öljyt katosi koneesta?? (kiire)
Valvoja: ffp jäsenet
öljyt katosi koneesta?? (kiire)
Eli autona on 3b afn passat
ja tälläinen pääsi käymään että koneesta hukkui öljyt ja tuli pakoputkesta.
ahtoputket öljyssä mutta missään ei ole ulkoisia vuotoja.
olisiko ahdin ottanut ja levinnyt?? jos näin on niin mitähän uusi / käytetty mahtaa maksaa?
kiitos jo etukäteen avusta.!
ja tälläinen pääsi käymään että koneesta hukkui öljyt ja tuli pakoputkesta.
ahtoputket öljyssä mutta missään ei ole ulkoisia vuotoja.
olisiko ahdin ottanut ja levinnyt?? jos näin on niin mitähän uusi / käytetty mahtaa maksaa?
kiitos jo etukäteen avusta.!
eli otin ahtimen imuputken irti niin tuntui olevan jonkin verran väljää eli ahdin vaihtoon.!!
mitenkäs käykö tuonne heittämällä mikään muu ahdin kuin vnt 15?
ei tuota tietoa niin hirveästi ole.
ei kellään sattuis ole ahdinta minulle tuohon.
tuota en usko kyllä kun tosiaan vetoja oli älyttömästi kun rupes öljyn katkua putkesta tulee.
mitenkäs käykö tuonne heittämällä mikään muu ahdin kuin vnt 15?
ei tuota tietoa niin hirveästi ole.
ei kellään sattuis ole ahdinta minulle tuohon.
veikkaan kuitenkin ahtimen akselin menneen poikki...
tuota en usko kyllä kun tosiaan vetoja oli älyttömästi kun rupes öljyn katkua putkesta tulee.
Aina kun tulee kovat pakkaset alkaa tämä öljynkulutus olla ajankohtainen aihe.
Uskokaa jo ,että huohotinputki meneeä /käy tukossa ja työntää painetta joka paikkaan missä
Vähänkin on vuotoa.
Ja lopulta ajautuu pakoputkeen ja sotkee sen takia koko auton perän.
Käry voi olla myös aikamoinen.
Passateissa on vielä suodatinkotelossa teräs sihtiverkko ja jos sitä
ei ole putsattu aikoihin niin jopa loppuu vedot ja syö öljyä ja käryää joka paikka.
Huohotinputki ja
Suodatinkotelon putsaus kannattaa tarkistaa .
Lumi myös on tukkinut monelta suodattimen ja koko kotelon.
Huohotiputkessa täytyy olla sähkövastus ja vielä kunnossa,jotta pelittää pakkasilla,
sen voi tarkistaa kun laittaa auton käymään ja koittaa lämpiääkö vastus,
sellainen pieni jatke siinä huohotinputkessa joka on venttiilikopassa
Uskokaa jo ,että huohotinputki meneeä /käy tukossa ja työntää painetta joka paikkaan missä
Vähänkin on vuotoa.
Ja lopulta ajautuu pakoputkeen ja sotkee sen takia koko auton perän.
Käry voi olla myös aikamoinen.
Passateissa on vielä suodatinkotelossa teräs sihtiverkko ja jos sitä
ei ole putsattu aikoihin niin jopa loppuu vedot ja syö öljyä ja käryää joka paikka.
Huohotinputki ja
Suodatinkotelon putsaus kannattaa tarkistaa .
Lumi myös on tukkinut monelta suodattimen ja koko kotelon.
Huohotiputkessa täytyy olla sähkövastus ja vielä kunnossa,jotta pelittää pakkasilla,
sen voi tarkistaa kun laittaa auton käymään ja koittaa lämpiääkö vastus,
sellainen pieni jatke siinä huohotinputkessa joka on venttiilikopassa
ei kai siinä akselissa kuitenkaan niin paljoa pidä olla väljää että sormin heiluttaen tuntuu ihan kevyesti se väljyys.
onkos tuolla suurta merkitystä että laittaako vnt 15, GT1749V tai GT1749VA?
kun otin sen ahtimen imuputken pois niin ei ainakaan ahtimessa ollut öljy sinne kohdille tullu.?
olen kuullut tälläistä että tuontiautoissa ei ole sitä vastusta huohotinputkessa.??
ei kyllä tälläisellä pakkasella viitsi kukaan ruveta ulkosalla rassaa. -26
onkos tuolla suurta merkitystä että laittaako vnt 15, GT1749V tai GT1749VA?
kun otin sen ahtimen imuputken pois niin ei ainakaan ahtimessa ollut öljy sinne kohdille tullu.?
olen kuullut tälläistä että tuontiautoissa ei ole sitä vastusta huohotinputkessa.??
ei kyllä tälläisellä pakkasella viitsi kukaan ruveta ulkosalla rassaa. -26
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
olen kuullut tälläistä että tuontiautoissa ei ole sitä vastusta huohotinputkessa.??
Selviää tutkailemalla tuo huohotinputkisto.
Omassani jäätyi joulun alla huohotin, öljyä tuli kannen päästä ja öljynlauhduttimen tiivisteen välistä.
Marmoritiskillä katseltiin nuita lämmitinvastuksia, tulee sinne huohotin putken/ letkun väliin. Omaani (v6 AMX) ei nuista vaan käynyt mikään, kun huohotin putkisto in muovia, eikä muutenkaan ole paikkaa/ tilaa.
ps. ja on maahantuojan uutena tuoma auto (eli ns. suomiauto)
onko se välys ihan siis niin iso että sanoo oikee klok klok niin ku mulla.?
ei varmaa ole pahitteeksi vaihtaa ahdinta vaikka ei rikki olisikaan sillä siivet jumittaa ja ahtimellakin on kuitenkin ajettu jo 350tkm?
mites tuo ahtoputkien putsaus kun sielä sitä öljyä on niin pystyykö tekee sillee että esim välijäähyä ei irroita ollenkaa vaan ottaa ylä ja alapään putket irti ja heittää jotain ainetta sisään. esim puhdistus spraytä?
tuo metallinen ala-ahtoputki voi olla pirullinen ottaa pois vai mitä asiaan perehtyneet ovat mieltä.??
ei varmaa ole pahitteeksi vaihtaa ahdinta vaikka ei rikki olisikaan sillä siivet jumittaa ja ahtimellakin on kuitenkin ajettu jo 350tkm?
mites tuo ahtoputkien putsaus kun sielä sitä öljyä on niin pystyykö tekee sillee että esim välijäähyä ei irroita ollenkaa vaan ottaa ylä ja alapään putket irti ja heittää jotain ainetta sisään. esim puhdistus spraytä?
tuo metallinen ala-ahtoputki voi olla pirullinen ottaa pois vai mitä asiaan perehtyneet ovat mieltä.??
Olen kuullut parista tapauksesta, jossa tuota öljyä on kulkeutunut tarpeeksi iso annos kerralla imuilman mukana moottoriin. Kierrokset ryntäävät holtittomasti, eikä jalan nosto kaasulta auta, koska moottori käy sillä öljyllä eikä dieselillä. Toisella laukesi moottori, toinen ennätti hyydyttää auton jarrua ja vaihdetta vasten.
mitenkäs tälläinen?
siksi ajattelin puhdistaa putkia ja cooleria ennen liikkeelle lähtöä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa