Asensin eilen Rimen kauko-ohjattavan keskuslukituksen. Homma onnistui hyvin ja ajattelin tänään vielä laittaa vilkkujen johdot kiinni. Parhaaksi paikaksi totesin hätävilkkujen kytkimeltä ottaa. No, mittasin johdot, ja kahdesta (kaikkiaan 8) johdosta sain virtamittariin merkkiä kun vilkut toimii.
Kokeilin keskuslukituslaitteen johtoja niihin ja lukitessani ovet, vilkut eivät välähtäneet mutta ovet menivät lukkoon. Tämän jälkeen auto ei enää suostu starttaamaan. Sulakkeet olivat palaneet keskuslukituslaitteelta sekä mittaristolta. Vaihdoin molemmat mutta vieläkään auto ei starttaa.
Starttimoottori "inahtaa" kerran, mutta ei jaksa käynnistää autoa. Auton lukotkin loksahtavat kerran kun yrittää käynnistää.
Olisko ideoita, mikä mahtaa olla vikana?
Asialla on hieman kiire, joten kiitän nopeista vastauksista!
Bora TDI AGR ei käynnisty - sähkövika?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 220
- Liittynyt: 6.8.2003 12:44
En tiedä onko tästä nyt apua, mutta itse laitatin aikoinaan 3B tdi-passattiin VDO:n kauko-ohjauksen merkkiliikeessä. Kuukauden kuluttua autosta alkoi sähköt reistailla. Ensin alkoi ABS vilkuttaa ajossa ja välillä ei jaksanut startata vaan kaikki digimittaritkin himmeni nolliin startatessa. Lopulta kuoli totaalisesti.
Syyksi löysin pitkän etsinnän jälkeen päävirtakiskosta (kojelaudassa ratin alla) löystyneen mutterin (muistaakseni keskimmäinen), joka piti muutamia paksuja johtoja ja VDO:n keskusyksikön johtoa kiinni. Olivat siis huolimattomasti kiristäneet sen kun pyöri auki ja aiheutti heikon kontaktin. Samanlainen kisko löytyy passatista, golfista, borasta....
Sisävalaistus taisi pelata, mutta kaikki tuon kontaktin takana olevat kuten mittaristo, startti, radio jne. eivät.
Jos siis olet akusta 100% varma, tsekkaa nyt varmuudeksi noi isot kontaktit polkimien yläpuolelta, jos akun maadoitus ym. on iskussaan. (tosin ihmetyttää miksi olisi yht'äkkiä mihinkään löystynyt)
Syyksi löysin pitkän etsinnän jälkeen päävirtakiskosta (kojelaudassa ratin alla) löystyneen mutterin (muistaakseni keskimmäinen), joka piti muutamia paksuja johtoja ja VDO:n keskusyksikön johtoa kiinni. Olivat siis huolimattomasti kiristäneet sen kun pyöri auki ja aiheutti heikon kontaktin. Samanlainen kisko löytyy passatista, golfista, borasta....
Sisävalaistus taisi pelata, mutta kaikki tuon kontaktin takana olevat kuten mittaristo, startti, radio jne. eivät.
Jos siis olet akusta 100% varma, tsekkaa nyt varmuudeksi noi isot kontaktit polkimien yläpuolelta, jos akun maadoitus ym. on iskussaan. (tosin ihmetyttää miksi olisi yht'äkkiä mihinkään löystynyt)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa