaupaksi, menee kansi porttaukseen. Kesällä näytän sillä sitten ärrä Volgalle närhen munat vartilla.

tuikku
-
Viestit: 255
Liittynyt: 27.11.2004 18:16

ViestiKirjoittaja tuikku » 25.12.2005 15:25

.
Vaihda jo mersuun, :-)


Tässä tarvittas jo toinenkin tollo sinnekkin, paikka olis vapaana.
Mersuun saa paremmin osiakin.
.

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 25.12.2005 17:41

Eikös se ole sama minkä merkin kanssa pelaa, kun on vaan tarpeeks tollo?

No, merkkiuskollista minusta tuskin saa tekemälläkään. Jos huono tuuri käy voin joutua Norsullakin vielä ajelemaan...

Ton osajutun olen huomannut noiden Volvojen kanssa, ja sama koskee Portteria. Tasan ei käy onnenlahjat, mutta kyllähän itsevarastettu omena on paremmanmakuinen kuin kaupasta ostettu.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 25.12.2005 22:56

^:)

Alkuperäseen kymysykseen: luistaa. Hieman piristetyssä ex-tdi:ssä kytkytin luisteli pakkasilla hieman, mutta kun kelit lämpeni niin ei olleskaan. Ei vaikka olis kuinka riuhtonu. Nyt huomaa awdissa samaa luistelu-oiretta, vaikka bensaturbo q onkin. Saa nähä rauhottuuko lämpösemmillä keleillä vai meneekö kytkytin vaihtoon. Eikä tartte Trompin tai kenenkään muunkaan ottaa herneitä bensakeskustelusta, en aio siitä höpötellä sen enempää. ;)

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 27.12.2005 12:41

PD150 ahdin on kuulemma 650€ saksassa.

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 27.12.2005 18:03

Ja gt2052v tuli kustantamaan poisteineen kolmisensataa. Ei sitä ahdistinta välttlämättä uutena kannata ostaa :)

Pikku Janne
-
Viestit: 928
Liittynyt: 31.7.2003 1:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pikku Janne » 27.12.2005 21:53

ei muutakun kokista laatikkoon jos luistaa.. :)

jukkaik
-
Viestit: 40
Liittynyt: 23.12.2005 7:33

ViestiKirjoittaja jukkaik » 27.12.2005 21:58

Mulla täristää vauhtipyörä alle 2000 kierroksen 3-5. vaihteilla pirusti. Varsinaista luistoa ei vielä havaittavasti. AFN- mylly joka lastutettu JP Autotuningilla.

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 19.1.2006 20:26

ei oo penteles kuin -23 pakkasta täällä etelässä ja nyt luistelee jo kolmosellakin kehä kolmosella leikkiessä.. pitkästä aikaa kauivat tiet, kakkosella sutii rengas ja kolmosella kytkin =)

Tippuis nyt vaan takas siihen pariin asteeseen, vai onko IQta pakko nostaa tosta 1.2 ylemmäs =(

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 19.1.2006 21:53

Mullakin ekaa kertaa alko eilen VAKIO kytkin luistamaan. Viitosella satasen mittarinopeudesta rupesin kiihdyttämään ja kierrokset kyllä nousi muttei nopeus :D

No onneks on Valeon setti valmiina odottamassa...ei tarttis muuta kuin oista asentaa se paikoilleen:P

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 27.1.2006 14:51

pakkaset lähti =)
luisto jäi =(

meneeköhän VR6 asetelma valeon levyyn ihan heittämällä?
toi kytkinlevy on aika uus.. tartteekohan sitä vaihtaa / onko se VR6 levy paremmin seostettu kuin valeon?

Nostin jo IQn 1.2-1.4 ajomukavuudenkin takia, kun vakionopeudensäätimen kanssa meinaa nyiskellä alamäessä.. siellä oli muuten 0.6-0.8IQ kun aloin nostamaan.
Luulis kyllä ettei tuolla ole vielä paljonkaan yli 400nm, kun on vakio softakin ja edellisen 320nm dyno reissun jälkeen on tullut vain B-mallin ahdin ja 11mm.

Jostain syystä alkoi IQ hieman vaeltelemaan sen jälkeen kun veihdettiin 11mm nestepää.
Onko muilla ollut vastaavia vaivoja?

tuikku
-
Viestit: 255
Liittynyt: 27.11.2004 18:16

ViestiKirjoittaja tuikku » 27.1.2006 16:51

.
Jokohan olisi aika jonkinlaisen ohjelmanpätkän.

Saattaisi tulla halvemmaksikin, kun kytkimien osto.
.

GolfTD
-
Viestit: 199
Liittynyt: 2.8.2003 17:28

ViestiKirjoittaja GolfTD » 27.1.2006 19:36

11mm pää, ja IQ vaeltaa koko ajan täälläkin. Vakiosofta ja 520Racet.

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 27.1.2006 20:45

tuikku hei.. kukapas sitä nyt haluaisi momenttia leikata =)
tuossa saattaisi olla vr6 race asetelma tyrkyllä ja kuulemani mukaan se kestää ainakin saman mitä laatikko.. hieman kyllä mukavuus kärsii, kun poljin paine lisääntyy.

tuikku
-
Viestit: 255
Liittynyt: 27.11.2004 18:16

ViestiKirjoittaja tuikku » 28.1.2006 10:06

.
Minäpäs olenkin kateellinen ja pahansuopa (ihminen).
.

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 4.2.2006 19:54

dynamometri näytti aamulla 340NM.

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 4.2.2006 20:17

Eikös valeon setin luvata kestävän 350Nm...tai no uutena kuulemma vähän enemmänkin.

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 4.2.2006 20:35

yritin kysellä valeolta ennen kuin ostin.. ikinä en saanut vastausta.
Itse ostin kytkimen siinä uskossa että se kestäisi 390-420nm.
Voihan se olla että se ton kestää kesällä, mutta pakkasilla näyttäis luistavan aika herkästi (320nm).

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 4.2.2006 21:09

Karala sanoi että uutena niillä setteillä on penkitetty yli 400Nm lukemia mutta 350Nm sen pitäisi kestää vielä 20tkm+...Pakkaset ei taida paljoa auttaa kytkimen pitämisessä :D

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 5.2.2006 16:04

Mietinpähän että mikä levy/asetelma tuolle valeon vauhtipyörälle kannattaisi hankkia. Halvimmalla varmaan pääsisi jos hommaisi jousistetun sintterilevyn ja saisi sen pelaamaan tuon vakio asetelman kanssa yksiin. Toisaalta taas tuntumaltaan joku SREn massalevy+asetelma olisi mitä todennäköisimmin aavistuksen mielyttävämpi arkikäytössä. Ongelmana vaan on eri asetelmien yhteensopivuus tuolle valeon vauhtipyörälle. Onko kenelläkään tietoa mikä levy/asetelma siihen kannattaisi hommata?

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 7.2.2006 20:11

Onkos kenelläkään ehdotuksia tuolle valeon pyörälle spovista sintterilevyistä?

Oltzu
-
Viestit: 174
Liittynyt: 21.9.2003 20:08

ViestiKirjoittaja Oltzu » 7.2.2006 23:23

Itselläni on kiinni Valeon vauhtipyörä ja Valeon paineasetelma (premium). Levynä on Italialainen viisilapainen jousitettu sintterilevy (moposport). Hyvin on paketti pitänyt vaikka vääntöä on ++400Nm. Vähän ravistaa luistattaessa, mutta muutoin ihan hyvä. Valeon oma levy luisti jo osakaasulla.

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 8.2.2006 8:05

Eli ilmeisesti sachin asetelma ei mene heittämällä valeon vauhtikseen kiinni?

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 8.2.2006 17:53

Ei näyttänyt moposportilla olevan kuin 4 lapaisia jousitettuja levyjä noille pooreille. Minkäs kokoinen tuo levy muuten on? Ei tainnut olla 228mm levyjä edes sopivilla pooreilla...

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 8.2.2006 19:38

Sachsilta löytyy ilmeisesti kahta jousitettua sintterilevyä tähän tarkoitukseen. Toisen tuotenumero loppuu 750 ja toisen 823. Mistäs ihmeestä noista sitten tietää että mikä kannattaa hommata? Ihan liian vaikeaksi meinaa mennä tämä projekti ;)

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 10.2.2006 19:43

Sachsin levyistäkin ero selvisi. 750 numeroisen jouset pohjaa 520nm lukemissa ja tuon toisen jossain reilussa kolmessasadassa... Moposportilta laitoin sen 5 lapaisen (jota ei muuten luettelossa ollut ;) ) sintterin tilaukseen. Katsotaan että mihinkä se sitten riittää.

ghousti
-
Viestit: 134
Liittynyt: 14.8.2005 18:18

ViestiKirjoittaja ghousti » 21.1.2010 16:24

nyt alkanut omassa autossa kytkin pitämään sellasta narisevaa ääntä.. ilmeisesti vähän luistaa?
varmaankin näiden pakkasten takia? yleensä liikkeelle lähdettäessä 1.vaihteella.
valeon premium paketti , en nyt muista oliko 5-vai 6-lapanen sinterilevy.

protoni
-
Viestit: 145
Liittynyt: 11.7.2007 6:55

ViestiKirjoittaja protoni » 22.1.2010 8:31

Tuskin tuo narina kytkimen luistamisesta tulee? Eiköhän sen luistamisen sitten tunne jos/kun kytkin tulee tiensä päähän. Eikä se varmaan ykkösvaihteella ihan ekana rupea oireilemaan. Sitten jos ykköselläkin luistaa, niin saattaa olla jo aika vaikea ajeltava. Tosin liikkeelle lähtiessähän sitä kytkimen luistamista tulee käytännössä aina halusi tai ei.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa